Leievurdering

Kindermamma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
It's gonna be May 2019
De av dere som har vært inne på leievurdering hvor barnet har lagt i sete tidligere, har mannen vært med da? Jeg har time til dette på onsdag, men er så usikker på om jeg skal be mannen være med eller ikke. Tenker om jeg får masse info om jeg ikke klarer å få med meg, så er det jo greit at han er med. Men samtidig er det bare en ny UL og jeg er inn og ut på 20 minutt, er det jo liten vits. Prøvde å ringe på gyn pol før påske for å få mer informasjon om timen, men hun jeg prata med visste fint lite.
 
Hvor langt er du på vei? Da jeg var der i uke 36 var det som du sa bare vanlig ul og sånn. Nå lå knerten med hodet ned, men ikke festet. Hadde han ligget feil ville jeg bli satt opp til ny time. :happy:
 
Jeg vil være 37+4 når jeg skal inn. Legen jeg var inne hos som satte opp leievurderingen før påske begynte å snakke om snuing osv dersom det fortsatt var sete nå. Slik jeg derimot har forstått det skal en møte fastende til snuing, noe jeg ikke har fått informasjon om. Derfor jeg er så usikker på om det er nødvendig at mannen er med.
 
Jeg reiste alene på legevurdering :) Var bare en kjapp ul, rett inn og ut.
 
Jeg reiste alene på legevurdering :) Var bare en kjapp ul, rett inn og ut.
Hva som ble gjort videre da? Fikk du ny time til eventuell samtale om snuing/fødsel/KS? Mye som må avklares dersom lille fortsatt ligger i sete på onsdag :think005
 
Hva som ble gjort videre da? Fikk du ny time til eventuell samtale om snuing/fødsel/KS? Mye som må avklares dersom lille fortsatt ligger i sete på onsdag :think005
Jeg har vært på to stk, og første ble det bare satt opp ny leievurdering i uke 36. Så da jeg kom på den i uke 36 så hadde han heldigvis snudd seg så slapp videre oppfølging. Men sånn jeg forsto det hadde de ikke gjort noe mer der og da, enn muligens å booke dato for vendingsforsøk og/eller keisersnittdato i tilfelle.
 
Samboer var med. Han hadde lyst til å være med, men var egentlig ikke så nødvendig. Hadde kanskje vært litt annerledes hvis hun hadde ligget i seteleie, men fikk egentlig inntrykk av at hun vi var hos kun hadde en oppgave, altså sjekke leie. Ville ved seteleie fått ny time for oppfølging videre. Var der da jeg var 37+0.
 
Samboer var med. Han hadde lyst til å være med, men var egentlig ikke så nødvendig. Hadde kanskje vært litt annerledes hvis hun hadde ligget i seteleie, men fikk egentlig inntrykk av at hun vi var hos kun hadde en oppgave, altså sjekke leie. Ville ved seteleie fått ny time for oppfølging videre. Var der da jeg var 37+0.
Så lille har snudd seg hos deg?:)
Takk for svaret, er så usikker siden jeg er straks uke 38 ved timen. Tenker om lille ligger i sete da, er jeg redd for jeg får mye informasjon jeg kanskje ikke klarer å ta til meg. Vet jeg skal inn til lege, men det er egentlig alt jeg vet.
 
Sniker.. var på kontroll rundt uke 38 jeg også og hun her lå på tvert, så fikk vi ny time 38+6 og beskjed om at hvis hun ikke snudde seg kunne de prøve vending og ved seteleie evt setefødsel, men som førstegangsfødende skulle de ikke tvinge meg til dette:) Fikk også beskjed om å ta med fødebaggen på neste kontroll. Da klarte de å snu henne lett (det var ikke vondt, men hun lå nok lett til) og jeg ble satt igang og lagt inn. Hun kom dagen etterpå, fødte vanlig vaginalt:)
Hvis mannen har mulighet hadde jeg tatt han med:)
 
Så lille har snudd seg hos deg?:)
Takk for svaret, er så usikker siden jeg er straks uke 38 ved timen. Tenker om lille ligger i sete da, er jeg redd for jeg får mye informasjon jeg kanskje ikke klarer å ta til meg. Vet jeg skal inn til lege, men det er egentlig alt jeg vet.

Hun lå i hodeleie da vi var på UL for 1,5 uke siden. Synes hun endret leie for et par dager siden, men nå kjenner jeg at hun ligger i hodeleie igjen. Så satser på at hun blir liggende slik nå ;) Er 38+2, så begynner jo å bli trangt nå.

