lene's svangerskaps dagbok <3

_lene_

Betatt av forumet
Tenkte jeg skulle begynne å skrive dagbok om svangerskapet [:)]
Da har jeg noe å se tibake på og andre som vil få ta del i svangerskapet mitt [:D]

Jeg har en gutt fra før, han ble født 20 november 2008. så det er litt gøy at neste også kommer i november [:D]
I dag er jeg 4+6 uker på vei og har termin 2 november.

Vi har vært prøvere i ca 7 mnd, de 3 siste mnd har vi brukt eltester og den siste mnd har jeg også brukt babyklister, da satt spiren [:D] så nå får vi bare håpe at spiren klorer seg fast i 9 mnd.

I dag er jeg 5 uker på vei, og i løpet av denne uken vil hjertet begynne å slå [:D]

Symptomer jeg har til nå er:
- øme pupper
-mensmurringer
-kvalme
-trøtt
-ofte sulten og tørst
- veldig trøtt

i neste uke skal jeg til legen, det gleder jeg meg til. sist jeg var gravid fikk jeg ul hver gang jeg var på kontroll til legen, håper jeg får det denne gangen også. men er ikke samme lege denne gangen, så er ikke sikkert hun gjør det på samme måte. men hadde vært greit å fått bekreftet at alt så bra ut der inne [:D]

Ja tenk at hjertet begynner å slå så tidlig! :-) Helt fantastisk :-9

Har de samme symptomene som deg bortsett fra ømme pupper...får aldri ømme pupper jeg :-P Og i sist svangerskap begynte de knapt å vokse før ungen var ute.

Kvalm allerede altså??

ORIGINAL: Hønsa

Ja tenk at hjertet begynner å slå så tidlig! :-) Helt fantastisk :-9

Har de samme symptomene som deg bortsett fra ømme pupper...får aldri ømme pupper jeg :-P Og i sist svangerskap begynte de knapt å vokse før ungen var ute.

Kvalm allerede altså??

ja, er litt kvalm..men kommer somregel når det er en stund siden jeg har spist.

Jeg blir også kvalm når det er en stund siden jeg har spist.
Og når jeg spiser kommer det opp igjen [&:]
Ikke spy liksom, men som om det er fullt og tyter litt oppover i halsen[8D]

unfangelsen finner sted:           7.februar

Hjertet begynner å slå:             4.mars

embryoet beveger seg:             28.mars

embryoperioden er slutt,
du bærer på et foster:               4.april

Alle indre organer er ferdig
formet:                                  4.april

Risikoen for spontanabort
avtar:                                   18.april

kvalmen avtar for de
fleste:                                  25.april

Kjønnet begynner å bli tydelig
(ikke på ultralyd)                     2.mai

Fosteret svelger og
tisser:                                  16.mai

du kan kjenne fosterets
bevegelser:                          30.mai

fosteret begynner å få et
søvnmønster:                       13.juni

Fosteret begynner å høre:       4.juli

ni av ti barn overlever
om de blir født nå                  1.august

mange fostre legger
seg med hodet ned:              5.september

Svangerskapspermisjon
begynner:                           12.oktober

antatt termindato                 2.november

I dag har jeg vært veldig kvalm nesten hele dagen, har hatt litt øme pupper også. Men akkurat nå har jeg ikke øme pupper, er ikke kvalm, de enste symptompene jeg har er mensmurringer og trøtthet.. Får litt angst når jeg ikke kjenner alle symptomene som jeg pleier, er så redd for at det skal ende i SA.

Noen andre som har det slik at symptomene blir borte og  kommer tilbake senere?

Gleden er stor over at testen er positiv, men samtidig går jeg rundt og er kjempe nervøs for å miste. har nesten angst hver gang jeg er på do, er så redd det skal være blod på papire. Slik var det sist jeg var gravid også, men jeg roet meg heldig vis ned etterhvert.

Dagens symptomer:
  • litt ømme pupper
  • har veldig mye luft i magen
  • har litt mensmurringer av og til
  • trøtt
Har hatt vont i bekkenbenet i dag, men tenker at det er alt fortidlig til å bli plaget med bekkensmerter nå.. var veldig plaget med det sist jeg var gravid, men ikke før på slutten. Jeg blir litt bekymret for at det kan være noe annet som gjør at jeg har vont. tanken på miste kommer sniken inn hele tiden, særlig når jeg ikke har alle symptomene hele tiden. i dag har jeg så å si ikke vært kvalm. Hater å bekymre meg, skulle ønske at når man fikk positiv test så var det ikke noe å bekymre seg for.

men krysser fingrene for at alt går bra, har værtfall noen symptomer.
Andre som er like bekymret som meg?

Hei
Vi har ganske like symptomer!
Mine har forsvunnet litt, så kommet tilbake.

Idag har jeg SÅ vondt i hofte og lysker, samt korsrygg.
Puppene er ømme og jeg er kvalm til tider.

Ikke bekymre deg, lille spire merker om mor er nervøs, vettu..(eller vet ikke, men jeg tror og føler det[:)][8D]). Jeg har troa på oss[:D]

ORIGINAL: Maanda

Hei
Vi har ganske like symptomer!
Mine har forsvunnet litt, så kommet tilbake.

Idag har jeg SÅ vondt i hofte og lysker, samt korsrygg.
Puppene er ømme og jeg er kvalm til tider.

