Leie bilstol, pluss annet «brukt»

Hvis du regner på det ang leie av bilstol:
Babystol brukes som regel i 6 mnd, da bilstol 2 er tryggere. Bør man bytte til barnet er langt nok, tungt nok og sitter med støtte. Så å leie babystol vil koste 114 kr x 6 mnd = 684 kr, så det er jo ganske greit. Men du må jo vite at bilstolen passer din bil og at du får riktig hellig, babystol skal ha 45 grader helling for at baby skal få riktig oksygen opptak.

bilstol nr 2 bør man gå for en som varer ut bakovervendt perioden og da må man ha stolen til de er minst 4 år - helst lengre. Så fra 6 mnd til 4 år . 114 kr x 3,5 år = 3420 kr.

Så skal du ta beltestol fra da den alderen hvor barnet er tungt nok og langt nok til å sitte forovervendt og i bilens sele.

Babystol vil du nok ikke få så billig som 600 kr, men bilstol 2 kan du få til samme pris eller billigere. Det er ofte salg på bilstoler, så ville fulgt med på salg.
Det er som sagt viktig at bilstolen passer bilen for å få riktig helling.

så bilstol er det jeg ville fokusert på å kjøpe nytt og prøve i bilen først, bilstol 2 bør prøves med barnet og i bilen, beltestol må prøves med barnet og i bilen.

ellers funker alt annet å kjøpe brukt, men kjøp ny madrass :)
Mye er brukt i kort tid og er i så og si ny stand :)

Last edited:
Kan oppdatere med at jeg fikk kjøpt billig tripp trapp med alt tenkelig av babyutstyr til! Så nesten nytt ut ifølge moren min som måtte hente den.. Nå har jeg kommet litt på gli, så gleder meg til å finne flere kupp :D

Har også kjøpt en del brukt

- Babynest ( kjøpt av en dame som hadde kjøpt det til et barnebarn, men ikke fått brukt det, kostet egentlig 500 nypris men hun solgte det for 100)
- Elastisk bæresjal, ergobaby, nesten ikke brukt
- Vognpose
- Stellebord, gitt bort på Finn, ikke en skramme på, ser helt nytt ut
- Skal også kjøpe seng brukt, men venter litt med det

Ellers har jeg sett etter klespakker men ikke funnet noen jeg liker enda, så klær har blitt kjøpt nytt, det meste på salg i strl 50, 56 og noe 62. Mye ull.

Kjøpte ny dundyne og sengetøy på tilbud på barnas hus.

Vogn har vi kjøpt ny, fant et meget godt tilbud.

Bilstol venter vi med til vi har kjøpt ny bil.

Ellers venter vi nok en del med innkjøp og ser hva vi trenger, butikkene og Finn eksisterer jo etter man har født også :happy: Kommer også til å få en del til jul, så må ha litt igjen å ønske til den tid:joyful: Madrass, håndkler osv kjøper vi nytt.

Første innkjøp til lillebror i dag, en Leandervugge med madrass, stativ og sengehimmel :D

Koster jo nesten 5000kr å kjøpe vugge, madrass og stativ nytt, og vi fikk alt for 1400 kr. Så fornøyd!

Back
Topp