Lek

persille

Blir kjent med forumet
Hvordan leker dere med ettåringene deres? Jeg elsker å være sammen med tulla mi og få henne til å le eller bare sitte og kose, men jeg føler meg helt tom for ideer, og blir ofte sittende passivt uten å vite hva jeg skal ta meg til... ???? Føler meg rimelig teit sånn, og en dårlig mor. :-(
 
Har ein gutt som blir 1år 1.oktober. Når jeg leker med gutten min, leker vi med ein gåbil som han har. Han går rundt med den og jeg krabber etter, eller så setter vi på litt musikk og han danser på sitt vis (har ein liten danseløve:))Eller så leser vi litt bøker o.l Prøver også å engasjere han litt i lekene som han har ellers,men må si at jeg ofte blir sittende litt tom for ideer og litt passiv til tider jeg også. Men er ikke det også litt bra da? At barnet får utfolde seg litt i egen lek? Synes å ha lest noe sånt ett sted..
 
Ja, det er bra for barna å kunne leke alene..
Er selvfølgelig morsomt å leke med andre, men de får vel jobbet mer med fantasien, lære seg å drive med ting alene, er kjedelig å være avhengig av andre når de skal leke.. [;)]

En god blanding er nok det beste..
 
heisann..
vel med min sønn så gjør vi mye rart egentlig når det gjelder lek..
han hjelper meg med å brette klær og det syns han er kjempe morsomt hvis han får lov til å leke med et par sokker og rote til alt jeg har brettet sammen, ellers alt av husarbeid jeg gjør tar jeg med meg han på..
vi kaster ball til hveranrde, er i lekeparken, går i åpen barnehage slik at han for lekt sammen med andre barn osv osv...
men det beste av alt er når jeg tar frem alle kjelene jeg har og han får noe å slå på de med slik atdet klinger i veggene her..det er det beste av alt..
 
Vi leser bok (det er noe av det beste han vet for tiden), vi tuller/kiler, vi leker gjemsel (han gjemmer seg, så må jeg komme etter), vi bygger med klossene hans, leker med noen av de andre lekene, han hjelper meg med å vaske klær (jeg legger klærne inn i maskinen, han drar dem ut igjen! :) ), han klatrer på meg mens jeg ligger på gulvet... Det er vel det jeg kommer på!

Han er ganske flink til å leke alene også, og går jo i barnehage, så han blir stimulert!! :D
 
Back
Topp