Ikke bekymre deg, lille spire merker om mor er nervøs, vettu..(eller vet ikke, men jeg tror og føler det[:)][8D]). Jeg har troa på oss[:D]

Det er helt sikkert normalt at symptomene kommer å går, må nokk bare prøve å ikke tenke så mye på det. skal værtfall være glad når vi alle har kommet til uke 12, da tror jeg at jeg blir mer rolig[:D]

I dag er jeg 5+4 uker på vei, og i følge bv begynner hjerte å slå i dag [:D] det er helt utrolig å tenke på.
i går kom kvalmen tilbake, men i løpet av kvelden begynte lillegutt å kaste opp. så jeg vet ikke om det er symptomer eller om det er tegn på at jeg også begynner å bli syk [:'(] ellers er symptomene de samme, ømme pupper innimellom, veldig trøtt, luft i magen, sulten og tørst..

I dag har jeg tatt min 3 digitale test med ukeindikator, så nå må jeg vel klare å slå meg til ro med at dette skal gå bra?
Når jeg tok den første testen var jeg 3+5 uker på vei da kom det opp gravid 1-2. Andre gangen jeg tok testen var jeg 4+4 uker på vei da kom det opp gravid 3-4. tredje gangen som er i dag altså  5+5 uker på vei, kom det opp gravid 3+. Så da har værtfall HCG nivået i kroppen min økt, å det er jo et godt tegn. Så nå får jeg bare håpe at jeg klarer å roe meg litt ned å ikke tenke så mye på alt som kan gå galt. Må heller prøve å fokusere på alt det positive[:D]

I dag er jeg 6 uker på vei 

nå er det bare 6 uker igjen til jeg er 12 uker på vei og kan fortelle det til resten av familien og venner [:D]

symptomene jeg har nå er:
  • kjempe kvalm
  • ømme pupper
  • veldig trøtt
  • sulten og tørst

Nå er det bare 3 timer til jeg skal til legen, er kjempespent [:D]
jeg bor på en liten plass, så vi har egentlig bare en lege som tar seg av de gravide her, men nå er det ei ny dame som har startet, så jeg skal til henne. håper hun er like flink som han jeg var til sist. er spent på om det blir noe ul i dag, hadde det vært han andre legen hadde jeg fått det. til han fikk jeg ul på hver kontroll jeg var på.
får jeg ikke ul til henne, ordner jeg time til han andre neste gang :)

etter legetime skal jeg til tannlegen, det gruer jeg meg til. har hatt tannpine i flere dager nå.

Gratulerer med den lille spiren.

Måtte bare inn her for også jeg har tremin 2 november (selv om jeg ikke er 100% sikker, det får vise seg på ultralydtermin), ellers har jeg også symptomer som ømme pupper, kvalme når jeg ikke har spist på en stund, mensenmurringer veldig mye faktisk, vondt i korsryggen (selv om det hadde jeg før jeg ble gravid også), veldig tørr hud, veldig tørst og tørr i halsen og munnen.

Selv har jeg hatt to SA før og er av den grunn ganske engstelig men tenker at jeg jo bare må ta alt som det kommer, tør ikke helt slippe jubelen løs da men....
Har to barn fra før som er nesten 14 og 9 år, så dette blir en liten attpåkladd dersom alt går bra. Vet at spesiellt datteren min vil bli overlykkelig når jeg forteller det (men det gjør jeg ikke før etter 12 uker for første gangen jeg mistet ble hun så lei seg, andre gangen fortalte jeg det ikke).

Uannsett jeg kommer nok til å titte inn her hos deg nå og da:-)

ORIGINAL: Trude Merethe

Gratulerer med den lille spiren.

Måtte bare inn her for også jeg har tremin 2 november (selv om jeg ikke er 100% sikker, det får vise seg på ultralydtermin), ellers har jeg også symptomer som ømme pupper, kvalme når jeg ikke har spist på en stund, mensenmurringer veldig mye faktisk, vondt i korsryggen (selv om det hadde jeg før jeg ble gravid også), veldig tørr hud, veldig tørst og tørr i halsen og munnen.

Selv har jeg hatt to SA før og er av den grunn ganske engstelig men tenker at jeg jo bare må ta alt som det kommer, tør ikke helt slippe jubelen løs da men....
Har to barn fra før som er nesten 14 og 9 år, så dette blir en liten attpåkladd dersom alt går bra. Vet at spesiellt datteren min vil bli overlykkelig når jeg forteller det (men det gjør jeg ikke før etter 12 uker for første gangen jeg mistet ble hun så lei seg, andre gangen fortalte jeg det ikke).

Uannsett jeg kommer nok til å titte inn her hos deg nå og da:-)

Det går sikkert bra denne gangen [:)] skal krysse fingrene for at spiren klorer seg fast til i november

Var til legen i går, hun skulle ordne slik at jeg fikk tidlig ul. Skal på ny kontrol 30 mars, så da skulle hun prøve å ordne det slik at jeg fikk ul da[:D]

var til tannlegen i går også, der måte jeg ta rotfylling, men siden jeg var gravid kunne de ikke gjøre det. så de startet bare med rotfyllingen så må jeg komme tilbake i desember. det kostet meg 1800 kr, tørr ikke tenke på hva det vil koste når de blir ferdig med tanna.

Er 7 uker på vei i dag [:D]
formen har vært ganske grei i dag, har bare vært små kvalm[:D]
eller er symptomene tretthet og ømme pupper, har også litt mensmurringer av og til.

Back
Topp