Lekegrind?

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei

Hva tenker dere om å gå til innkjøp av lekegrind? Jeg har tenkt at det er noe jeg kan se at til etter fødsel, men nå har jeg plutselig blitt litt usikker. Tenker det kan være praktisk å ha en lekegrind for å feks legge babynestet i på dagtid.. Vi har også hund som kan bli litt ivrig med snusing på babyen i feks sofaen, så med grind er babyen litt mer beskyttet. Hunden vår sliter også med kronisk øreinfeksjon, og går mye på medisiner som fører til røyting. Tenker derfor at det kan være greit med lekegrind for å slippe alt hundehåret som blir på gulvet, da kan babygym plasseres i grinden.. Hva tror dere? Er grind unødvendig eller nødvendig??

Med hund i huset ville jeg nok hatt lekegrind ja. Som du sier, for å komme bort fra støv, og slik at ikke hunden kan bli altfor nærgående. Etter en stund blir det motsatt, for at ungen ikke skal få bli for nærgående for hunden ;)

Er jo greit å ha et sted å legge babyen mens du f.eks går på do, lager deg mat osv. Mange hunder er flinke med barn, men man bør jo ikke stole på dem nok til å la dem være alene med småbarn.

Høres lurt ut med lekegrind når en har hund! :) jeg kommer nok også til å gå til innkjøp av dette, selv om jeg ikke har hund.

Vi har kjøpt lekegrind da vi har hund. Synes det er ei grei løsning for å slippe å være på vakt hele tiden. Og for å begrense hundehår på baby, tepper, leker.

Vi bor også i et hus over tre etasjer, så når babyen begynner å krabbe er det greit å plassere h*n i lekegrinda hvis jeg er i en annen etasje.. Så da høres det ut som at jeg må skrive lekegrind på innkjøpslista :)

Vi har hund og hadde lekegrind til de to første, men den ble lite brukt. Hun var ikke så interessert i babyene så de fikk ligge i fred der de var :)

Vi skal ikke ha lekegrind, har en vogge I stuen I begynnelsen. Men så har ikke vi hund da, kun ene katt, som allerede nå får opplæring I å ikke gå opp I voggen :p

Hadde ikke til eldste heller :)

Vi hadde ikke lekegrin til første og kommer ikke ha til lille heller... d sjøl om vi hadde katt når første va baby, men dem lærte seg fort at babymatta fikk dem ikke gå/ligge på...

vi har grind, men skal ha vugge nedi stua. har også hund som røyter mye, men hårene kommer seg lett oppi ei grind

Hei

Hva tenker dere om å gå til innkjøp av lekegrind? Jeg har tenkt at det er noe jeg kan se at til etter fødsel, men nå har jeg plutselig blitt litt usikker. Tenker det kan være praktisk å ha en lekegrind for å feks legge babynestet i på dagtid.. Vi har også hund som kan bli litt ivrig med snusing på babyen i feks sofaen, så med grind er babyen litt mer beskyttet. Hunden vår sliter også med kronisk øreinfeksjon, og går mye på medisiner som fører til røyting. Tenker derfor at det kan være greit med lekegrind for å slippe alt hundehåret som blir på gulvet, da kan babygym plasseres i grinden.. Hva tror dere? Er grind unødvendig eller nødvendig??
Ville nok ha lekegrind da ja. Vi har katt, men jeg tenker at vi skal prøve oss uten lekegrind. Både pga plass og pga at katten våres er mye ute. Hun er en svært rolig og avslappet jentekatt på litt over 1 år, og frisk. Evt så får vi vurdere kjøp etter fødsel om katten blir plagsom ifht babyen.

Vi har ikke hatt lekegrin med noen av de to første og har ikke tenkt til å ha det denne gangen heller.

Vi har også hund som var kun 1,5 år da vi fikk første barn. Vi har aldri opplevd at det har vært noe problemer med hund og barn sammen. Vi har grin foran trappa og passer selvfølgelig på mht hunden. Han er forøvrig kjemperolig og har aldri vært et problem med de to andre. Men man skal jo aldri stole blindt på en hund og la de være alene osv. Men da jentene var babyer klatra de begge på hunden uten at han gjorde noe med det. Dersom han syntes at det ble for mye så gikk han bare et annet sted og la seg der heller. Vi hadde lekematte på gulvet som jentene lå på når de ble store nok til det. Der fikk aldri hunden lov til å være og det forsto han raskt.

Ellers så må man jo støvsuge/vaske enda oftere enn før så snart babyene begynner å krype rundt på gulvet! Eller man kan sy fast en engangs mopp på magen til babyen og ta helgevasken på den måten! ;)

Vi har to små hunder, røytefri og allergivennlige... Men for sikkerheten til den lille så har vi allerede kjøpt lekegrind!!! Stoler ikke 110% på den hannen, så her kommer den til og bli brukt flittig i alle situasjoner som gjør at jeg må forlate de et lite øyeblikk..

Jeg synes lekegrind var veldig praktisk til eldste, skal prøve om denne babyen liker den også. Hvis du vil ha lekegrind, så tror jeg det lønner seg å kjøpe den tidlig. Du er litt avhengig av at babyen tenker at det er en morsom lekeplass, det kan slå litt feil om du plasserer en baby som allerede kan krabbe der for første gang. Lett at ungen ser det som et fengsel heller enn en koseplass da.

Jeg tenker også på lekegrind som en trygg soveplass med babynest. Har to katter som jeg ikke tror vil skade barnet, heller koseoverdose i så fall, men greit å holde de unna da det blir mye hår. :)

Har hund men hadde ikke lekegrind til første barnet. Skal ha det denne gangen tenkte jeg, tror det er lurt m.t.p å kunne ha baby der når storesøster trenger oppmerksomhet, samt hunden (selvom han ikke er så opptatt av babyer)

Vi har også planer om å kjøpe lekegrind på grunn av bikkja :) Har en lykkelig og oversosial boxer, så sjansen for at han ikke kommer til å være interessert i babyen tror jeg er tilnærmet lik null :P

Hei

Vi skal definitivt ha lekegrind:-) har 3 hunder å en katt:-P så er det som andre skriver her at da kan babyen ligge der mens en evt skal lage mat og gå på toalettet. Der kommer vår til å sove når den sover på dagen også :-)

Har kjøpt lekegrind allerede :) med en god madrass og tepper, eller et babyrede er det en kjempefin plass å legge babyen på dagtid på stua f.eks :-) kan også ordnes med himmel og uro så blir nesten en stor krybbe.
Har også kjøpt leandervugge jeg da, men hørt ikke alle barn liker å ligge i den så vi får prøve å se hva hun liker best når hun kommer :-)

Back
Topp