lemoncurd.. hjelp!! haster!!!!

primula

Flørter med forumet
har vært så flink idag... raspet på sitroner, presset og styrt på.. skulle lage lemoncurd i julegave til noen veninner... så oppdager jeg nå når jeg skal vispe ned eggene at jeg har tatt DOBBELT med smør i fht alt annet... det stivner alltså ikke!! er det helt kjørt nå? jeg har lagt i flere egg, men det hjelper ikke..

fan og, blir så sinte på meg selv nå..[:@][:@]

kommer ikke på noen annen løsning enn å ta dobbelt opp av alt annet også jeg da, sånn at det blir dobbel oppskrift??

Lykke til i alle fall - du finner nok på noe.

huff huff.. føler meg som den misslykkete damå nå jeg... skulle prøva gjøre noe kreativt for en gangs skyl, og så blir det totalt bom[:@] utrolig irriterende!!

nei men sånn må du da ikke tenke!! Du klarer å fikse dette, og da får ingen vite at du rotet det til littegrann underveis, og alle som får en hjemmelaget gave blir kjempe-imponert og synes du er fantastisk flink som har laget gaver selv!!

Opp med humøret nå!

takk for oppmuntrende ord[:)] jeg innså til slutt at jeg var nødt å gjøre det om igjen, så nå har jeg vært på butikken og kjøpt nye ingredienser og skal på'an igjen.. krysser fingrene for meg selv denne gangen[;)]

denne gangen går det bra vet du... og om den forrige ladningen ikke er feil annet enn med konsistensen kan du vel bruke den selv? Ikke noe vits i å kaste noe som er fullt brukbart vet du [;)]

lemoncurd er typisk engelsk - en marmelade-syltetøy-pålegg ting laget av sitron. Er ikke begeistret for det selv, jeg synes det er alt for søtt, men jeg har en venninne som er helt vill etter det..

hei hei! lagte en gang til, og det gikk bedre.. ble ikke så stivt som jeg trodde det skulle være, men det går fint ann å gi bort i gave.. den ble forresten knall-god! hadde mye sitron oppi, så den ble ikke kvalmende søt!

Gratulerer!! Og der ser du - nå blir alle misunnelige på deg som er så flink. Da er det vel verdt en liten feil også tenker jeg [;)]

Back
Topp