Lekke fostervann?

Bkno5118182

Flørter med forumet
Hei,
Leste nettopp at man skal være obs på om man lekker fostervann.
Har merket over lengre tid at jeg stort sett alltid er "fuktig" i trusa (sorry detaljer).
Ofte utflod, men andre ganger er der kun vått/fuktig, og ikke utflod.
De sier man skal lukte på det, om det lukter urin eller søtt.
Noen andre som ofte er fuktige/våte i undertøyet? Vet jo også at dette er normalt, og at det ikke bør være lekkasje av fostervann.
Noen erfaringer? Blitt litt smånervøs.

Jeg er også det. Veldig. Har bare antatt at det er ulike konsistenser og typer utflod.. Har gjort det fra starten av, og på alle ultralydene jeg har vært på har det ikke vært noe tegn til for lite fostervann (eller tegn til lekkasje på de gynekologiske ultralydene), så tror nok det bare er utflod og at du ikke trenger å bekymre deg. I hvertfall sånn som du beskriver det :)

Last edited:
Ja, her kommer det "vann" hver dag. Det er kun utflod for min del, men jeg er enig i at det kan forveksles med fostervann. I første svangerskap var jeg faktisk inne hos jordmor i 3.trimester fordi det kom så mye "vann".

Ja, satser på at det bare er tynn utflod. Var på OUL så kort tid som 1 uke siden. Hun hadde vel nevnt noe, om det var for lite fostervann der?

Hei,
Leste nettopp at man skal være obs på om man lekker fostervann.
Har merket over lengre tid at jeg stort sett alltid er "fuktig" i trusa (sorry detaljer).
Ofte utflod, men andre ganger er der kun vått/fuktig, og ikke utflod.
De sier man skal lukte på det, om det lukter urin eller søtt.
Noen andre som ofte er fuktige/våte i undertøyet? Vet jo også at dette er normalt, og at det ikke bør være lekkasje av fostervann.
Noen erfaringer? Blitt litt smånervøs.

Du hadde merket det om det var fostervann, for det fortsetter å lekke jevnt, og det lukter som sæd av det.
Det er mest sannsynlig utflod, som kan komme i mange "former," eller litt urin.
Legg deg på ryggen, så merker du om du lekker fostervann, for da vil det komme mye av gangen.
Du kan alltids be jordmor om å sjekke om du er nervøs, om så bare for å få samme svarene som her. ;)

Du hadde blitt lagt inn etter UL om det var farlig lite fostervann. ;)

Du hadde merket det om det var fostervann, for det fortsetter å lekke jevnt, og det lukter som sæd av det.
Det er mest sannsynlig utflod, som kan komme i mange "former," eller litt urin.
Legg deg på ryggen, så merker du om du lekker fostervann, for da vil det komme mye av gangen.
Du kan alltids be jordmor om å sjekke om du er nervøs, om så bare for å få samme svarene som her. ;)

Du hadde blitt lagt inn etter UL om det var farlig lite fostervann. ;)
Takk for svar alle sammen. Da skal jeg roe meg med det! ☺️

Er alltid det og må bytte undertøy flere ganger om dagen :) noen ganger utflod og andre ganger tyntflytende!

Back
Topp