Lekevåpen!

gutt09jente11

Forumet er livet
Nå har gutten på snart 5 kommet sammen med de litt større gutta i boligfeltet (7 og 8 år), så nå er det leking av krig og sånt :P

De har lekegevær og lekepistoler, så tenkte å kjøpe til 5 års dagen :P Men hvor finner man dem som ikke ser helt ekstreme ut? :P

Kan ikke hjelpe, eneste mine får leke med er vanngevær, og aldri noe annet som ligner på ekte saker... Gutta syns nok vi er fryktelig kjipe men men :P

Alle mine driver med ekte skyting, men lekevåpen har jeg aldri noensinne ville gitt de. Blir feil i så mange dimisjoner for meg. Vannkrig lekte de med tomme senneps/ketchup osv flasker når de var yngre.

Skjønner ikke hvorfor "alle" MÅ bry seg med alle jeg :confused:

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Skjønner ikke hvordan foreldre klarer å holde de unna våpenleker jeg. Det er jo i nesten alt av gutteleker, iallefall i alderen våre er (6 og7). Både Lego, supermann/spiderman/Batman, ninjaleker, politi, starwars, ridder etc. Skal jeg ikke la de leke de lekene de liker, og som de fleste gutter på den alderen leker? Sier ikke man trenger å kjøpe lekevåpen altså, men har de ikke det, finner de en pinne eller noe annet å bruke :)

Sent from my iPhone using BV Forum

For å svare på det du faktisk spør om:
Jeg tror de har forskjellige typer på de fleste lekebutikker, har i alle fall sett noen i farget plast på Brio.

Skjønner ikke hvordan foreldre klarer å holde de unna våpenleker jeg. Det er jo i nesten alt av gutteleker, iallefall i alderen våre er (6 og7). Både Lego, supermann/spiderman/Batman, ninjaleker, politi, starwars, ridder etc. Skal jeg ikke la de leke de lekene de liker, og som de fleste gutter på den alderen leker? Sier ikke man trenger å kjøpe lekevåpen altså, men har de ikke det, finner de en pinne eller noe annet å bruke :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja de bruker fantasien sin og bruker andre ting.
Er fullstendig klar over det, likevel har jeg på ideologisk grunnlag, holdt mine unna ferdigkjøpte leke våpen (kan ikke styre hva de lager med sin egen fantasi.
Er forøvrig ikke så vanskelig å holde de unna.

Skjønner ikke hvorfor "alle" MÅ bry seg med alle jeg :confused:

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Det ligger i den menneskelige natur, synd men sant

Her lekte storebror på 7 med et leke gevær, hadde sakt at mange ganger at det ikke er lov å sikte på noen. Så begynte han å sikte på hunden, tok den fra han å knakk den å kastet i søpla. Eneste han får leke av slike leker med er vann pistol.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Back
Topp