Lei pollen sesongen alt

Fjåsa

Elsker forumet
Det er digg med varmt vær, og forhåpentligvis så blir jeg oxo brun i sommer(hvis jeg får vært ute).
Men den forbanna bjørka er noe drit.
Fikk beskjed av legen om at jeg bare kunne bruke "gammeldags" allergi medisen som gjør meg mer trøtt og slapp en det jeg alt er. Men tror fleste parten av disse inneholder virkestoffer som gjør at antihistamin effekten til pillene blir redusert for meg(har en så lenge bare funnet en som funker).
Så nå går jeg rundt å snufser som en gal, øya svir og astmaen er på full vei inn(får astma som en allergisk reaksjon på pollen).
Hadde håpet akepunkturen skulle gjøre susen, men virker som det eneste som er bra er å holde seg innendørs i mitt tilfelle.
Er alt drit lei rennende nese og disse allergiske reaksjonene...
Tar tran, c vitaminer og drikker masse vann men det har ikke så bra effekt som jeg skule ønsket.

Sorry sytinga, kjenner bare at jeg er litt lei alt..

Sender mange trøsteklemmer Håper bjørkepollen sesongen blir fort ferdig i år[8|]

huff da, det må vær slitsomt å gå sånn! heldigvis så har jeg ikke pollenallergi! takk å pris!

Jepp - sminke - hva er det??[8D] Kjekt med solbriller i denne pollentiden. blæh!

ORIGINAL: Vian36

Sender mange trøsteklemmer Håper bjørkepollen sesongen blir fort ferdig i år[8|]

Signerer[:)]

Hei, Fjåsa. Føler virkelig med deg!! [:-] Alle symptomene en bjørkepollenallergiker kan få, er jeg ganske sikker på at jeg har... Holder meg inne nå, tør nesten ikke gå ut. Det er så kjedelig i dette fantastisk flotte været. Jeg er en av få som håper på regn! Kan ikke ta tabl. eller annet som funker på meg så må bare holde ut til bjørkepollenen forsvinner *snufs* [&o]

Uff ja..Kjenner til det greiene der. Å det er no herk. Men, i år, som jeg er gravid, har jeg ikke merket noenting til pollen i det hele tatt. Pleier å være på alt av medisiner oghele pakka på den tiden her, men slept unna alt i år.

Kan det være fordi jeg er gravid tro?
Helt skjønt er det hvertfall....

Akepunktøre mente jeg kunne bli bedre denne pollen sesongen siden jeg er gravid, han mener at når man er gravid så har kroppen mulighet til å restituere seg og tåle ting på en annen måte. Så jeg misunner dere som har det sånn.
Vi får holde oss inne vi Totlå, selv om det er litt surt. Eneste jeg kan anbefale deg som jeg har fått anbefalt av min onkel som er lege er å ta så masse c vitaminer du klarer(til du får diare), pøs på med omega 3 og drikk hverfall 2 liter vann om dagen.
Prøver å være flink med det, men unnasluntrer litt. Men det hjalp på bra i fjord. Viktigst er c vitaminene da de har en antihistamin effekt som vil virke allergi nedsettende. Er vel oppe i hverfall 4 - 5 gram om dagen nå.

Ellers får vi bare snufse oss gjennom denne sesonge[:@]

Takk for rådene! Er så pass desperat at jeg er villig til å prøve det meste. Vi får holde et øye med denne siden: http://www.pollenvarslingen.no/ God bedring! 

Takk for den, ser det er kraftig spredning gitt... Usj
God bedring selv[:)]

Back
Topp