Leker ditt barn med Lego?

Ja, jeg og min samboer snakket om å gjøre dette. For vi sorterte ut en bil her om dagen og da satt han seg ned å bygde igjen. Så det er moren som har vært dum her :p Skjønner det er vannskelig å finne deler for en på 6 når jeg ikke klarer det selv engang :D
Sant det. Har han mye lego eller?

Sant det. Har han mye lego eller?

Ja altfor mye. To politihus, to branstasjoner, gatehjørner, flere busser, enormt mye biler, fly og helikopter.
Han har en stor sengeskuff som er stappfull..
Så blir litt av en jobb.. Så har vi en liten bror på to som kommer stadig gående med noen små deler. Så aner ikke om vi har alt heller lenger :o
Hørt de smeller i støvsugeren i blant :p

Veldig gøy når det bygges, lekes med da, går i stykker og legges i bokser :-P

Hu bygger en del Lego og ønsker seg stadig noe mer. Hun har både vanlig lego og lego friends. Hu bruker de om hverandre og liker å bygge etter fantasien og følge bruksanvisningen.

4 åringen har begynt med "smålego" nå, Lego city er stas. Jeg må selvfølgelig bygge det meste :p han hjelper ivrig til, leker mye med figurene og bilene selv. Jeg har sagt at han får plukke delene fra hverandre på eget ansvar, da får han bygge det opp selv evt til noe annet fantasifullt kjøretøy :p

Hun bygger det en gang, og leker med det etterpå, hvis det er noe spennende som brannstasjon, brannbiler, politibiler etc.

Hender hun bygger litt med vanlig lego, men ikke så ofte.

Her er det også sånn. Han ønsker seg mer og mer lego. Har veldig mye, men leker ikke med det så fort det er litt ødelagt. Han har nettopp fylt 5 år. I barnehagen har de et helt rom som er dekket av lego. Der finner jeg han omtrent hver dag, så han liker det jo. Der må de bygge etter fantasi.
Problemet her er kanskje heller at han vet at det egentlig er ødelagt, i tillegg til at han ikke liker så godt å være på rommet sitt alene i kjelleren...

I år kjøpte vi ikke lego til han til jul, men playmo. Brannstasjon og politistasjon (jul og bursdag og fra søstra og nissen). Dette har blitt litt mer lekt med siden det ikke går så fort i stykker :)

Her er det litt motsatt med hun på 4,5. Hun vil helst bygge etter fri fantasi, leker litt, ødelegger oc bygger noe nytt. Prøver å følge tegningene på lego friends, men hun har null interesse. Hun vil gjøre ting på sin måte :p det blir hvertfall bygget opp og ned mange ganger :)

Back
Topp