Lekker fostervann?

Lille sol

Betatt av forumet
Er så usikker på om jeg lekker bittelitt fostervann, eller om det faktisk bare er vannaktig utflod eller urin. (Lukter ikke urin...)  Noen som har erfaring med dette?

Har jordmortime neste uke, så tenkte å vente til da..
 
Anbefaler deg å ikke vente med dette, ring heller til jordmor/lege med spørsmålet ditt i dag og få vite hva du bør gjøre:)
 
Jeg mistenkte dette svært tidlig i svangerskapet (ca uke 15). Heldigvis var det bare veldig tyntflytende utflod. Gynekologen sa at ved mistanke om fostervannslekasje skal man alltid få sjekket det opp. Så jeg hadde nok tatt en telefon til føden om jeg var deg.
 
Ring føden for sikkerhetsskyld  Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite;)
 
Har hatt det så travelt at jeg ikke har sett svarene deres... kanskje like bra, for da hadde jeg bekymret meg enda mer.. 

Men i dag var jeg altså til jordmor, og hun mente det var svært liten sannsynlighet for at det er fostervann... men selvfølgelig; helt sikker kunne hun ikke være.

Hun mente jeg måtte kjenne litt selv på hvor mye, hvor ofte og hvilke bekymringer jeg gikk med selv... så er jeg velkommen på føden når som helst for en sjekk. De tar da en Q-tips lignende sak og tar en prøve fra livmorhalsen. Sjekker den som en graviditetstest, hvor to streker gir utslag.

Men alle mine prøver i dag (urin, blod og undersøkelse) viste ingen tegn til bekymring, så jeg ser det bare an fremover.

Lekkasje av fostervann var i følge henne veeeeldig sjeldent!

Kjenner meg igrunn ikke bekymra nå. Og har tenkt å spise en sjokolade i kveld, da jeg faktisk ikke har lagt på meg mer enn tre kilo ennå! Iiiihaaa!!

 
Back
Topp