Leker ditt barn med Lego?

Eldstemann leker fortsatt med lego, han er 9. Det har han gjort i mange år. Når han var mindre ville han helst at vi voksne skulle være med, det har heldigvis gått over.

Storebror på 5.5 elsker Lego :-D
Han sitter lenge og bygger, men det er etter bruksanvisning. Hylla er full av Lego chima, og Lego city. Han leker også med det, men ikke så ofte. Da må han isåfall stenge seg inne på rommet sitt sånn at lillesøster ikke ødelegger.

Han bygger tilogmed Lego tilpasset 8-14 år uten problemer.

Vanlig Lego får jeg ikke tak i, så dessverre blir det lite fantasi-bygging.

Min er også super til å bygge Lego etter bruksanvisningen :)
Bygger alt helt alene, men det er når legoen er gått i fra hverandre og alle delene er blandet. Da gidder han inke fordi delene ligger ikke slik som bruksanvisningen sier..
Har masse Lego han kan bruke fantasien til, hjul, plater til hus osv.
Men han må bygge etter bruksanvisningen..

Mitt barn har enormt mye Lego, men etter at legoen har blitt bygd opp en gang, så er det ikke morsomt lenger.
Så alle bilene, husene, bussene osv ligger bare i deler opp i Lego beholderen.. Så må far i huset bygge det opp for at det skal bli lekt med igjen. Så leker deres barn med Lego? Eller er det slik hos dere også at det er kun morsomt da det pakkes ut av eskene?
her lekes det mye med lego, når noe de har bygd opp blir knust så bygger de det opp igjen eller noe annet som ligner, eller noe helt etter fantasien. gutt på 8 og jente på 2,5. de har lekt med lege eller duplo helt siden de kunne holde på klossene :)
må tilføye jeg og lego ikke passer sammen så før min eldste klarte å lese bruksansvisnen på lego så bare peka jeg på hver del han skulle finne og hvor den skulle plasseres.. Så han lærte fort ;)

Får håpe det :) Han leker fortsatt masse med duplo, så jeg trodde ettersom de ble større at det var mer stas med Lego :)
Her var ikke duplo heller gøy,lego var hvertfall ikke noe han ville ha. Men plutselig snudde det etter han startet på skolen.

Her har Lego blitt utrolig populært det siste halve året :) Gutten vår er bare 3 og et halvt da, så det er jo ikke alt han klarer å bygge sammen selv, men han har blitt utrolig fascinert av Legoverdenen i hvert fall :P

Begge unga her leker med lego duplo. Nå er det for det meste minsta som leker med det da eldste heller vil leke med playmobil :)

Min er også super til å bygge Lego etter bruksanvisningen :)
Bygger alt helt alene, men det er når legoen er gått i fra hverandre og alle delene er blandet. Da gidder han inke fordi delene ligger ikke slik som bruksanvisningen sier..
Har masse Lego han kan bruke fantasien til, hjul, plater til hus osv.
Men han må bygge etter bruksanvisningen..
Her tar han det fra hverandre og bygger det opp igjen noen ganger fordi han har lyst :-P

Men ikke så moro hvis ting har blitt ødelagt. Vi måtte ta en sjau her og bygge opp og sortere, men han var til dels med på det.

Men er bare bruksanvisning som gjelder her og...

Her tar han det fra hverandre og bygger det opp igjen noen ganger fordi han har lyst :-P

Men ikke så moro hvis ting har blitt ødelagt. Vi måtte ta en sjau her og bygge opp og sortere, men han var til dels med på det.

Men er bare bruksanvisning som gjelder her og...

Ja, er litt som her da. Om vi (far) har funnet frem alle delene til den bilen, eller noe sånt så bygger han igjen.
Men gidder ikke å lete selv. :o
Og det er veldig stas at far bygger opp alt igjen. Men det er en del kan du si. To branstasjoner, to politistasjoner, haug med lastebiler og biler, busser og gatehjørner.. Så det er ikke så ofte far gidder det og med en lillebror i hus så holder det ikke lenge kan du si :p
Kanskje det kommer med alderen, bygger jo masse fint med duploen enda, satse på at han klarer å bruke fantasien på legoen også etterhvert :)

Ja, mine på 3,5 og 5,5 leker masse med Lego. Jeg har kjøpt Lego-boken så de blar i og finner inspirasjon.