Hvis du er usikker så er det jo greit å ha med mannen da :) Som du sier så er det greit å være to hvis det er mye informasjon. Du er jo såpass langt på vei at de kan vel ikke vente så veldig lenge med et evt vendingsforsøk heller.
 
Sniker.. var på kontroll rundt uke 38 jeg også og hun her lå på tvert, så fikk vi ny time 38+6 og beskjed om at hvis hun ikke snudde seg kunne de prøve vending og ved seteleie evt setefødsel, men som førstegangsfødende skulle de ikke tvinge meg til dette:) Fikk også beskjed om å ta med fødebaggen på neste kontroll. Da klarte de å snu henne lett (det var ikke vondt, men hun lå nok lett til) og jeg ble satt igang og lagt inn. Hun kom dagen etterpå, fødte vanlig vaginalt:)
Hvis mannen har mulighet hadde jeg tatt han med:)
Takk takk, der var egentlig akkurat det jeg trengte å høre :) Da får jeg be han ta seg fri slik at han får bli med. Nå venter jeg nr 2 så jeg tenker at jeg vil prøve en eventuelt vending. Bare greit med litt info om hva jeg kan vente meg :)
Hun lå i hodeleie da vi var på UL for 1,5 uke siden. Synes hun endret leie for et par dager siden, men nå kjenner jeg at hun ligger i hodeleie igjen. Så satser på at hun blir liggende slik nå ;) Er 38+2, så begynner jo å bli trangt nå.

Hvis du er usikker så er det jo greit å ha med mannen da :) Som du sier så er det greit å være to hvis det er mye informasjon. Du er jo såpass langt på vei at de kan vel ikke vente så veldig lenge med et evt vendingsforsøk heller.
Skal du inn på flere kontroller for å dobbeltsjekke? Jeg vet bare at dersom de prøver å snu, blir det hyppige kontroller på sykehuset for å sjekke at leie ikke endres. Men er bra hun ligger i hodeleie nå, gjør jo ting mye enklere :happy:

Ja, han får nok bare bli med :D
 
Skal du inn på flere kontroller for å dobbeltsjekke? Jeg vet bare at dersom de prøver å snu, blir det hyppige kontroller på sykehuset for å sjekke at leie ikke endres. Men er bra hun ligger i hodeleie nå, gjør jo ting mye enklere :happy:

Ja, han får nok bare bli med :D

Nei, skal ikke det. Ble bedt om å ta kontakt hvis jeg var usikker på om hun hadde snudd seg igjen, men nå kjennes det helt riktig ut. Krysser fingrene for hodeleie hos deg også :)
 
Nei, skal ikke det. Ble bedt om å ta kontakt hvis jeg var usikker på om hun hadde snudd seg igjen, men nå kjennes det helt riktig ut. Krysser fingrene for hodeleie hos deg også :)
Men du skal vel kanskje til JM/FL før fødsel hvor de tar en kontroll vil jeg tro. Godt kjennes riktig da :D
Ja, kjenner at onsdag ikke kan komme tidlig nok. Er dessverre litt pessimistisk, for føler bevegelsene er veldig like slik de har vært resten av svangerskapet. Heller ikke kjent på noe som skulle tilsi at h*n har snudd seg, med mindre det har skjedd mens jeg har sovet. Men krysser fingrene:)
 
Men du skal vel kanskje til JM/FL før fødsel hvor de tar en kontroll vil jeg tro. Godt kjennes riktig da :D
Ja, kjenner at onsdag ikke kan komme tidlig nok. Er dessverre litt pessimistisk, for føler bevegelsene er veldig like slik de har vært resten av svangerskapet. Heller ikke kjent på noe som skulle tilsi at h*n har snudd seg, med mindre det har skjedd mens jeg har sovet. Men krysser fingrene:)

Ja, jeg skal til jordmor når jeg er 39+3. Så om det ikke blir fødsel den kommende uken, så rekker jeg jo det :) Jeg synes det var veldig vanskelig å kjenne hvordan hun lå da hun lå i seteleie, men nå kjenner jeg veldig tydelig beina hennes oppe mot ribbeina. Kjente det nokså tydelig den kvelden hun snudde seg her, men får håpe din har snudd seg mens du har sovet :)
 
Back
Topp