Leie?

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen her som er kommet så langt at jm er begynt å sjekke leie på lille i magen, eller som husker når de gjorde dette fra tidligere svangerskap? Jeg var hos jm på tirsdag og da sa hun at hun ikke sjekka leie før i uke 36, det synes jeg hørtes så seint ut? Vi har unormalt mange setebabyer på både mammas og pappas side av familien så jeg er begynt å bli bekymra for seteleie. Hun i magen sparker KUN nedover mot skambeinet, trør meg i blæra osv. Jeg er i uke 29 nå.

Hmm så rart. Jeg var hos jordmor i går og hun sjekket hos meg. Er 29 uker. Men jeg merket skikkelig romstering så nevnte at jeg trodde hun hadde snudd seg så hun sjekket det opp.

Jeg er 30+4 og var på privat 3D ultralyd i går. Ligger fortsatt i seteleie. Jordmor sjekket første gang ved forrige kontroll. Det var vel 1,5 uker siden. Det er fortsatt masse tid for babyen til å snu seg ned :)

Er ikke noe vits å sjekke før uke 35/36 uansett. Fordi før den tid er babyen såpass "liten" at h*n fortsatt kan snu seg

Sist sjekket de leie fra rundt uke 30, men fikk beskjed om at det kunne endre seg frem til uke 36 eller noe. Har ikke sjekka leie enda, men kjenner at hun ligger med hodet ned. Det har hun gjort siden uke 25 med unntak av en dag. Storebror snudde seg ikke i hodeleie før uke 32.

Her sjekket jordmor i uke 31. Hun sa at det ikke alltid er like enkelt å kjenne så tidlig, men alt tydet på at hodet var ned. Jordmor sa at når babyen først har lagt seg med hodet ned er det ofte slik at den blir der når jeg er så langt på vei ☺ *krysser fingrene*

Jm sjekka leie hos lille når jeg var den på 28 ukerskontroll.
Til meg ligger hun med hode ned å det er likevel blæra som får mest "bank":p

Sjekka leie igår,28+1, og babyen ligger med hodet langt ned i bekkenet:)

Sjekket leie første gang på ul i uke 27, da lå hun i tverrleie. På ul i uke 29 lå hun med hodet ned. I går kjente jeg at hun hadde snudd seg i tverrleie igjen, men var tilbake med hodet ned i dag.
Har en aktiv akrobat her inne tror jeg[emoji12]
Er nok god plass til å snu seg så tidlig.

Hadde en ekstra vekstkontroll rundt uke 28, og da fikk jeg vite at han lå med hodet ned, men tror hun bare sa det fordi jeg spurte. Han rører ikke så mye på seg så tror han fortsatt ligger sånn. Masse plass til å snu seg enda :)

Jordmor sjekket forrige uke og da hadde baby lagt seg med hodet ned mot bekkenet allerede. Forklarte også at hvis babyen hadde lagt seg ''på plass'' allerede nå ville det ikke være noe problem med feks. seteleie når det nærmet seg termin.

Jeg får spørre pent om ikke hun kan kjenne etter neste gang jeg skal på kontroll, da er jeg 33 uker:dummy1:

Var på kontroll i dag 28+1 og da forklarte jordmor hvordan hun lå :) hodet ned, rygg/rumpe mot høyre og beina mot venstre side :)

Var på vekstkontroll i dag, hun lå med hodet ned. Er 28+2:)

Jordmor sjekka hos meg også når jeg var der i uke 28. Men presiserte at hun kan flytte på seg og at det kom til å bli sjekket flere ganger. Så det gjør sikkert ikke noe om det ikke ble sjekket nå :)

Back
Topp