Lekegrin

Love4two

Forumet er livet
Har sittet på nett og lest litt, og kom over et skriv om den gode gamle lekegrinnen. Skal dere ha lekegrinn? Kjenner dere noe til noe positivt og negativt ved bruk av dem? Husker min lillebror hadde en sånn da han var liten, og hadde nesten glemt dem. Vet ikke helt hva om vi skal ha en sånn eller ei... [8|]
 
Vi har kjøpt lekegrind, ville ha det siden vi har en stooor hund hjemme. Tryggest og et sted å legge fra deg bebisen utenom gulvet.[:D][:D]
 
Jeg skal ikke lekegrind pga plassmangel..Om det blir til at jeg må ha i perioder bruker jeg bare reisesenga. Mange som sier at de er avhengige av lekegrinden og ikke hadde klart seg uten, mens 2 av mine beste venner sier at de aldri brukte den fordi guttene deres ikke ville ligge i den.
 
Har faktisk Ikkje tenkt på det før dere skriver her.
Vi har også en hund og ei katt, Men hunden er en Jack Russel Terrier, Såh er joh Ikkje såh veldig stor, Men det kan joh kanskje være greit alikavel og ha det........ [:D]
 
Nå fant jeg tilbake til den siden jeg leste om lekegrin:
http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/utstyrsguiden/lekegrind
 
Jeg har lekegrind men den blir mest brukt til å stu leker i... kremt. Hos oss er det Adrian på 19 mnd som bruker den mest. Han har lært seg å kravle oppi og utav selv,så da er det blitt en ny hobby..
Hadde planer om å putte minsten oppi, så storebror ikke skulle få tak i han hvis jeg var litt opptatt, men det nytter jo ikke lengre...
Men han er snill med lillebror....stort sett
 
Ja de lærer seg det meste [:D][:D][:D][:D]
 
Har ikke brukt lekegrind til mine to. Har bare hatt trappegrind, så har hele stuegulvet vært disponibelt for utforsking. Ble spurt her om dagen om jeg skulle ha denne gangen slik at ikke de to største skulle "røre"babyen hvis jeg ikke så det. Men det har jeg ikke planlagt. Tar det som det kommer!
 
Har egentlig ikke plass, men kan vere greit å ha når babyen begynner og skal reise seg opp etter bord o.l sånn at man slipper å passe på heeeele tiden..
 
Hvis du har hund så anbefales det å ha lekegrind. Du skal aldri stole 100% på hunden og da for å slippe å fotfølge de så er det greit å begynnelsen å holde de fra hverandre. Vi kjøpte en brukt sprinkel tre trinns lekegrind med dyne til 500 kr. Det er det verdt[:)].
Og du har katt også, da må du være ekstra forsiktig, for de liker å ligge nære og gjerne helt oppi barn. De kommer opp overalt også..[:)]



ORIGINAL: Dorothy_1

Har faktisk Ikkje tenkt på det før dere skriver her.
Vi har også en hund og ei katt, Men hunden er en Jack Russel Terrier, Såh er joh Ikkje såh veldig stor, Men det kan joh kanskje være greit alikavel og ha det........ [:D]
 
Her vi bor nå har vi ikke så stor plass så reise senga blir brukt til begge delere. Tørr ikke å la hu lille ligge på gulvet sammen med storer bror hvis jeg må på do eller noe sånt.
 
Okey......
Jah, Vi hadde en katt da den mellomste lille søsteren min ble født, Men den dreiv og hoppa opp I vogna og la seg, Såh Mamma ga den bort.
Såh fikk di Ikkje katt før etter at den minste lillesøs. Mi var noen år gammel.
Håper at vi slipper og gi fra oss denne...... [:D]
 
Vi har kjøpt lekegrind, og planen er at babyen skal venne seg til å ligge å sove der også, helt fra starten av. Jeg tror da at de trives bedre oppi der.
 
ORIGINAL: Eli24

Vi har kjøpt lekegrind, og planen er at babyen skal venne seg til å ligge å sove der også, helt fra starten av. Jeg tror da at de trives bedre oppi der.


Jeg har samme instilling som Eli24.
Jeg vil føle meg mye tryggere dersom min lille ligger i lekegrinden mens jeg for eksempel lager middag, enn om den lille skal ha fritt spillerom i stue og kjøkken. (Har åpen løsning og vinkelstue...)
Slik som jeg ser det er det helt ypperlig for barn å kunne bli vant til å ha et domene som er trygt og kjent. Da kan også lekegrinden være med hvis vi skal bort noen dager, og den lille vil ha " a home away from home".
Ikke for å sammenligne barn og dyr direkte, men da vi hadde den forrige hunden vår, ble hun fra dag en vent til å sove i reiseburet sitt. Dette buret var med når vi var på ferietur, og så snart buret var plassert var hunden "hjemme". Etter at hunden var kommet over gnage-alderen sov hun alltid i buret, med åpen dør. Hun kunne være både rampete, selvstendig og ulydig, så når hun gikk for å legge seg i buret var det fordi hun trivdes der.
Dette tror jeg vil fungere på samme måte for barn, men trikset er å venne barnet til å kose seg i lekegrinden fra det er bittelite. Noen barn vil venne seg til en lekegrind uansett alder, men jeg tror nok at enkelte barn ikke vil takle å bli satt i lekegrind dersom de er blitt for store før de får sitt første møte med lekegrinden.
 
Tusen takk for alle de fine svarene. Jeg tror vi skal vurdere sterkt å skaffe oss en sånn grind. Fikk litt sånn aha opplevelse når det er snakk om at jeg må på do eller lage mat. Klart det vil være lettere for meg å kunne slappe litt av ved sånne nødvendige æren. Utrolig hva en kan lære her [:)][:)] Kan jo ikke slutte å gå på do heller når babyen er ute [:D][:D] Vi har kanskje plass til en ved sofaen. Hvor store pleier de å være? Sånn rundt en meter ganger en meter? Må gå bort å måle for å se om det går......... Hmmm.... Får håpe de finnes i 90*90 [8|] Er ikke plass til noen større, sånn egentlig [:-][:-]
 
Hei.

Jeg hadde lekegrind. Er kjempe fornøyd. Skal ha det til nestemann også.. Godt for bebisen..

LYKKE TIL
 
Back
Topp