Lekkasje

Nelly84

Glad i forumet
Jeg fødte for en uke siden og tisser på meg støtt. Går det for lenge klarer jeg ikke stoppe det, om jeg hoster (er forkjøla) så kommer det hvertfall. Fødte vaginalt med epidural. Flere..??

Huff! Så kjedelig da! Bind og truseinnlegg og knipeøvelser... Kan være sånn i starten, men d er mye når du ikke klarer stoppe d...
Evnt ta kontakt med lege eller gyn og hør om d er noe mer enn knipeøvelser du kan gjøre..
Værtfall bestill deg time til 6 ukerskontollen for å få sjekka stå der nede av noen som vet hva de gjør!
Husker jeg hadde litt lekkasje i starten etter begge, men gikk seg fort til med øvelser. Men noen blir dessverre mer plaget enn andre

Så kjedelig... :( Du må bare knipe knipe knipe! Og enig - dra til gynekolog for 6-ukerskontroll. Klarer du å stoppe strålen når du tisser?

:( Varierer. Av og til så tisser jeg uten at jeg merker det også. Skulle sette meg på huk i går kveld og da kom det helt ukontrollert. Våkner jeg i sengen og skal opp på do kommer det når jeg reiser meg. De satte 4 epiduraler på meg fordi tre ble mislykka. Har vondt i ryggen også. Vet at epidural hemmer lukkemuskelen til urinrøret men det er jo bare når den virker.. Fikk 5 pyntesting og ser selv ved sjekk med speil at de går opp mot urinrøret. Er faktisk ganske lei meg og får en del barseltårer over dette.

Tisser ikke på meg men ting er ikke normalt og kjenner ikke når jeg må tisse ... Setter meg på do også renner det bare. Fikk også epidural !

Jeg fikk epidural, men den satt på første forsøk. Hadde litt lekkasje første uka men ikke nå lenger.. Ville også snakket med lege/jordmor hvis det ikke blir bedre, kjør kniping :-) lykke til :-)

Uff så kjedelig! Prøv å øv litt når du er på do å tisser og forsøk å stoppe strålen. Jeg fant ikke muskelene mine sist så måtte øve på do for å finne ut om jeg knep riktig. Også er det lurt å gå på do ofte selvom man ikke merker man må tisse:-)

Jeg har ingen lekkasje, men merker ikke at jeg må tisse. Så setter jeg meg på do og tisser masse liksom! Er helt klart ømt der :-)

Ja, tidligere når jeg har nyst eller hostet. Hjelper med knipeøvelser.

Sniker litt fra april her og vil bare si at en uke etter fødsel så kan det være normalt å lekke ved hosting og tisse på seg litt ved soving av å holde seg osv. Det tar litt tid å trene opp den muskelen igjen. Du må huske du har presset kanskje lenge ved fødsel. har født 2 før og en som endte i katastrofe keisersnitt. Etter alle sammen har det tatt en del uker før det ble bedre og bedre. Så du skal se det går seg til etterhvert:):)

Jeg hadde akkurat det samme. Dw om noen få dager er det i orden igjen :) De bomma 5 ganger med epiduralen på meg også, så ble normal fødsel... jeg var nummen, ingen følelser der nede, tisset på meg hvis jeg hostet, nøs og lignende. Kjente heller ingen trang til å tisse eller kjente at jeg tisset i starten. Er fortsatt litt sånn at jeg må minne meg selv på å tisse, pga jeg kjenner det ikke enda. Men tisser ikke på meg lenger hvertfall. Er 18 dager siden jeg fødte nå :)
Så gi det mer tid :)

Back
Topp