Leie av baby = Forutsi en stjernekikker

Nursie86

Forelsket i forumet
God morgen :)

Sendte snap av babymagen min til ei venninne i går, når rompestompen/ryggen til mini stakk ut i magen, så hele magen min så alien-aktig ut :)

Da fikk jeg denne tilbake: Du har en stjernekikker i magen!!

Mini har alltid (etter å ha snudd seg med hode ned) ligget med tutrompa/ryggen sin på høyre side på magen min.

Har man da en stjernekikker i magen?

Ikke nok med at jeg har gått x antall dager over terminen nå, men kjente jeg ble bekymret hvis han attpåte skal komme med hode feil vei :arghh:

Hvilken erfaring har dere andre?

Sniker fra mars. Storebror her lå sånn, ingen stjernekikker. Lillesøster har også lagt seg godt tilrette med ryggen mot min høyre side, er ikke redd for at hun blir stjernekikker heller.

Min og har høyre som favorittside, men trodde ikke det trengte å bety noe. :)

Min lå på høyre side hele svangerskapet, og han var ikke stjernekikker, jeg hadde også hørt det, og snakket med min jordmor om det, og hun sa at det var ikke noen fasit som sa at det nødvendigvis var sånn

Frøkna mi hadde ingen fast side, men mener å huske at hun hadde ryggen på min høyre side ved fødsel. Jeg fikk stjernekikker, men det var en uproblematisk fødsel, uten noe mer smerte enn de to første. Jeg hadde ingen smertelindring, å hun kom fint ut av seg selv med 3-4 press :)

Frøkna mi hadde ingen fast side, men mener å huske at hun hadde ryggen på min høyre side ved fødsel. Jeg fikk stjernekikker, men det var en uproblematisk fødsel, uten noe mer smerte enn de to første. Jeg hadde ingen smertelindring, å hun kom fint ut av seg selv med 3-4 press :)
Takk for svar :) Det vil nok gå bra selv om det er en stjernekikker også :)

Min ligger sann. Har vært på mange UL og ingen som har sagt det er stjernekikker :) sist fødte jeg en stjernekikker. Visste ikke det før jeg leste rapporten nå 7 år etter :P så går helt fint å føde stjernekikker ;)

Det er ikke sånn at rygg til høyre må tilsi stjernekikker. Men statistikk og erfaringer tilsier at dersom babyen ligger med ryggen på høyre side av magen, er sannsynligheten ganske mye høyere for at babyen ikke klarer å dreie slik den skal og kommer ut som stjernekikker.

En stjernekikker fødsel er ikke nødvendigvis så mye verre, ei pressrier ekstra er ofte alt som skal til :)
Indi var stjernekikker hun, men likevel var hun ute på den tredje pressrien :)

Min lå på høyre side konstant! På sykehuset med over 24 timer med sterke rier så sa de at ho var stjernekikker (derfor det tokk sin tid) men ho flyttet seg utrolig nokk på slutten og kom riktig vei.. :) men jeg tror ikke det har noe å si hvordan babyen ligger i magen:)

Her var nr1 stjernekiker... Au! Nr 2 lå ann til å være stjernekiker helt til ho snudde seg i det hu sku ut... Nr3 ligger mest til høyre... Så er bare å vente å se!

Jm sa at dette var vanlig "startposisjon" for fødsel, så det har ikke koe med stjernekikker ellernikke å gjøre..

Andremann var stjernekikker. Merket ingenting til det før de sa det ettet fødselen.
Husker ikke hvilken vei han lå.

Back
Topp