Spør skolen om ikke dere kan lese slike bøker hjemme da? At dere leser litt av og til i småbøkene fra skolen, men størsteparten i spennende bøker hjemme? Hele meningen er jo å lese.
Får lese andre ting i tillegg sier de.. ikke i stedet..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Spør skolen om ikke dere kan lese slike bøker hjemme da? At dere leser litt av og til i småbøkene fra skolen, men størsteparten i spennende bøker hjemme? Hele meningen er jo å lese.
Det er rart det der de "flinke" skal få tilleggsoppgaver isteden for tilpasset oppgaver. Så er du foran de andre så må du gjøre ekstra arbeid. Dette er veldig opp til lærer tror jeg, men vi gjør som vi vil her i huset. Her leser han leksa engang resten av uka leser han det han vil. Matteboka får han ikke regnet videre i da de får kun utdelt ark og får ikke bok..Vi har hatt flere samtaler med skolen om dette.. De sier at vi gjerne kan lese andre ting i tillegg (akkurat som ikke vi visste at vi hadde mulighet til å lese andre bøker i tillegg). Samme med matematikk, kan gjerne få gjøre ting i tillegg.. Vet ikke hva som er pensum i de ulike klassene, men det de holder på med i matematikk er jo veldig enkle ting i forhold til hva han kan (god forståelse for prosent, brøkregning, gange og dele, geometri etc). Pyton å sitte og gjøre flere sider med enkle mattestykker.
Men aller mest hadde jeg ønsket meg leksefri fakfisk
Samme her, derfor han i matte, norsk og engelsk nå følger 4.klasse pensum med de oppgavene han gjør. Han følger med på all tavleundervisning og går igang med sine oppgaver når de skal det. I de andre fagene følger han mere med, men har oppgaver som er vanskeligere.Vi har hatt flere samtaler med skolen om dette.. De sier at vi gjerne kan lese andre ting i tillegg (akkurat som ikke vi visste at vi hadde mulighet til å lese andre bøker i tillegg). Samme med matematikk, kan gjerne få gjøre ting i tillegg.. Vet ikke hva som er pensum i de ulike klassene, men det de holder på med i matematikk er jo veldig enkle ting i forhold til hva han kan (god forståelse for prosent, brøkregning, gange og dele, geometri etc). Pyton å sitte og gjøre flere sider med enkle mattestykker.
Men aller mest hadde jeg ønsket meg leksefri fakfisk

Samme her, derfor han i matte, norsk og engelsk nå følger 4.klasse pensum med de oppgavene han gjør. Han følger med på all tavleundervisning og går igang med sine oppgaver når de skal det. I de andre fagene følger han mere med, men har oppgaver som er vanskeligere.
Så her er det ikke i tillegg nødvendigvis, men istedenfor. De må det rett og slett, han blir en mare å ha i timen om han skal gjøre 2.klasse pensum![]()
Så teit. Vi får lese i steden om de bare leser kjapt gjennom den fra skolen. Vi skal jo gi de leselyst. Så om mine vil lese Donald så gjør de det.Får lese andre ting i tillegg sier de.. ikke i stedet..
Så teit. Vi får lese i steden om de bare leser kjapt gjennom den fra skolen. Vi skal jo gi de leselyst. Så om mine vil lese Donald så gjør de det.
Tok allerede en test gjennom helsestasjonen når han var 4 og en igjen før skolestart. Men han er ikke evnerik. Men har stort læringspotensiale, lærer fort og ja, generelt smartEr gutten din testet? Evnerik? Vi hadde ikke tenkt tanken en gang før barnehagen foreslo det
Tok allerede en test gjennom helsestasjonen når han var 4 og en igjen før skolestart. Men han er ikke evnerik. Men har stort læringspotensiale, lærer fort og ja, generelt smart
Han kunne ikke lese eller noe før skolestart, men elsker tall og kunne gangetabellen som 5 åring. Men han har en forståelse på verden rundt seg som ligger langt over hva en 7 åring normalt sett gjør
Ja, pptHer var det PPT som sjekket og fant det ut![]()