Leke alene

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg har ei som nekter å leke alene. Og hvis jeg er i rommet så er det bare jeg som er god nok. Ikke pappaen eller andre. Dvs at jeg tilbringer mesteparten av dagen på gulvet med henne. Noe som er hyggelig, men jeg savner å kunne sitte litt i sofaen eller ta en kopp kaffe ved kjøkkenbordet. Da hyler hun og river meg i buksebeina. Er det bare vi som har det sånn? Er det en fase eller er det jeg som har tilrettelagt litt for mye for henne. Andre jeg kjenner med barn på hennes alder har det ikke så gale som oss. De ansatte i barnehagen sier at hun krever de heletiden og at de jobber med å få henne til å leke litt alene. Så dette er tydeligvis et problem. Men jeg har ikke hjerte til å avvise henne og la henne stå og skrike.
 
Her kan han fint leke alene litt, men ikke super lenge. Da er det å kaste ball, som han så går og henter igjen...Sånn holder han på til han blir lei.
Kjøre frem og tilbake med lekebiler på gulvet eller gå med gåbilen. Klatre opp og ned av sofaen etc. Han kan også se på tv litt alene eller på kinoen nedi kjelleren. Veldig greit akkurat det, for da henger jeg opp klær så lenge;)
Men for all del, jeg sitter jo mye på gulvet jeg også. Det er der han liker meg aller best liksom:p

Har vel desverre ingen råd å komme med...
 
Jeg har ei som nekter å leke alene. Og hvis jeg er i rommet så er det bare jeg som er god nok. Ikke pappaen eller andre. Dvs at jeg tilbringer mesteparten av dagen på gulvet med henne. Noe som er hyggelig, men jeg savner å kunne sitte litt i sofaen eller ta en kopp kaffe ved kjøkkenbordet. Da hyler hun og river meg i buksebeina. Er det bare vi som har det sånn? Er det en fase eller er det jeg som har tilrettelagt litt for mye for henne. Andre jeg kjenner med barn på hennes alder har det ikke så gale som oss. De ansatte i barnehagen sier at hun krever de heletiden og at de jobber med å få henne til å leke litt alene. Så dette er tydeligvis et problem. Men jeg har ikke hjerte til å avvise henne og la henne stå og skrike.

Sånn var eldste datra vår å ;) det gikk over etterhvert når hun viste mer interesse i å leke ordentlig.. men det var jo ikke før nærmere 2 år :confused: men hun er fortsatt ekstremt mammadalt da, og hun er 5 år nå:p er jeg hjemme så er det kun jeg som skal gjøre ting som å stelle og legge osv.. men må bare jobbe med det..prøve om og om igjen med å sitte i sofan å sånt..
 
Back
Topp