Leie?

Noen her som er kommet så langt at jm er begynt å sjekke leie på lille i magen, eller som husker når de gjorde dette fra tidligere svangerskap? Jeg var hos jm på tirsdag og da sa hun at hun ikke sjekka leie før i uke 36, det synes jeg hørtes så seint ut? Vi har unormalt mange setebabyer på både mammas og pappas side av familien så jeg er begynt å bli bekymra for seteleie. Hun i magen sparker KUN nedover mot skambeinet, trør meg i blæra osv. Jeg er i uke 29 nå.

Til uke 36 altså. Det synes jeg hørtes veldig rart ut. Min jordmor forteller hvordan babyen ligger selvom jeg ikke spør engang hun mener da viktig å følge med. Kanskje hun ikke hadde tid eller mener ikke er viktig,men om du er beskymeret så har hun plikt til å sjekke og gi deg svar.

Til uke 36 altså. Det synes jeg hørtes veldig rart ut. Min jordmor forteller hvordan babyen ligger selvom jeg ikke spør engang hun mener da viktig å følge med. Kanskje hun ikke hadde tid eller mener ikke er viktig,men om du er beskymeret så har hun plikt til å sjekke og gi deg svar.
Jeg tenker å spørre om ikke hun kan kjenne når jeg skal på neste kontroll, da er jeg i uke 33. Hvis ikke så får jeg bare vente og se.. ungen kommer jo ut uansett, men jeg vil ha tid til å mentalt forberede meg om det blir setefødsel å meg også..

Jordmor sjekket ikke hos meg i uke 28. Sist gang lå baby i seteleie frem til uke 34 før han snudde seg, så jeg ville ikke begynt å bekymre meg enda. :)

Jeg tenker å spørre om ikke hun kan kjenne når jeg skal på neste kontroll, da er jeg i uke 33. Hvis ikke så får jeg bare vente og se.. ungen kommer jo ut uansett, men jeg vil ha tid til å mentalt forberede meg om det blir setefødsel å meg også..

Du vil uansett ikke kunne vite om det blir setefødsel i uke 33 fordi babyen kan fortsatt snu seg. Det er derfor de ikke alltid sjekker tidlig fordi det ikke er noe vits.

Back
Topp