Leie

Noe skjedde i går, for i etterkant så er det enklere å puste og å bøye seg. Og jeg har mindre sure oppstøt. Kanskje han har kommet seg lengre ned i bekkenet?

Får se på ultralyd på fredag.

Jeg er litt bekymret for at babyen ikke snur seg, den ligger fortsatt med sin rygg mot min høyre side. Dette kan gjøre at det er større sannsynlighet for en stjernekikker. Det kjenner jeg at jeg ikke er veldig positivt innstilt til. :bored:

Noe man kan gjøre selv for å snu? Danse, hoppe på trampoline.. Ja alt mulig. Jeg er villig til det altså, om det får babyen til å forstå riktig måte å ligge på...

Min lå med kroppen på min høyre side helt til siste slutt (og gjorde det store deler av svangerskapet) men kom likevel helt riktig ut :)

Noe skjedde i går, for i etterkant så er det enklere å puste og å bøye seg. Og jeg har mindre sure oppstøt. Kanskje han har kommet seg lengre ned i bekkenet?

Antagelig :) Jeg kjente stor forskjell, spesielt på bekkenet.

Da er hodet festet og ryggen til baby ligger mot min høyre side. Dette sa legen min var helt normalt :)

Nå har jeg forhørt meg med to ulike leger, og begge sier at dette er normal stilling. :)

Det er en helt vanlig stilling [emoji4] Det det egentlig koker ned til er hvilken vei babyen vrir seg når fødselen starter, om h*n roterer riktig eller feil. Hvis de ligger mot høyre og roterer den veien de skulle rotert om de lå mot venstre så blir det veldig "omvei", men absolutt ikke gitt at de kommer som stjernekikker.
Det er nok ikke dumt å gjøre jordmor obs på det når fødselen starter, og jeg har skjønt det er lurt å være mest mulig i bevegelse under fødsel dersom babyen roterer feil. Men det skal en jordmor til en viss grad klare å kjenne [emoji4]
Det går nok helt strålende! Masse lykke til [emoji4]

Ultralyd viste at han hadde vridd ryggen den andre veien (tidligere lå han med ryggen mot venstre, nå er han med ryggen mot høyre). I tillegg hadde han gravd rumpa mye bedre ned i bekkenet. Han er ganske festet, tror de på sykehuset.

Ultralyd viste at han hadde vridd ryggen den andre veien (tidligere lå han med ryggen mot venstre, nå er han med ryggen mot høyre). I tillegg hadde han gravd rumpa mye bedre ned i bekkenet. Han er ganske festet, tror de på sykehuset.
Du tenker å føde i sete?

Så kjedelig at det ble sånn. Men kanskje de målte hodet feil? Jeg tror keisersnitt skal gå helt fint, selv om jeg forstår at du er skuffet når du har sett for deg en vaginal fødsel.
Ny måling fredag om en uke, så vi får se da.

Ny måling fredag om en uke, så vi får se da.
Han vil bli over 4kg ved termin. Og hodeomkretsen ligger også an til å bli for stor.

Det blir planlagt keisersnitt.

Nøyaktig dato er ikke satt, men vi ligger an til 21.12.17. Alternativt kan det bli i romjula. Får endelig svar på torsdag denne uka.

Jeg spurte om de kunne vente med oks til 2018 (jeg har termin 30.12.17), men de ville ikke sette opp pks etter termin. :/ Så da blir det ikke det.

Han vil bli over 4kg ved termin. Og hodeomkretsen ligger også an til å bli for stor.

Nøyaktig dato er ikke satt, men vi ligger an til 21.12.17. Alternativt kan det bli i romjula. Får endelig svar på torsdag denne uka.

Jeg spurte om de kunne vente med oks til 2018 (jeg har termin 30.12.17), men de ville ikke sette opp pks etter termin. :/ Så da blir det ikke det.

:Heartbigred

Det blir planlagt keisersnitt på morgenen 21.12.17. Fikk det bekreftet i dag.

Det blir planlagt keisersnitt på morgenen 21.12.17. Fikk det bekreftet i dag.
Forstår at det er vanskelig å omstille seg til keisersnitt når du var så innstilt på å gjennomføre vaginal fødsel.. Du får se det positive i det, du får babyen din før jul og du vet at det skjer på den måten som er tryggest både for deg og for baby. :) Lykke til :)

Forstår at det er vanskelig å omstille seg til keisersnitt når du var så innstilt på å gjennomføre vaginal fødsel.. Du får se det positive i det, du får babyen din før jul og du vet at det skjer på den måten som er tryggest både for deg og for baby. :) Lykke til :)
Ja, jeg må prøve å tenke sånn. Er jo ikke min avgjørelse, til syvende og sist. Stoler på legene.

Back
Topp