M
Moderator Kjersti
Guest
Og hva ser du på som fordeler/ulemper?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
SignererEierog har gjort det i mange år.
Fordeler: opparbeider større og større egenkapital. Frihet. Kan gjøre som man vil.
Ulemper: vedlikehold
Når man leier "kaster" man penger ut av vinduet. Mindre frihet, noen kan plutselig bestemme at du må flytte. Fordelen er at utleier tar alt av vedlikehold etc.
Eierog har gjort det i mange år.
Fordeler: opparbeider større og større egenkapital. Frihet. Kan gjøre som man vil.
Når man leier "kaster" man penger ut av vinduet. Mindre frihet, noen kan plutselig bestemme at du må flytte. Fordelen er at utleier tar alt av vedlikehold etc.
Vi leier faktisk av en kjempegrei dame som sa at hvis vi ville male så kunne hun betale for malingen. Og vi kunne spikre i veggene så mye vi ville, det var ikke farlig med litt hull i veggeneEier, synes det er greit å betale Tim seg selv og ikke andre. Og kunne bestemme seg hvordan man vil ha det inne hos seg i fargemessig og om kan henge opp bilder. Eneste er jo at det er mer vedlikehold
Det er sant. Problemet vårt er at vi kjøpte da boligprisene var på topp. Nå - 2 år etterpå - vil vi om vi selger få mindre for huset enn vi ga for det og dermed ikke få noe nytt lån fordi egenkapitalen vår er spist oppEier! Godt å være inne på boligmarkedet, det blir jo ikke akkurat lettere med tiden heller!
Det er sant. Problemet vårt er at vi kjøpte da boligprisene var på topp. Nå - 2 år etterpå - vil vi om vi selger få mindre for huset enn vi ga for det og dermed ikke få noe nytt lån fordi egenkapitalen vår er spist opp![]()
Akkurat! Og jeg vil egentlig flytte, tror jeg, så jeg får studert. Men leieprisene her er så lave at vi får ikke dekket rentene på lånet engangDa lønner det seg å bli boende da, å ikke realisere tapet. Pengene er jo ikke tapt før dere eventuelt gjør det.
Akkurat! Og jeg vil egentlig flytte, tror jeg, så jeg får studert. Men leieprisene her er så lave at vi får ikke dekket rentene på lånet engangHer vi bor er det nesten mer lønnsomt å leie enn å eie, men bare nesten
![]()
JappSkjønner! Da passer det jo dårlig at boligmarkedet ikke er så bra nå....
Det sies jo at man må ha boligen i minst fem år for at det skal lønne seg å eie. Så hvis man ikke helt vet hvor man vil bo lønner deg seg å leie.Det er sant. Problemet vårt er at vi kjøpte da boligprisene var på topp. Nå - 2 år etterpå - vil vi om vi selger få mindre for huset enn vi ga for det og dermed ikke få noe nytt lån fordi egenkapitalen vår er spist opp![]()
Det er sant! Vi kjøpte mest for å få plass til babyen som skulle komme da vi bare hadde to soverom der i leide. Vi har et kjempefint hus altså, får bare gjøre det beste ut av detDet sies jo at man må ha boligen i minst fem år for at det skal lønne seg å eie. Så hvis man ikke helt vet hvor man vil bo lønner deg seg å leie.
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Eierog har gjort det i mange år.