Lekegrind...

Sunshine_85

Flørter med forumet
Er det noen her som har brukt lekegrind fra barnet var liten? Hadde vært nyttig med noen erfaringer og gjerne tips om hvem som er best :)

Vi kommer nok til å skaffe en lekegrind til og ha i stuen fra babyen kommer,litt fordi jeg syns det er litt unødvendig/dyrt med vugge siden de koster litt og bare kan brukes en kort stund (selv om vugger er kjempe fint) føler liksom litt at en lekegrind kan man bruke mye lengre og ha mer nytte av..
Vi har en hund og,så tenker liksom at det er kjekt med grinden slik at barnet kan ligge trygt og godt der mens jeg f.eks løper på toalettet,eller skal gjøre andre små ting!!

Noen erfaringer mottaes med takk :)

Vi fikk lekegrind til mini og den har jeg vært så glad i! Vi pakket den bort i sommer, da hun var 1,5år gammel. Den har blitt mye brukt og i begynnelsen var den helt fantastisk. Vi hadde også hund, og det var veldig betryggende å ha lekegrinden.

Et lite tips er å velge en lekegrind med 2-3 høyder, for det veldig greit å stille høyden ettersom barnet vokser :) Ville ikke vært foruten lekegrind, hund eller ei ;)

LittleMonkey skrev:
Vi fikk lekegrind til mini og den har jeg vært så glad i! Vi pakket den bort i sommer, da hun var 1,5år gammel. Den har blitt mye brukt og i begynnelsen var den helt fantastisk. Vi hadde også hund, og det var veldig betryggende å ha lekegrinden.

Et lite tips er å velge en lekegrind med 2-3 høyder, for det veldig greit å stille høyden ettersom barnet vokser :) Ville ikke vært foruten lekegrind, hund eller ei ;)

Signerer Monkey jeg, lekegrinden ble MYE brukt, lenge. Utrolig betryggende mtp på hunden vår også. Vi har hentet frem lekegrinden igjen nå, så den står klar til småttisene kommer :)

Da er det virkelig ikke noe og lure på:) Da blir det en lekegrind:) Da blir det bare og ut i jungelen og lete etter den *rette* lekegrinden ;)
Alt for mye og velge mellom:)

Takk for tipset om flere høyder:)

http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=4575&katid=28

http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=4573&KatId=28

Disse er fine og har en fin pris i tillegg :)

http://www.babyshop.no/grinder-og-hjemsikring/lekegrinder/pippi-lekegrind-hvit

Denne er litt mindre, men billig.

Enda et tips; Kjøp skumgummimadrass og trekk den med en "voks"duk som bare kan tørkes av om det blir gulp/søl/matgris. Jeg gjorde ikke det sist, men skal gjøre det nå. Det skal sies at det krabbeteppet vi brukte i grinden ble vasket en halv million ganger fordi det hele tiden ble noe gris. Man får jo kjøpt sånne duker som metervare hos bla princess :) 

Ooog, på den vi har er det hjul, noe jeg synes er supert! Greit å bare kunne ta av bremsen og flytte lekegrinden rundt :)

Åååå,supert :) Der var det jo mange kjekke:)
Den siste der har jeg forelsket meg i og tror absolutt vi skal ha på hytta,trenger ikke fullt så stor der,men deilig og ha en grind der oppe og siden vi mest sannsynlig skal være der hele sommeren og da lillegutt kan være med ute på verandaen :)

Den andre 6 kantet var jo kjempe fin,skulle veldig gjerne hatt den i svart,er så hvitt i leiligheten vår at jeg håper og finne en som er litt farge på!!

Men tusen takk for alle tips,er så greit når andre har hatt det før og vet hva som gjerne kunne vært annerledes/bedre :)

Vi hadde lekegrind til storesøster i stuen, og brukte den mest som dagseng. Hun lekte litt i den også når hun ble større, men vi tok den vekk da hun var 10-11 måneder. Det var gøyere rundt på gulvet.
Vi hadde en som vi kunne senke på 3 forskjellige høyder. Det var veldig greit når hun begynte å reise seg...  Vi kjøpte vår på Barnas hus...

Jeg har ikke lyst å sette opp lekegrinden før barnet er litt eldre. Jeg reise meg første gangen jeg ble plassert i en lekegrind, da var jeg ikke særlig gammel.

