Lek/ stimuli

Carla82

Gift med forumet
Hvor mye skal man egentlig leke/ stimulere de små..? Marcus er snart 7 uker, og det virker som om han begynner å kjede seg litt når han bare ligger der.. Hvordan gjør dere det? Er dere flinke til å synge og sånn for den lille? Må innrømme at jeg har vært skikkelig dårlig på det, men skal begynne nå![:)][;)]

vi har en lekematte som vi ligger og tuller på ca 20 min for dag... ellers så blir d å kikke på uroen, ha han på fanget og koseprate, bruke god tid på stellebordet..
er selv usikker på hvor mye ja... ja, jg synger og spiller en del musikk til han[:D][:D]

her skravler vi dagen lang..og han er med på det mest rundt om i huset..støvsugeren er meget populær.nå er det ikke lenge til vi får høre den første latteren..han blir flinkere og flinkere for vær dag[:D]det er så morro[:D]

Martin elsker når vi prater og synger med han, spesielt når søstrene hans gir han oppmerksomhet[:D] han liker også å ligge for seg selv i vuggen og lekegrind og se på uroen, da "prater" og "synger" han med... veldig kjekt nå når han blir mer og mer med syns jeg. Har han også i vippestol en gang eller to for dagen f.eks hvis han er våken når jeg skal dusje eller når vi spiser middag.  

ORIGINAL: skytte70

Martin elsker når vi prater og synger med han, spesielt når søstrene hans gir han oppmerksomhet[:D] han liker også å ligge for seg selv i vuggen og lekegrind og se på uroen, da "prater" og "synger" han med... veldig kjekt nå når han blir mer og mer med syns jeg. Har han også i vippestol en gang eller to for dagen f.eks hvis han er våken når jeg skal dusje eller når vi spiser middag.  

ja, da r vippestolen kjekk å ha.. han ligger oppi sin når jeg lager middag eller hva jeg enn måtte gjøre...
bruker faktisk vippestolen mer enn vugga[&:][&:][&:] d irriterer meg at jeg bruker den mer...
må skjerpe meg, han kan jo ikke bruke vugga i mange mnd[:@][:@]

Synger mest for Marie når hun skal roe seg ned. Ellers koser vi masse og leker på trimmatten der har vi leikestativ som hun slår til figuerne på og noen leiker med sterke fine farger som hun tar etter når hun ligger på magen. Må bare nok en gang få si: trimmatte er utrolig fint å ha--> både for meg og henne slipper å få vondt når jeg er på gulvet med henne og så er det alltid fin temperatur på den [;)][;)]
Kjempe glad for den gaven [:D][:D]

Hvor får man kjøpt trim-matte da? Og hvor mye koster det?[8|] Helsesøster her er skikkelig i mot vippestol, så det har jeg ikke kjøpt enda..

jeg kjøpte lekematte på leketøysforretningen... de har det de fleste steder...
jeg har med tall på som man kan ta ut og leke med. genialt å ha det når dem blir større også, samtidig som jeg selv kan "trimme" på hvis jeg vil[:D][:D][:D]

"ordentlige" trimmatter tror jeg man får kjøpt på babyutstyrsbutikker og sportsforretninger...[:D]

Jeg legger som regel Petter på golvet en gang hver gang etter han har spist. Da ligger jeg å prater og gjør meg til for han. Og så får han kikke på noen leker som han liker. [:)] Ellers danser vi og synger litt sånn innimellom. Og han er glad i å ligge på stellebordet. Da skravles det mye. [:D] 

Hvorfor det? jeg har en som kan justeres og som jeg bestemmer selv hvor mye han skal sitte. Helt fra liggende til rett opp sittestilling. Nå har jeg den nesten liggende. Kan også velge om den skal vippe eller stå i ro. Veldig grei, for da kan jeg bruke den fra nå og helt til han sitter selv i større stol.

ORIGINAL: Tuttlings

Hvor får man kjøpt trim-matte da? Og hvor mye koster det?[8|] Helsesøster her er skikkelig i mot vippestol, så det har jeg ikke kjøpt enda..

Jeg var på gruppetime på helsestasjonen med fysioterapaut i går, og hun sa at vippestol er helt ok å bruke. Det viktigste er at de får variasjon. Det gjelder jo med alt. De fleste varierer jo mellom å ligge på rygg, mage, i fanget, i vogga, i senga, på stellebordet osv.

jeg prater og tuller med jenta vår hele tiden (når hun er våken).
lar henne ligge endel på magen når vi er på stellebordet, slik at hun blir sterk :)
hun ligger under babygymmen sin en stund hver dag, og da ser hun på den (der er det lyd, lys og leker, samt ett speil) hun elsker å ligge der.
og mens vi spise så bleier hun å sitte i babybjørn vippestolen sin (den er faktisk veldig bra for dem i forhold til mange andre vippestoler),
og mens hun sitter i den så pleier hun å se på saltvannsakvariet vårt.
det er hun veldig glad i.
samt at vi passer på å gå turer slik at hun får rikelig med frisk luft.
så jeg tror jenta vår får nok stimuli, hun virker iallefall veldig tilfreds!

ORIGINAL: Tuttlings

Kjøp vippestol på Jysk! Den kan reguleres både på fotdelen og ryggdelen, slik at de omtrent kan ligge. Er også sånn at den enten kan gynge eller stå fast. Koster bare i underkant av 300 kr. De får sett seg mye mer rundt når de sitter/ligger i den enn de får f.eks. oppi vogna, Ludvig elsker den og vi bruker den MYE! Han har også funnet ut hvordan kan kan få fart i den også; da sparker han med begge beina samtidig og vifter med armene. 

samma her..han får denna vippestolen til å gjynge i en fart[:D] 

Back
Topp