Lenge leve arbeidsmoralen

Mammaia 81

Elsker forumet
Når nattavakta ikke dukker opp og man må sitte 3 timer ekstra på jobb!
Skjønner at det er morsommere å gå på fest, men da får man for pokker heller gå arbeidsledig om man ikke klarer seg ei helg uten!!

Eneste radiokanalen jeg får inn her sender et fantastisk program som heter "på dainnsefot", noe som minner meg om at jeg begynner å få en haug med grå hår, og bør farge etterveksten snarest! (Stakkars babyen min får ei mor med grå hår!![:-])

Trøster meg med babyverden og surfet barnevogn og hengevugge istedet!

I ARBEIDSTIDA, HAH!![:D]

Så utrolig irriterende[:@]
Men så snill du er da, som stiller opp...
Utrolig at noen har så lite samvittighet... Tenker liksom ikke på den stakkaren som må bli igjen på jobb for at de har det gøy...
Sender deg en klem, og rocker litt med deg[8D]

ORIGINAL: ElisabethRB

Så utrolig irriterende[:@]
Men så snill du er da, som stiller opp...
Utrolig at noen har så lite samvittighet... Tenker liksom ikke på den stakkaren som må bli igjen på jobb for at de har det gøy...
Sender deg en klem, og rocker litt med deg[8D]

Hoho, du skulle vært her og digget til radio'n sammen med meg ja :D Hehe, nå kom smilet tilbake :D
Er utrolig irriterende når folk ikke stiller på jobb, men som avdelingsleder er det jo et av mine
ansvarsområder, så jeg kan egentlig ikke kalle meg så snill da! '
Skjønner likevel ikke hvordan noen bare kan la en kollega i stikken på denne måten, med 10 minutters varsel..
Tro jaggu noen plutselig var strøket fra tilkallingslista, gitt!
(Er liksom ikke så mye man får gjort, men føltes godt å stryke navn og nummer[:)])

ORIGINAL: Arielle

Da hadde det nok klikket for meg[:@]  Du må være ganske tålmodig og snill...

Hehe, du aner ikke hvor nære jeg var :D Huff, men så er jo dere så søte og oppmuntrende, så det varer ikke så lenge :)

Nei, jeg sitter til kl 01:00, så kommer det ei og avløser meg.
Bare flaks å finne noen som kan stille på nattevakt når man begynner å lete kl 22 på en lørdagskveld,
så jeg er bare kjempetakknemlig for at jeg slipper å ta hele vakta nå, egentlig!

Irriternde, ser den ja!!
Bra du slipper å ta hele vakta i det minste...

sender en aldri så liten trøstetanke til deg...

Oij.. Du er jammen tålmodig[;)] Skikkelig flink for det hadde nok ikke jeg gidda.. Du hadde gjerne ikke noe valg heller da.. Flott at du slepper å ta hele vakta da.. Ha en super strålene kveld resten av kvelden[;)]

Arbeidsmoralen er hos enkelte helt utrolig! Bare at noen har begrepet "å ta seg en tradagers" i vokabularet, provoserer meg voldsomt. Spesiellt i en jobb som min, hvor vi nå er skjært ned til beinet på bemanningssiden, og alltid er kun en på jobb, så sier det seg selv at når du ikke stiller opp selv, så er det noen andre som må slite for deg. Og SPESIELLT i helger, er det vanskelig å få noe til å stille på kort varsel.Om ikke alle er på fylla, så er det jo mange som bare tar seg et glass til maten på lørdagskveld!
Men i de fleste jobber så er det jo teamwork som gjelder, og når teamet fungerer, så er det jo så GØY å være på jobb!! Savner å være flere på, jeg!

Men det som nesten provoserer meg mest er de ungdommene som går på sosialen, fordi de ikke gidder jobbe, UTEN at det blir stillt krav til dem! (Gjelder de som er friske og raske og KUN lider av latskap)
Vet at Trondheim kommune hadde et prosjekt for noen år siden, hvor de som ikke fikk seg sommerjobb, men trengte økonomisk støtte for å klare seg de månedene de ikke hadde stipend, var med 3 dager i uka og pusset opp lademoen bydelshus bl.a. og ryddet ladestien. Det var kravet for at de skulle få støtte fra staten. KJEMPEprosjekt etter min mening!

Huff, lang avsporing her..
Men takk for alle oppmuntringer, dere gjør meg så GLADE!! :)
Håper alle har en super lørdagskveld :)

Ikkesant?
Flyttet hjemmefra da jeg var 16 og har klart meg selv siden da!
Har hatt mine sleivspark med økonomien mens jeg har lært, men nå har jeg en stabil økonomi, og tør tilogmed å ha et kredittkort :) Min mor var 16 da hun fikk meg, og var alene uten utdannelse. Siden hun var arbeidsledig stortsett hele oppveksten min, så vet jeg hva det vil si å ha dårlig råd, og jeg vet at det eneste du får gratis her i livet er hybelkaniner ;)
For min del, så handler det om stolthet og jeg legger ære i å gjøre en god jobb. Jeg vil jo at mine kollegaer skal synes at det er godt å komme på jobb etter meg, at jeg har gjort det jeg skal og at de får alle beskjeder de skal ha osv.. Det gjør også at Jeg vet at alle mine tidligere arbeidsgivere vil gi meg gode skussmål, og det betyr mye å kunne være trygg på det når man plutselig må ut på arbeidsmarkedet igjen!
Blir skummelt å skulle gå på jobbintervju til neste år igjen gitt..

Ja, jeg føler ikke at det er veldig aktuellt å fortsette å pendle 14 dager i slengen hjemmefra med baby hjemme :) Men firmaet sier de øsnker å holde kontakten, og at om de får kontrakter i trøndelag, så er jeg selvskreven, så det er jo godt å høre :) Mye kan jo skje på halvannet år!
Når har skal du ha svenneprøven da?

Åh, så spennende da! Håper du får komme opp fort da! Har en venninne som nylig tok svenneprøven, og la ut bilder på Facebook, og det var bare helt nyyyyydelig!! Har allerede bestillt den ene frisyren til jeg skal gifte meg :D
Krysser fingrene for deg, jeg!

Føles godt å ha en arbeidsgiver i ryggen som setterpris på deg og ønsker å beholde deg etter permisjonen også, og ikke bare synes det er et pes med alle damene som skal ut i perm :D

ORIGINAL: IkkjeBareMarita

Oij.. Du er jammen tålmodig[;)] Skikkelig flink for det hadde nok ikke jeg gidda.. Du hadde gjerne ikke noe valg heller da.. Flott at du slepper å ta hele vakta da.. Ha en super strålene kveld resten av kvelden[;)]

Sign! klem til deg!

Back
Topp