Lenge siden

Shauri

Forumet er livet
VIP
Har vært lite aktiv i det siste her inne. Sånn blir det jo i begynnelsen med baby i hus, i hvert fall for min del.
Nå begynner ting endelig å komme seg i orden her. Har strevet en del med ammingen, men endelig begynner det å se positivt ut.
I går fikk jeg i hus en dobbelpumpe (kjøpt brukt via finn.no) og typisk i dag har vi ingen problemer med ammingen. Har blitt litt hyppig amming, det er det eneste, men det er nok et økedøgn eller noe for å få opp produksjonen. Kjenner jeg er kjempeglad for at han endelig tar puppen og at det ikke gjør vondt eller er sårt i det hele tatt! Så glad!!!

Så herlig å høre!= )
Her er det ingenting i veien mer hverken sugebehov eller produksjon. 
Jeg er bare så inni hampen sår! Håper det gir seg snart =)

Fru H skrev:
Så herlig å høre!= )
Her er det ingenting i veien mer hverken sugebehov eller produksjon. 
Jeg er bare så inni hampen sår! Håper det gir seg snart =)

Smører du med noe for sårheten? Purelan er jo god, og jeg smørte faktisk med en kortison salve når jeg hadde skorpe-sår på brystvortene. Fikk beskjed av helsesøster å passe på når jeg smørte med kortison salven at det gikk minimum 30 minutter før jeg ammet igjen.

Hva slags kortisonsalve da?
Jeg smører med purelan og innimellom Inotyol (vasker den helt bort før jeg ammer igjen)

Lenge siden her også! Tiden flyger jo :) Planen er å bli mer aktiv her inne nå. Spennende å høre hvordan det står til med alle sammen!

Fru H: Har du prøvd Bepanthen? Har ikke testen denne på puppene, men virker som en vidunderkrem! Fikk den anbefalt av en venninne og anbefaler den gledelig videre! Bruker den istede for sinksalve ved tegn på sårhet.

Jeg smører med bepathen på puppene her, synes den er kjempefin! ..og den trenger man ikke vaske av før amming. bruker den litt nedentil på meg selv også (er jo en smule sår etter fødsel), og salven funker supert! 

Blir fort hektisk i huset etter at babyen kom ja.. Jeg har en rolig jente med godt sovehjerte jeg, men likevel bare flyyyyr tida avgårde. Føler jeg mater og pumper stort sett hele dagen! Jeg har også medela freestyle, Sauri, veldig fornøyd :D

på onsdag var jeg i oslo å hentet en søskenvogn jeg kjøpte på finn.. Mountain Buggysak, veldig fin.. og igår fikk vi tatt en prøvetur hele famlien. Koselig :) Må ut å gå så mye vi kan nå, før snøen legger seg på østlandet... (Full symmpati til dere som har snø allerede, det er så lite barnevognvennlig).

Kristin_S skrev:
Lenge siden her også! Tiden flyger jo :) Planen er å bli mer aktiv her inne nå. Spennende å høre hvordan det står til med alle sammen!

Fru H: Har du prøvd Bepanthen? Har ikke testen denne på puppene, men virker som en vidunderkrem! Fikk den anbefalt av en venninne og anbefaler den gledelig videre! Bruker den istede for sinksalve ved tegn på sårhet.

Skal teste den ut, takk =)

Kristin_S skrev:

Skal teste den ut, takk =)

Ah ok. Har liggende en kortisonsalve som er reseptbelagt, mot eksem, men tror jeg dropper å prøve den gitt. Kjøpte bepanthen i dag og tester ut den!

Back
Topp