Lenge eller kort igjen?

Polying

Forumet er livet
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hvordan føles det for deg, syns du at tiden går fort og at du har kort tid igjen til termin? Eller motsatt?

Jeg er 28+0 i dag, og ferdig med over to tredjedeler av svangerskapet. Det er jo lenge... Men samtidig er det jo 3 måneder igjen. 3 måneder!!! Det føles som syyykt lenge til termin!!! :(

Flere som føler det sånn?

Er 25+2 i dag synes det går megasskte!!! Selvom jeg vet st jeg blir satt igang om maks 12 uker... men allikevel får det for sakte til man km få de trygg ut!

Jeg er 25+5 og syns det går utrolig sakte. Jeg er veldig klar for å bli ferdig denne gangen :oops:

Last edited:
Også veldig klar for å bli ferdig :p føler at jeg ikke lever, bare «venter».

Syns at tida går altfor fort, er jo bare 3,5 mnd igjen :wideyed:

Føler det er kjempe lenge igjen! Men jeg har heller ikke noe hastverk, og nyter tiden før han kommer til verden. Vet det ikke blir mye avslapping etter fødsel :joyful:

Etter uke 12 ble passert så har jeg følt at det har gått ekstremt fort. Skulle nesten ønske at man gikk gravid myyyye lenger.
Kjenner jeg begynner å bli litt stressa , hadde trodd at dette skulle føles ut som en evighet og ikke motsatt :oops:

Fordi det kommer en sommerferie i mellom her, føler jeg ikke det er lenge igjen altså. Tiden går jevnt og trutt ganske fort, syns jeg!!

Mye fortere følelse i det siste enn første halvdel. Og med viten om at jeg har født 1 mnd før to ganger tidligere, føles det som at det KAN være kort igjen på en måte. Samtidig er jeg sliten av mye smerter - så sånn sett er 3 mnd igjen lenge.... Er 26+0 om et kvarter :p

14 uker igjen, og det føles på en måte som en hel evighet. Samtidig tenker jeg på hvor utroooolig kjapt det fikk frem til uke 14, og da føles det som om fødsel er rett rundt hjørnet allikevel.

Har i hele juni følt at oktober er lenge til, men kom på at kalenderen akkurat nå faktisk viser juli - og da ble oktober plutselig veldig nært :hilarious:

108 dager igjen, en evighet!

Er så skamdårlig, har lyst til å bli ferdig med dette her, 6 mnd med kvalme holder, har ikke behov for 4 mnd til.. men baby må nesten få vokse seg stor og sterk..

Skulle tro det gikk fortere med nr 4, siden jeg har 3 barn å ta meg av, men når formen er så dårlig, så snegler dagene seg avgårde :(

Jeg synes det går fort.. 26+4 i dag.. plutselig er han her, og da er livet snudd på hodet på alle måter. Prøver å nyte følelsen av at han er i magen og de daglige sparkene, ellers er jeg i god form og det hjelper. Ingen store plager, bare at legene følger veldig med på blodtrykket mitt da moren min hadde alvorlig svangerskapsforgiftning. I forrige uke ble jeg lagt til på OUS til observasjon et døgn.. alt bra, men fikk 50 % sykemelding og beskjed om å ta det med ro.. Så jeg håper han får være der inne i maaange uker til og bli stor og sterk :)

Synes det går passe fort. Er på størrelse med å være høygravid, og det er tungt og vanskelig med stor mage, bekkenløsning og et barn på 1,5år. Vet at det er max 10 uker igjen, selvom de høyst sannsynlig kommer om ikke såå lenge.

Jeg synes det går treigt. Men jeg er utålmodig. Blir litt ekstra sånn følelse når jeg har termin 20 oktober. Føler alle er lengre enn meg og at jeg konstant henger etter.

Jeg husker jeg syntes all tiden som hadde gått gikk kjempefort, mens all tiden som var igjen, bare sneglet seg forbi. Helt grusom :P

Syns det er veeeeldig lenge igjen! Føles som om tiden står bom stille:hilarious: men kan jo ikke forvente noe annet når man ligger på sofaen mesteparten av dagen..

25+4 i dag og synes egentlig det går fortere og fortere. Nå har jeg også blitt litt bedre i formen og der hjelper. Jeg jublet meg frem til halvveis og tenkte at nå er det uansett kortere igjen enn det som hittil er gjennomført!

Og så glemmer jeg å sjekke appen min så jeg ikke husker helt hvor langt jeg er på vei, når jeg da går inn og sjekker blir jeg overrasket over hvor langt jeg har kommet.

Og bare tre måneder igjen (får ikke gå overtid så legen på Riksen (samme dag jeg så deg der forrige uke)), så da har jeg en definitiv dato å forholde meg til :)

Har ventet på at samboer skulle bli gravid i 2 år så vi er veeeldig klare og syns det har gått fort til nå, men nå syns vi det går treigt

Jeg er 23+6 og syns det går skrekkelig sakte. Det blir nok litt forsterket av at jeg er en av de med termin sist i oktober, så alle andre ligger langt foran:laughing002

Back
Topp