Leker til 4 - åring

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hvilke leker har deres 4-åringer?

Vi har perler, puslespill, bøker, lego, plusspluss, og mye andre hobbysaker som hun liker.

Har også sparkesykkel, sykkel og elektrisk bil.

Lekekjøkken, dukkevogn, dukker, bamser og en del Peppa gris og noe paw patrol.

likevel føler jeg ikke at hun har noe hun vil leke med…

Har noen tips til hva som kan underholde henne? For jeg klarer ikke å komme på noe selv :hilarious:

Høres ut som mye av det samme som vår har. Han har ikke så mye dukker da, men mye togbane. Eneste som virker her er å rydde vekk halvparten eller mer av lekene også rullere hva som er fremme.

Min leker også med lekedyr, kosedyr og sånn brio byggesett, kommer ikke på hva det heter i farten.
Han vil egentlig aller helst drive med fysiske ting som å stupe kråke i sofaen og på madrasser på gulvet :rolleyes: eller rollelek. Sistnevnte er høyeste i kurs av alt mulig. Vi leker det med han, men skulle jo helst ønske at han kunne leke litt lenger strekk med all duploen han har. Han kan holde på litt aleine men liker seg best sammen med oss og der skal pokekr meg være rollespill med legofigurene da også :dead::hilarious::hilarious::hilarious::hilarious: Det er liksom samspill og rollelek som er greia, søstera hans er 12mnd så hun lever ikke HELT opp til de lekene der.

4 åringen her synes det er mest gøy å leke med mamma sine ting :p har derfor en skuff og et skap på kjøkkenet som hun kan bruke til fri utfoldelse, har også spart på litt gammelt tøy som hun bruker som utkledningstøy (det er stor stas). Butikklek er også populært her. Av brettspill er villkatten, memo, bildelotto og stigespill populært.

Min fireåring er veldig glad i å leke med Lego, spille spill og puslespill. Ute liker han å kjøre den elektriske bilen sin, men er ikke helt føret til det enda. Han liker også å kle seg ut.

Ja glemte utklednignstøy. Ligger hatter og capser og ulvehaler overalt nå :hilarious: skal helst være litt dramatikk, men jeg orker ikke sverd og pistoler så han har en ødelagt sykkelpumpe som er våpenet hans.
Utkledningskasse med diverse ting som også kan brukes i rollelek høres gøy ut!

Ja glemte utklednignstøy. Ligger hatter og capser og ulvehaler overalt nå :hilarious: skal helst være litt dramatikk, men jeg orker ikke sverd og pistoler så han har en ødelagt sykkelpumpe som er våpenet hans.
Utkledningskasse med diverse ting som også kan brukes i rollelek høres gøy ut!
Jeg har en 4åring som er helt gal etter sverd og pistoler, egentlig all slags våpen :nailbiting: han gjør ikke noe galt med dem, men blir lei av lekevåpen overalt :p

Min har kostymer, masse superhelt figurer, alle toy story lekene og duplo som han leker mest med :p leker litt med kjøkkenet sitt enda, men ikke så mye. Vi har relativt lite leker i forhold til mange andre. Men han leker med så og si alt han har

Mine elsker utkledning, spesielt prinsesse. Sminke. Ponnier. Å vært ute i sandkassen med søle og vann

Min liner pokemon, superhelter, bøker, puslespill (nettopp begynt med 500 biter som sto fremme noen dager før han ble ferdig, og han trengte litt hjelp til sortering av biter), fargeleggingen, lego (helst med superhelter), perler (helst med glitter), lim og ting en limer :p , musikkinstrumenter, utkledning, klistremerker, uteleker, pappesker

Bygge hytte, brio togbane, all slags dyr og dinosaurer, biler..MEN han er nå i en periode der ikke noe er gøy, vil helst ut å sykle. Tror han har for mange leker rett og slett så pakker vekk en del som vi kan ta frem senere, så blir det som nytt igjen

Aquaplay lekte vår 5 åring mye med i fjor sommer Og sitt eget verktøy skrin som han "hjelper" de voksne med

Back
Topp