Mine leker masse med lego, spesielt 6-åringen. Han har vært helt vill siden han var 4 år. Dessverre knuser jo legoen når han leker med den. Først kan han jo sette den sammen igjen, men så blir det litt blandet her og litt blandet der, og til slutt helt revet. Vi har nå 7(!) digre kasser fulle av halvbygd lego i vilt kaos, og jeg aner ikke hvordan vi skal få sortert nok til at han skal få bygd opp igjen.

Han elsker å leke med legokassene også han altså, men det hadde jo vært bedre om han fikk bygd sammen alt igjen. Han slet faktisk litt med lego - the movie fordi han egentlig synes lim hadde vært en god ide, så kanskje jeg skal la ham få lov til å lime de neste legoprosjektene sine?:p

Mine leker masse med lego, spesielt 6-åringen. Han har vært helt vill siden han var 4 år. Dessverre knuser jo legoen når han leker med den. Først kan han jo sette den sammen igjen, men så blir det litt blandet her og litt blandet der, og til slutt helt revet. Vi har nå 7(!) digre kasser fulle av halvbygd lego i vilt kaos, og jeg aner ikke hvordan vi skal få sortert nok til at han skal få bygd opp igjen.

Han elsker å leke med legokassene også han altså, men det hadde jo vært bedre om han fikk bygd sammen alt igjen. Han slet faktisk litt med lego - the movie fordi han egentlig synes lim hadde vært en god ide, så kanskje jeg skal la ham få lov til å lime de neste legoprosjektene sine?:p

Jeg satt faktisk nå å tenkte på om jeg og min samboer skal sette oss ned å sortere alt i brødposer til han. Kanskje han da vil bruke det..
Men det er litt av en jobb :p
Hadde det vært limt så hadde han sikkert lekt mer med det, men poenget med Lego er vel å bygge litt :D

Ja de leker begge med Lego. Første gangen etter anvisningen, så blandes alt og de bygger etter fantasien. Eldste er 4,5 og minste snart 3, begge sitter med det. Mannen har hentet frem noe technics fra sin barndom som også er populært. For store og små:)

Vet du, jeg har faktisk tenkt tanken på å lime det sammen. Men da er jo helge poenget med Lego borte. Så han får bare lære seg å bygge :p
Ellers så får lillebroren arve ;)
Ja ikke sant. :p er jo fristende å gjøre det. Men lego er jo byggeleke så da er det jo heller bedre å kjøpe vanlig leke. :p
Det er jo som å lime puslespillet det :eek::eek:
Ja det er det. :p lite vits i å kjøpe det da liksom. :p

I perioder både med store og smålego. Men han bygger helst etter fantasien og leker med det og sparer på det han har bygget i et par dager før han enten bygger nytt eller leker har en legopause.
Samme her. Min gutt på 3,5 år elsker sin Lego. Særlig figurene. De bytter hatter, bukser og hoder i hytt og pine, og han lager diverse kjøretøy som han putter dem oppi.

Her var det sånn du forteller om i flere år. Elsket Lego, men lekte aldri med det utenom.. Men, nå i sommer oppdaget han legoen sin. Han er seks år. Vi har en gammel bod som vi har laget Lego-rom av, han går opp nesten daglig og bygger forskjellige ting.

Jeg pleier å rive legoen etter en stund, så får dem bygge dem om igjen..

Jeg har vært så dum å putte alle delene sammen. Så nå har vi en stor dunk med Lego og han leter litt etter den delen, men gir opp etter en stund..
Det gjore jeg en gang å. Skikkelig dumt! Brukte noen uker på å sortere alle bitene. Kjøpte små plastbokser med lokk, la bitene til f.eks en politibil i den ene boksen, limte en plastlomme på lokket som bruksanvisningen ligger i. Gjort slik med alle delene, figurene og anvisningene. Veldig mye jobb, men nå er det i system iallefall.

Det gjore jeg en gang å. Skikkelig dumt! Brukte noen uker på å sortere alle bitene. Kjøpte små plastbokser med lokk, la bitene til f.eks en politibil i den ene boksen, limte en plastlomme på lokket som bruksanvisningen ligger i. Gjort slik med alle delene, figurene og anvisningene. Veldig mye jobb, men nå er det i system iallefall.

Ja, jeg og min samboer snakket om å gjøre dette. For vi sorterte ut en bil her om dagen og da satt han seg ned å bygde igjen. Så det er moren som har vært dum her :p Skjønner det er vannskelig å finne deler for en på 6 når jeg ikke klarer det selv engang :D

Back
Topp