Lekser

Champ

Gift med forumet
Når ungene kommer hjem er dem slitene etter en lang dag på skolen, ja så er det jaggu tid for mer skole i form av lekser.
Ungene er proppet fulle av informasjon gjennom dagen, og når dem kommer hjem skal dem huske på alt som er sagt og gjort for å kunne gjøre disse leksene...... men, hva er det med dagens skole?? kunne det ikke være en fordel å gå igjennom oppgavene med elevene før leksene blir sendt hjem???
Nå er jeg så møkk lei av frustrerte, slitene barn som blir sint på meg for at dem ikke skjønner oppgaven eller ikke har mer energi til skolearbeid når dem kommer hjem.

Asså når vi reiser hjem fra jobb, så legger vi jo jobben fra oss på arbeidsplassen og har "fri" når vi kommer hjem..... synes skolene krever så utrolig mye av elevene på lavt plan asså... [>:]

merker på gutten at han er sliten etter skolen, og lekser blir mye syting og gråting. Men han klarer det til slutt. Jeg har vel et problem med at jeg jobber hjemme også:) så klarer ikke å ta fri fra jobb heller....[:o]

skjønner, men lekser skal ikke gi dem frustrasjon, tårer og krangel. greit vi hadde lekser vi også når vi var små, men presset på ungene nå er helt horibelt. Har ei i 3 klasse, dem har lekser engang i uken, det er akseptabelt da kan vi strekke det ut noen dager å ta litt og litt, men ho som går i 4 klasse har masse lekser hverdag! Systemet legger jo opp til at ungene skal være skole lei før dem når ungdomskolen, og ennå har dem utrolig mange år igjen med skolegang og lekser

Back
Topp