Lei uke 28

Sukkertoppen 2.0

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Da jeg fant ut at jeg var gravid, ble jeg helt i ekstase, har drømt om dette lenge. Men nå er alt snudd på hodet, og jeg begynner å miste litt motet, spesielt med tanke på evt flere barn senere.

Jeg har følt meg sjøsyk i mange måneder nå, det vil ikke gi seg. I tillegg får jeg en del halsbrann, jeg er svimmel, trøtt, sur og lei. Blir superkvalm av turningen i magen. Vet at mange har det verre enn meg, og at jeg burde være glad for at jeg i det hele tatt ER gravid, så jeg får ganske dårlig samvittighet for klagingen.

Håper noen kan fortelle om lignende følelser, eller bare booste meg litt

Forstår deg godt jeg. Var kanskje selv litt naiv og trodde dette skulle bli en fantastisk tid, men så har kvalmen vært her for fult, jeg har levd på brød og dritt og vekta har fyki i været(22 uker på vei og 17 kilo opp). Takler det enormt dårlig og gråter nesten hver gang jeg skal ut døra forsi jeg føler meg så enormt ukomfortabel.... Det er ikke bare fryd og jubel :p

Vanskelig gi råd når jeg ikke hører på de selv, men prøv så godt du kan å fokusere på "premien" hva vi får ut av dette <3 og at det er 9 mnd, etterpå kan du ta kontroll over deg selv igjen :) pleier hjelpe meg litt isåfall :)

Da jeg fant ut at jeg var gravid, ble jeg helt i ekstase, har drømt om dette lenge. Men nå er alt snudd på hodet, og jeg begynner å miste litt motet, spesielt med tanke på evt flere barn senere.

Jeg har følt meg sjøsyk i mange måneder nå, det vil ikke gi seg. I tillegg får jeg en del halsbrann, jeg er svimmel, trøtt, sur og lei. Blir superkvalm av turningen i magen. Vet at mange har det verre enn meg, og at jeg burde være glad for at jeg i det hele tatt ER gravid, så jeg får ganske dårlig samvittighet for klagingen.

Håper noen kan fortelle om lignende følelser, eller bare booste meg litt

Med Vesla var jeg konstant kvalm.. Halsbrann til 1000 og verking i ribbena over lengre tid. Var DRITT lei når jeg var omtrent like langt på vei som deg.
MEN når Vesla ENDELIG kom var gleden og kjærligheten så stor at alt var glemt! Etterhvert som tiden gikk kunne jeg nesten ikke vente med å bli gravid igjen med nr 2.. Maste vel på gubben i ett par år før han gikk med på å prøve på nr 2 :P
Nå bor lillebror i magen.. Å Jeg vet at jeg kommer til å være dritt lei igjen om noen uker :P Men det er SÅ verdt det!

Når du får lille i armene dine kommer alle vondtene og plagene til å bli blotte minner. Å når tiden for nr 2 kommer vil du ikke tenke på at de plagene er en hindring!

Hold motet oppe! Du er snart i mål! Å premien ved målstreken er det flotteste, mest dyrbare du noen gang kommer til å ha i armene dine! Det er alt verdt det! JEG LOVER!!!

Jeg skjønner deg godt. Jeg får av og til et stikk av å være en bortskjemt drittunge når jeg klager sånn på formen.
Har slitt med trøtthet siden uke 7 slik at jeg har knapt jobbet. I tillegg har jeg fryktelig bekkenløsning. Først nå i uke 37-38 har trøttheten gitt seg litt, men jeg har voldsomme bekkensmerter... Så ja, jeg er drit lei av å være gravid, det har vært veldig lite kos denne gangen, selv om jeg burde være utrolig takknemlig siden jeg mistet sist graviditet, og jeg ble desperat etter å bli gravid på nytt. Har vært fødeklar siden uke 25!

Tusen takk for støtten, jenter, de fine ordene får tårene til å trille hos en sliten hormonbombe :') Dere er sterke alle sammen, og jeg tror vel ingen hadde gjort dette flere ganger hvis det ikke er en absolutt fantastisk slutt/begynnelse her <3

Tusen takk for støtten, jenter, de fine ordene får tårene til å trille hos en sliten hormonbombe :') Dere er sterke alle sammen, og jeg tror vel ingen hadde gjort dette flere ganger hvis det ikke er en absolutt fantastisk slutt/begynnelse her <3
tenker det samme jeg også :)

Samboeren til svogeren skal ha nr 5 nå.. Å jeg tviler vel på at hun hadde gått igjennom 5 svangerskap hvis det ikke var verdt det :D

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Er helt overbevist nå om at jeg bare vil ha et barn, så for meg at graviditeten skulle bli en helt fantastisk tid, noe den absolutt ikke har vært :o

Må si jeg gleder meg masse til å bli ferdig, og få se det lille mirakelet som blir ut av dette da :)

Lykke til videre :)

Back
Topp