Leie

Loulou

Glad i forumet
Var på 32-ukers kontroll hos jordmor idag. Jeg har vært helt sikker på at babyen ligger med hodet ned, ganske lenge nå. Men jordmor mente jammen at han lå i seteleie. Ble veldig usikker, så nå må jeg bare ligge og analysere bevegelsene på ny. Betyr jo ingenting, for han har nok av plass og tid til å snu seg rundt igjen enda. Og jeg skal på ny ul før det blir aktuelt å snakke om snuing. Men jeg ble litt satt ut... :eek::confused:

Mageboeren her ligger med hode dyyypt nede i bekkenet nå i uke 32, når jeg er oppe og står/går føler jeg at jeg må knipe igjen så han ikke skal komme ut ;)

Jeg er bare 30+ 3 nå da men var på kontroll forrige uke og da lå lille med hodet ned. Den siste uken har lille snudd seg opp igjen og så ned enda JM påstå at den mest sannsynlig ville bli liggende med hodet ned nå den siste tiden! Det er jo ikke viktig at den ligger med hodet ned før i uke 34 ;-) sånn som det turnes inni magen skulle det ikke forundre meg om den vil fortsette å snurre rundt noen ganger til :-P

Jeg er uke 33. Var på ultralyd i går og da lå mini med hodet ned :) men jeg hadde ikke stresset med det før om noen uker tror jeg :p

Jeg tror babyen ligger med hodet ned. Men ikke langt nede. Kjenner hikking ved buksekanten og spark helt opp i ribbeina. Lurer på hvor lenge det er til han synker ned. Tok litt tid sist ;)

Jeg tror babyen ligger med hodet ned. Men ikke langt nede. Kjenner hikking ved buksekanten og spark helt opp i ribbeina. Lurer på hvor lenge det er til han synker ned. Tok litt tid sist ;)
Jeg kjenner hikking i bekkenet og foreløpig ingen vonde ribbein :p kommer vel når han blir større da :p

Jeg var helt sikker på at mini lå i seteleie med hodet opp.
Var på ul i går, og da viste det seg at hun ligger med hodet ned :P Tror hun har snudd seg de siste dagene da det har blitt annerledes bevegelser og jeg tror jeg har det mange her kaller nedpress - hvertfall er hele underlivet blitt skikkelig ømt og er vanskelig å gå (og ikke bekkenløsning vondt - den smerten er jeg veldig godt kjent med :P )

Var også på kontroll i dag. Og babyen ligger med hodet ned. Men har vel nok av tid og plass til å snu seg noen ganger til. Håper selvsagt h*n blir liggende med hodet ned :-)

Var på UL forrige uke og da lå vesla i seteleie med hue og tærne oppi brøstet på meg, så jeg håper hu har snudd seg eller snur seg før det sku bli noe fødsel. Skal på kontroll til JM neste fredag så håper hu sjekker om hu har snudd seg og at hun har gjort det. :)

Mageboeren her ligger med hode dyyypt nede i bekkenet nå i uke 32, når jeg er oppe og står/går føler jeg at jeg må knipe igjen så han ikke skal komme ut ;)
Kjenner den følelsen for godt,

Kjente jordmor etter leie på 28 ukers kontroll? Mener å huske fra de forrige svangerskapene at de alltid har kjent etter det på magen. Sist så var hun så vist borti magen.

Kjente jordmor etter leie på 28 ukers kontroll? Mener å huske fra de forrige svangerskapene at de alltid har kjent etter det på magen. Sist så var hun så vist borti magen.

Kjente etter leie første gang på kontroll i uke 32 her, på 28-ukerskontrollen sa jm det ikke hadde noe for seg så tidlig for de fleste babyer ville snu mye på seg enda da :)

Her har ho lagt i seteleie hele veien, for noen uker siden stakk jeg innom jm for å få ho til å sjekke for da var jeg sikker på at jo hadde snudd seg og det stemte på en prikk så nomer hodet ned. Merker godt forskjell!

Kjente etter leie første gang på kontroll i uke 32 her, på 28-ukerskontrollen sa jm det ikke hadde noe for seg så tidlig for de fleste babyer ville snu mye på seg enda da :)
Min jm markerte hodeleie på helsekortet både uke 28 og 32. Hun kjenner på hvordan babyen ligger for å vite hvor hun skal finne hjertelyden og når hun driver for å ta SF målet.

Men hun hadde nok nettopp lagt seg i hodeleie uke 28, dagen før var sparkene i motsatt retning.

Nå kan hun med fordel bare bli der.

Var på kontroll på fredag nå, og vesla ligger fortsatt i seteleie. Så håper virkelig hu snur seg snart. :)

32 ukers kontroll på fredag :) han ligger med hodet ned og ryggen mot min venstre side, og beina mot min høyre side :) håper han holder seg slik :) jordmor mente at han virket bestemt på å bli der, så satser på at hun har rett ;)

Her har babyen lagt seg med hode ned mot bekkenet , det gjorde han i både uke 26 og nå på kontroll i uke 30.
Så virker som han liker seg slik han ligger nå!:)

Mi ligger med rumpa ned og hodet opp mot ribbena mine, jeg er i uke 31. Gynekologen mente det ikke var noen grunn til bekymring av den grunn, da hun har god plass enda.

Back
Topp