Lekker fostervann ?

Supermamma x 4

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Jeg lurer på om at jeg gjør det nå , fordi at ista så rann det å det ble vått igjennom trusa og buksa.
jeg greier ikke å sette fingeren på hva det lukter. men det var isåfall ikke urin [&:]
Så lurer på om at visst man lekker om det skal renne hele tiden eller bare litt å litt, eller er det individuelt ? [&:]

Samme skjedde meg på torsdag..
Jeg klarte heller ikke sette helt fingeren på hva det lukta.. Men ikke urin hvertfall.. Og derfor ringte jeg føden..

Jeg tok på meg ett bind og det ble ganske vått, og det kom sånne små drypp resten av dagen egentlig.. Kom inn på føden på kvelden, men de mente det ikke var fostervann[:)] Hva det var fikk jeg ikke noe svar på[:-]

Det er greit å ringe føden å få det sjekket om det fortsetter å komme litt hvertfall..Det trenger ikke å renne hele tiden..

ring føden!
det ville jeg gjort....
du kan lekke fostervann og da kommer det i puljer ...jeg gjorde det sist.....
lurt å få det sjekket...

takk for svar [:)]

problemet er at jeg ikke har helsekortet mitt her, er i kr.sund og kortet ligger i ålesund :p typisk at jeg skal få behov for det når jeg ikke har det med.

Men det er jo rart at det skal bli så vått da, visst det ikke er fostervann [&:]

skal ta å ringe etterpå. skal sjekke nå om det har kommet mer[;)]

Du trenger ikke helsekortet.. De sjekker deg uansett vet du [;)]

er jo greit å få det sjekket[:)]
bedere det en å gå å bekymre seg[:)]

men hva skjer videre visst dette viser seg å være fostervann ?
har ikke opplevd noe lignende før.

da jeg lakk,fikk jeg gå i 3 dager før de tenkte på å sette meg i gang....startet av seg selv den 3 dagen...
er 3 dager man kan gå pga infeksjons fare..
men trenger jo ikke være at du lekker...har lest om mange her inne som har fått det avkreftet....men er greit å sjekke[:D]

Jepp, men man begynner å lure når man plutselig er våt igjennom.
får se om det fortsetter iløpet av kvelden

Ta en mørk truse (helst svart), eller legg inni en liten bit av ett håndkle eller vaskeduk med mørk farge. Så ser du fargen på det som kommer ut. Da er det mye lettere både for deg og sykehuset og avgjøre om det er fostervann.

ORIGINAL: cactus_jenten

Ta en mørk truse (helst svart), eller legg inni en liten bit av ett håndkle eller vaskeduk med mørk farge. Så ser du fargen på det som kommer ut. Da er det mye lettere både for deg og sykehuset og avgjøre om det er fostervann.

Men det lurte jeg litt på, hvordan ser man om det er fostervann?? Vil det bare tørke da, å ikke bli noe farge på det liksom?

ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: cactus_jenten

Men det lurte jeg litt på, hvordan ser man om det er fostervann?? Vil det bare tørke da, å ikke bli noe farge på det liksom?

Om det er hvitt, får en hvit ring ytterst eller lignende er det utflod. Fostervann er blankt og uten farge. Det kan være rester av utflod i vannet, men da som tynne hvite striper feks. Når det tørker vil det være en våt flekk der (som vil se mørk ut) og ingen hvit hinne oppå og det blir heller ikke stivt på samme måte som tørket utflod.

Når du da eventuelt ringer føden vil det også være mye lettere for deg og beskrive det hele. [:)]

hmm, det er rart for etter slik du beskriver fostervann er akkurat slik som det var med meg.
så synest egentlig at de burde ha tatt en fostervannsprøve også.

var å sjekket om jeg lakk fostervann selv for en uke siden.....Da tok jordmor bindet jeg hadde på meg og puttet på væske, ble den blå så dem det var fostervann..det ble den........så sjekket legen om det kom mer når dem trykte på magen, det gjorde det ikke...ingen flere prøver eller målinger ingenting....

Men dem sa at vi har to hinner(poser) og ryker den ytterste kan det komme fostervann. Men har ingenting å si for babisen..

Kanskje det som eventuelt har skjedd....men synes dem skjer slikt dårlig her, hvertfall den legen som jeg fikk[:@]

Rart da :S de burde jo sjekke orntlig da :S

det kan hende da :/ men de sa jo at jeg kunne velge om jeg ville overnatte på sykehuset eller dra hjem... hvorfor skulle jeg overnatte på sykehuset visst det ikke var noe liksom [&:]
men jeg dro hjem da.

Back
Topp