Lekegrind?

LillyMom

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Hadde dere det med tidligere babyer? Vi hadde til nummer to og syns det var superkjekt å kunne legge babyen der trygt når jeg måtte ordne noe :) Hadde også nestet der slik at vi brukte grinda til soving i stedet for å ha vugge, som vi hadde til førstemann. Så solgte vi grinda til noen i familien og er nå usikker på om vi skal kjøpe ny. Hva tenker dere andre om lekegrind? :)
 
Vi har ikke hatt lekegrind. Vi så aldri behovet, hadde en fast overmadrass på gulvet etter at han begynte å ville ligge for seg selv, og hadde vugge og innevogn til soving. :) Godt mulig vi må ha en grind-løsning nå derimot, med en 3-åring løpende rundt. Ikke sikkert at det kjennes like trygt å la beibis ligge på gulvet uten skjerming med en gira 3-åring dypt inne i sin egen lek :p Tenker vi ser litt hvordan det går!
 
Har ikke hatt lekegrind, men hadde vugge. Nå er jeg sannelig ikke sikker på hva det blir
 
Jeg vurderer lekegrind ettersom vi har hund, men har ikke tatt det opp med mannen ennå. Er også usikker på om vi faktisk har plass... Ene stolen må nok ut i så fall.
 
Har ikke hatt til noen av mine to, og ikke følt behovet. Har også flere jeg kjenner som sier at grinda fort bare blir brukt til å stappe vekk leker og rot i, og da er det jo ikke noe vits... Eneste er jo hvis man har hund, tenker jeg, tror jeg kanskje hadde hatt vanskelig for å stole helt på en hund alene med baby uansett hvor snill hund det var. Men man kan jo da kanskje ha hunden på et annet rom eller ute de gangene man ikke har den under oppsyn selv? Vi har hatt en sånn litt tykk leke-/treningsmatte på gulvet i perioden baby er mye på rygg/mage på gulvet. Det har vært praktisk syns jeg :)
 
Vi hadde ikke det til første, mye pga plass, men også fordi jeg ikke så behovet. Flere jeg kjenner endte opp med å bruke den til lagring av leker i stedet for babyen. Vi har ikke så stor leilighet da så det er kort vei til vugge på soverommet. Brukte også babynest flittig i sofaen, vippestol eller lekematte på gulvet :)
 
Vi fikk en til lillemann, men brukte den aldri. Litt usikker på denne gangen, da må vi kippe ut vuggen tror jeg.
Får se litt hvordan det går, førstemann var litt treg av seg og brukte litt tid før han begynte å åle/krabbe, så ingen fare med ham. Spørs om neste er likedan..
 
Men har man dyr tror jeg kanskje jeg ville tenkt annerledes
 
Hadde til minste, den var veldig grei til oppbevaring av masse tull :angelic:. Så nei, vi skal ikke ha.

Minste nektet sove i den, så den tok bare plass.

Har kjøpt en vugge nå, hadde til nr 2, brukte aldri den heller, men tenkte det er verst forsøket!

Kan jo hende baby nr 4 vil like å sove alene i en vugge, selvom ikke de 3 andre ville:angelic:
 
Vi hadde sist gang og brukte den mye de første månedene til at han sov i og lå og lekte og så på uroen. Men etter hvert ble det en lagringsplass for vippestoler og sånt:hilarious: men vi har jo stor hund og 3åring så da blir den nok brukt denne gangen også. Har heldigvis ikke plassmangel siden vi bor på landet:) vugge har vært bare i veien med de to forrige da de ikke trivdes i den. Men skulle egentlig likt å hadd en sånn som henger i taket.. Virker mye bedre å ligge i enn en vanlig vugge. Den vanlige vuggen vi har er sånn som jeg synes vipper for mye på sidene. Ungen ligger jo og ruller inni der.. Kan ikke være lett å sove da:rolleyes:
 
Vi hadde det til førstemann og brukte den masse, så vi skal defintivt ha det igjen. Syntes det var veldig kjekt å ha et trygt sted å legge han, feks hvis jeg måtte kjapt ut og hente noe i bilen. Og han lå der masse med lekene sine og koste seg ❤️ Denne gangen vil vi jo ha en villstyring på 2 år også, så tror det er helt greit å ha den :p
 
Vi skal ha det denne gangen, har ikke hatt til de to andre. Største var 4,5 når minste kom, så da hadde vi bare vugge. Nå tenker jeg det er greit å kunne legge de små i lekegrinda når minien som akkurat har fylt to når de kommer skal rese rundt på gulvet! Han er verdens snilleste, elsker å kose og klemme, men er fryktelig hardhendt! Så greit å kunne kontrollere litt! Og siden de nå er to som kommer blir nok vugga for liten!
 
Har ikke hatt det til de to vi har, men vurderer det sterkt til tvillingene.
 
Vi har en, brukte den ikke så mye sist, selv om vi hadde hund da. Ser for meg at det kan bli mer bruk nå, så vi tar den nok frem. Bruker vi den ikke, selger vi den bare etterhvert. Tar ganske mye plass, selv om vi har stor stue.
 
Jeg vingler fortsatt, men legger det ikke fra meg enda :hilarious: har litt urasjonell frykt for at ungen brått triller et sted, selv om den er bitteliten :rolleyes:
 
Her kommer lekegrinda til å bli skrudd opp før baby kommer. Har en 3 åring, pluss stor hund så kjekt å ha et sted hvor baby ligger helt trygt :) Men den kommer sikkert også til å bli brukt som oppbevaring :p:p
 
Hadde dere det med tidligere babyer? Vi hadde til nummer to og syns det var superkjekt å kunne legge babyen der trygt når jeg måtte ordne noe :) Hadde også nestet der slik at vi brukte grinda til soving i stedet for å ha vugge, som vi hadde til førstemann. Så solgte vi grinda til noen i familien og er nå usikker på om vi skal kjøpe ny. Hva tenker dere andre om lekegrind? :)
Aldri hatt. Og hadde vi hatt det så hadde en blitt ubrukt. Baby nektet å ligge flatt/alene frem til han var 1,5år. Ville heller ha kjøpt en natures way hammock/hengekøye til baby.
 
Jeg vingler fortsatt, men legger det ikke fra meg enda :hilarious: har litt urasjonell frykt for at ungen brått triller et sted, selv om den er bitteliten :rolleyes:
Hehe skal ungen trille i lekegrinden tenker du på? :p
 
Dette hadde jeg ikke tenkt på en gang :p Huff enda en ting å researche og ta stilling til!
 
Back
Topp