Har en venninne som måtte tilbringe mye av sin barndom i rullestol fordi hun fant ut hun skulle gå når hun var 5-6 mnd gammel. Ikke det at jeg tror mitt barn kommer til å begynne å gå rundt i en alder av 5 måneder ;p

hadde ikke lekegrind til storesøster da vi ikke så behovet med det. Men så har vi ikke hund da!  Kommer ikke til å ha det denne gangen heller

Vi har et stort bur med rotter som er litt ivrig med å bite gjennom springende om man holder hånden litt for nært, i den tro om at det er mat. Så må vel ha lekegrind om ungen er hakket for nysgjerrig, men mine nevner på 5 og 1 og niese på 3 forstår alle at de ikke skal ta på rottene inni buret, bare om de er ute. Til og med hunden til svigerfar forstår, det er en foster, så han skal naturligvis jakte på noen ting, men han fikk seg en living over snuten en gang han var litt for nærmet, det vil han kanskje ikke ha igjen ;p lekegrind er jo også geniet oppbevaringssted for leker. Det andre soverommet her er så lite at det nok bare blir med å være soverom.

Vi har kjøpt lekegrind på 1x1 m. Vi har og hund, og derfor er det greit å ha flere steder å kunne legge fra seg ungen i om man skal på do f.eks... Vi har også vugge i stua og så har jeg evt vognen som jeg kan ta inn om det skulle trenges.

Vi har stor stue så har plass til det. Tenker også når ungen blir litt større at det er greit  ha en plass hvor hun kan være i fred fra hunden og ikke måtte sloss om leken..

Ja,er akkurat det jeg og tenker,at når ungen blir litt større så er det ett tydelig skille på hvor barnets plass er og hvor hunden skal holde seg vekk:) Selv om jeg håper de blir bestevenner så er det greit at barnets leker ikke blir dynket av hundesikkel;)

Vi kjøpte lekegrind sent sist, men hadde vugge da. Syns det var veldig greit å ha lekegrind, og hun sov mye der også. Denne gangen kommer vi nok til å bruke lekegrinden enda mer, pga en pus og storesøster som sikkert begge vil kose litt :p  Storesøster hatet lekegrinden fra hun kom seg rundt selv, tror hun fikk panikk av å være innestengt, så hun bare hylte. Men var kjekt å kunne hive alt av leker, pledd osv oppi lekegrinda :p  Jeg syns hvertfall det var veldig fint med en som bunnen kan stilles på, så hun lå høyt fra bakken når hun var liten. Men ser det praktiske i sånn som kun er grind også, så kan man bruke den som f.eks peisgitter senere. Vet ikke hva jeg hadde valgt om jeg skulle kjøpt nå.

Sunshine_85 skrev:
Ja,er akkurat det jeg og tenker,at når ungen blir litt større så er det ett tydelig skille på hvor barnets plass er og hvor hunden skal holde seg vekk:) Selv om jeg håper de blir bestevenner så er det greit at barnets leker ikke blir dynket av hundesikkel;)

Det håper jeg og.. Men er greit å være godt forberedt når man har hund i alle fall. Det tenker nå jeg i alle fall.. Men håpet er at de skal bli bestevenner og at det ikke blir noe problem med leker og bamser... Men det vil bare tiden vise..

Kjempekjekt med lekegrind, og valgte å kjøpe det av de samme grunnene som deg! Bruker den enda til storebror om jeg skal på do, hente post o.l.

Husker ikke merket på grinda, men den er vertfall 1*1m trefarget og handlet på Barnas Hus! Bunnen kan heves/senkes.

Jeg må le bittelitt!
Jeg er ikke i mot lekegrind, altså!! Bare så det er sagt :)
Vi hadde det sist, men brukte den så lite (hadde vugge), og når han ble for stor for vugga, var han på gulvet.

Men, det jeg måtte le litt av, var at vi burer inn ungen i stedet for bikkja :P
Altså, vi har ikke hund, men jeg var helt med på tanken om å ha lekegrind for å holde barn og hund adskilt. Men jeg tipper dere ser humoren på samme måte som meg? :) At prioriteringen kanskje skulle vært litt annerledes? :P

Vet mange misliker at folk legger fra seg ungen i en lekegrind, for å hindre at den utforsker ting den ikke skal. Og det var litt derfor vi droppet lekegrinda også så tidlig sist. Var heller tydelig og klar fra starten var som var lov og ikke. Men da bodde vi enklere til, så denne gangen vet jeg ikke. 

Sist kjøpte vi en brukt grind. Den var tung, men lett å slå sammen. Høyden kunne reguleres, og bunnen kunne fjernes. Så langt kom vi ikke :) Men grinda var fargerik og morsom.

Back
Topp