Lenemor!

Olive76

Forumet er livet
Fulgte du Grete Roede på nett? Synes du det var ok opplegg? (vet at du ikke oppnåede ønsket resultat, men det var jo pga. stoffskiftet dit, men har vel et inntrykk av kurset ellers...?)

Overveier det litt. Hadde vært kjekt å komme tilbake til "før-Gustav" -vekten. Den ligger ca 8 kg vekk herfra....

Og Monicabebe/babe: Bidrag gjerne med dine erfaringer!

jepp, jeg tok nettkur - sist gang oppnådde jeg jo ingenting på grunn av stoffskiftet - ned 1 kilo på 6 måneder, men jeg gikk ned 20 kilo før jeg ble gravid med Johanna - nådde målet mitt i november, ble gravid 1. januar [:D]. Det målet er nå 15 kilo unna [8D]

Jeg har ikke gått på nettkurs, men går hos veileder en gang i uka. For meg er det det som funker, fordi jeg da står foran veilederen og veier meg. Det er dette "riset" bak speilet som gjør det ekstra greit for meg å følge planen. For jeg NEKTER å ha gått opp neste gang jeg står hos henne.

Jeg har til nå gått ned ca 4.5 kilo (og 8 cm i livet og 6 cm på hoftene) ved å følge Grete Roede og det er på tross av et stoffskifte som er lavt.

Så du hadde helt sikkert oppnådd resultater fort og greit på denne måten!

Når vi først snakker om GR så har jeg også noen ting jeg lurer på ang. opplegget der.
Må dere veie ALT dere spiser og loggføre alt dere spiser? (Høres veldig tungvindt ut for ikke å snakke om mye arbeid)

Hva synes dere er plusset med GR og hva er minuset/ulempene?

jepp, man må veie og måle alt man spiser, men det blir fort en vane.... middager var mest knotete, men jeg veide hele middagen ut fra ingredienser, regnet ut kcal pr 100 gram, og så veide jeg porsjonen. Man lærer seg ganske raskt å se hvor mye ting veier, så jeg sluttet å veie etter hvert, og foretok bare kontrollveiinger for å forsikre meg om at jeg ikke lurte meg selv.

Det jeg ikke likte med gr var disse kosemerkene, så dem dreit jeg rett og slett i - jeg tillot meg å kose meg en sjelden gang, og brydde meg ikke om det var ett kosemerke eller 10... og at det er veldig mye spising til å begynne med - jeg var konstant mett jeg... men man venner seg til det også.

Det positive er at det fokuseres på en sunn livsstil hvor man spiser helt vanlig mat - bare i forskjellige mengder enn man er vant til kanskje. For meg var det aldri en KUR men en livsstilsendring... som har endret seg litt igjen, men jeg har tenkt å sette igang når jeg ike ammer mer

Jeg veier ikke alt jeg spiser nei. For eksempel spiser jeg stort sett 4 knekkebrød til frokost, og de tar jeg lett pålegg på. Jeg veier ikke pålegget, for jeg har lært meg hva som er en rasjon.

Men middagen veier jeg stort sett. Jeg skal ha 150 gram kjøtt(kylling, laks, svinefilet osv) og 100 gram kokt ris eller pasta, eller 150 gram kokt potet. Og videre så mye grønnsaker jeg vil. Og så en sausrasjon.

Jeg synes dette opplegget er utrolig enkelt å følge. Jeg har egentlig spist for lite tidligere jeg. Og feil ting selvsagt.

Og kosemerkene bruker jeg til bamsemums. Spiser 10 stk som jeg klipper i biter, og da blir det en ganske stor skål. Og det er så søtt at man får dekket behovet.

Har ikke noen negative ting å si om opplegget jeg altså. For det er så lett å forstå, og det passer i det daglige kostholdet. Jeg spiser jo det som resten gjør, bare i andre mengder.

Back
Topp