Leking av Fostervann

lhell

Første møte med forumet
Lurer på om her er noen som har vært i samme situasjon som meg.....
Er nå gravid i uke 21,og har lekt fostervann i ca.6 uker. Har fått vite hos legen på sjukehuset at d er en veldi skjelden og alvorlig situasjon jeg er i.D er stor fare for at jeg vil miste babyen min:-(   Jeg synes at d er helt forferdeli siden d er en del liv i magen....Men ikke så mye d burda vært,pga lite fostervann å bevege seg i.
Jeg håper her er noen som har vært i samme situsjon så jeg kanskje kan få noen å prate med d om....

lhell

Hei..
Har lekket fostervann jeg også, det startet i uke 21, og jeg fikk samme beskjed som deg fra føden...[:(] men fikk beskjed om å holde meg i ro...full sykmeld, og hvile... er nå i uke 23+3 og det går faktisk bedre... har troen på at dette skal gå bra nå...fostervann fornyes hele tiden har jeg hørt...

Noen av dere som har sett serien jordmødre som har gått på nrk ? Der var det ei dame som var innlagt fordi hun hadde hatt fostervannsavgang allerede i uke 15. Serien finnes på nett tv.

Tusen takk for svar...har ventet lenge på at noen skulle svare meg.
 Jeg har fortsatt babyen min i magen,jeg har nå komt til uke 25+3.Så har liksom komt til grensen for at babyen skal overleve.Jeg har begynt å leke mer fostervann,og d fikk vi vite var pga at livmoren blir større og at d blir produsert mer vann.
Jeg sitter i en stressless og sover,for legger jeg meg i sengen så er d akkurat som d renner mer.Litt slitsomt er d,men d hjelper endel på lekinga mi.Og jeg prøver d meste så d skal gå bra me babyen[8D]
Vi går til kontroll på sykehuset en gang i uken,for å sjekke mengde fostervann og om babyen har d bra.De finner lommer på 2-5 cm,som er alt for lite...egentli så skulle der vært mellom 5-25 cm lommer med vann.Og bayben har hatt d fint til nå.
Så nå håper de at jeg ivertfall skal klare å gå til uke 28,men de vil selfølgeli at jeg skal klare å gå lengst muli.Så ser de veldi mye på brystbeinet til babyen,og d er ennå bra.Men begynner d å bli tårnforma så må babyen ut,for da er d fare for at lungene vil kollapse....Og får jeg en infeksjon,så kan d være farlig for babyen.Så de har forberedt oss på at d vil bli en prematur baby,så vi har også fått pratet med en neonatalspesialist....så d er mange som er innblandet.D er ingen statistikk på hvordan d vil gå,siden d er et så skjeldent tilfelle.Men jeg er veldi glad for at jeg blir så godt påpasset.[:)]
Så vi krysser alle fingre og håper at alt går bra til slutt.

ORIGINAL: lhell

Tusen takk for svar...har ventet lenge på at noen skulle svare meg.
Jeg har fortsatt babyen min i magen,jeg har nå komt til uke 25+3.Så har liksom komt til grensen for at babyen skal overleve.Jeg har begynt å leke mer fostervann,og d fikk vi vite var pga at livmoren blir større og at d blir produsert mer vann.
Jeg sitter i en stressless og sover,for legger jeg meg i sengen så er d akkurat som d renner mer.Litt slitsomt er d,men d hjelper endel på lekinga mi.Og jeg prøver d meste så d skal gå bra me babyen[8D]
Vi går til kontroll på sykehuset en gang i uken,for å sjekke mengde fostervann og om babyen har d bra.De finner lommer på 2-5 cm,som er alt for lite...egentli så skulle der vært mellom 5-25 cm lommer med vann.Og bayben har hatt d fint til nå.
Så nå håper de at jeg ivertfall skal klare å gå til uke 28,men de vil selfølgeli at jeg skal klare å gå lengst muli.Så ser de veldi mye på brystbeinet til babyen,og d er ennå bra.Men begynner d å bli tårnforma så må babyen ut,for da er d fare for at lungene vil kollapse....Og får jeg en infeksjon,så kan d være farlig for babyen.Så de har forberedt oss på at d vil bli en prematur baby,så vi har også fått pratet med en neonatalspesialist....så d er mange som er innblandet.D er ingen statistikk på hvordan d vil gå,siden d er et så skjeldent tilfelle.Men jeg er veldi glad for at jeg blir så godt påpasset.[:)]
Så vi krysser alle fingre og håper at alt går bra til slutt.

Hvordan går det egentlig med deg og den forferdelige situasjonen du er/var i???

Back
Topp