Lekte helt...

Blanka

Blir kjent med forumet
Sitter hos legen... Sukk... Hørte en pusekatt som skrek i går. Hørte den igjen i dag og måtte gå og sjekke. Joda, pusen hadde satt seg fast i fjøset som ingen bruker. Dette er da barna til nabokatten som er født ute. Måtte jo redde den lille da. Kunne ikke la den sulte ihjel. Så nå sitter jeg hos legen og venter på å få stivkrampesprøyte. Villkatter blir ikke bare glade for å bli redda, hehe. Føler meg ikke veldig høy i hatten og er litt redd for lille babyen min nå (var det da og), men kunne jo ikke gjøre noe annet... Noen som tror dette kan være farlig? Gravide og katter er jo generelt ingen bra kombo..

Sent from my iPhone using BV Forum

Så snill du er :) Er det ikke katters avføring og baby i magen som ikke er god kombi! Isåfall tviler jeg på at noe var farlig for deg eller baby!

har ikke vært gravid i mine katte"uhell" men trodde ikke den tilstanden var farlig for baby.. tror ikke toxoplasmaen smittet gjennom sår.. men du sitter jo hos legen så regner vel med at han har bedre svar?? Neste gang kan det være lurt å redde dem med sopekosten eller støvelen?? ;)

Snille du :)
Godt å få ei sprøyte, sånn for sikkerhets skyld! -og jeg tror nok det går bra med babyen din :)

Legen sa at jeg ikke en gang trengte å ta sprøyte. Var ikkeno problem uansett. Bare hvis det ble verk i sårene. Så det var bra :) Leverte pusene til naboene (deres katt er kattungenes mor, men ungene er født ute) så da fikk frøkna mi den jeg redda. Så da er det ekstra bursdagsgave, tenker jeg :) Kanskje heller ikke så lurt å takke ja til kattunge nå, men kan jo ikke si nei til noe sånt. Og den er ikke så vill lenger. Man kommer langt med kos og mat :)

Det gikk verk i mine bitemerker på hånden og da satt jeg med hånda i varmt grønnsåpevann og så på når det gule faktiskt begynte å piple ut.. bare sånn info, i tilfelle du begynner så vet du det litt tidliger og kanskje slipper unna antibiotikaen??

Det gikk verk i mine bitemerker på hånden og da satt jeg med hånda i varmt grønnsåpevann og så på når det gule faktiskt begynte å piple ut.. bare sånn info, i tilfelle du begynner så vet du det litt tidliger og kanskje slipper unna antibiotikaen??

Takk for tipset :) Har ikke så utrolig lyst på en antibiotikakur akkurat.

Så snilt å redde den :)
Man får jo ikke akkurat lyst å bare gå når man ser dyr i trøbbel.

Jeg har katt, og testet negativt på toxo....... (klarer ikke stave det på husk hahah!)
Iallefall :p jeg har tatt kattekassen i begynnelsen også, for bor jo alene. Men har vært forsiktig og ikke blitt smittet.

Back
Topp