Lei meg:'(

smash

Forumet er livet
VIP
Nå er det jo mange nye brukere her, men dere "gamle" vet jo at jeg elsker hunder og de fleste har fått med seg "kampen" med Laban.
For ca 8 mnd siden fikk han kreft, og blei operert.
Fikk beskjed om at det er en krefttype som gjerne kommer igjen.. (kommer i form av klumper på kroppen)
Operasjonen gikk bra, og kreftklumpen hans viste at det var hissig kreft.
Han blei 100% frisk!:)

For et par uker siden fant jeg en klump på ryggen hans.
Har ikke ringt dyrlegen, for de vil bare si at jeg skal vente å se om den vokser.
Bare på den siste uken har den vokst masse:'(
Jeg er livredd for at det er kreft igjen:(

Hvor mange ganger syns du en hund kan gå gjennom operasjoner for kreftklumper?
Er så redd det skal komme igjen og igjen:(

(Laban er en 2 år gammel golden retriever)

Dette avhenger av hunden mener jeg, ser du at han blir frisk og ikke plages i ettertid så ville jeg operert han inntil den dagen det ikke er forsvarlig lenger.

Veldig synd å høre om, håper du finner en løsning som passer både han og deg.

skrive for å se

Shadow skrev:
Dette avhenger av hunden mener jeg, ser du at han blir frisk og ikke plages i ettertid så ville jeg operert han inntil den dagen det ikke er forsvarlig lenger.

Da han hadde kreft første gang, var han ekstremt agressiv fra vi fikk han og til han opererte (dyrlegen mente han var født med det) og etter operasjonen har han vært god som gull!
Han virker ikke plaget nå.. Men man vet jo aldri.. hunder sier jo ikke alltid ifra når de har vondt:/

Jeg har lest om laban, og jeg forstår så godt at dere syns det er trist, familie hunden vår døde også :( hunden blir jo en så stor del av familien!

Angående hvor lenge dyr skal behandles og holdes i livet syns jeg det er vanskelig å ta en avgjørelse. Vår hund hadde hjernesvulst, og vi kunne velge operasjon (med dårlige odds) eller sprøyte. For vår del ble avgjørelsen tatt ut av fra at vi syns det var viktigere at hunden ikke pintes mer enn "nødvendig" for vår del. Vi valgte å gi sprøyta og jeg trodde ikke jeg skulle være så lei meg, men det var rett for oss.
Håper ikke det er svulster, men jeg ville nok sjekket det hos dyrlege selv om det er skummelt. Lykke til, klem<3

~*lykkeprøver*~ skrev:
Jeg har lest om laban, og jeg forstår så godt at dere syns det er trist, familie hunden vår døde også :( hunden blir jo en så stor del av familien!

Angående hvor lenge dyr skal behandles og holdes i livet syns jeg det er vanskelig å ta en avgjørelse. Vår hund hadde hjernesvulst, og vi kunne velge operasjon (med dårlige odds) eller sprøyte. For vår del ble avgjørelsen tatt ut av fra at vi syns det var viktigere at hunden ikke pintes mer enn "nødvendig" for vår del. Vi valgte å gi sprøyta og jeg trodde ikke jeg skulle være så lei meg, men det var rett for oss.
Håper ikke det er svulster, men jeg ville nok sjekket det hos dyrlege selv om det er skummelt. Lykke til, klem<3

Uff, så trist å lese:'(
Man blir så utrolig glad i de, og de er virkelig menneskets beste venn!!

Ja, må ringe dyrlegen i løpet av uken.. Gruer meg allerede:(
Er vel begrensa hvor mange narkoser og sånn en hund kan tåle..
Får snakke med dyrlegen, og krysse fingerene for at det bare er en fettklump.

Den er dessverre veldig lik forrige klump:(Så jeg frykter det værste:(

smash skrev:

Shadow skrev:

Da han hadde kreft første gang, var han ekstremt agressiv fra vi fikk han og til han opererte (dyrlegen mente han var født med det) og etter operasjonen har han vært god som gull!
Han virker ikke plaget nå.. Men man vet jo aldri.. hunder sier jo ikke alltid ifra når de har vondt:/

De sier som regel ikke ifra nei, men kjenner du hunden så legger man merke til om hvordan de spiser og hvordan humøret dems er i.

Man kan finne mye ut av en hund men bare å se på kroppsspråk og maten.

Håper du finner ut av det

Shadow skrev:

smash skrev:

Shadow skrev:

De sier som regel ikke ifra nei, men kjenner du hunden så legger man merke til om hvordan de spiser og hvordan humøret dems er i.

Man kan finne mye ut av en hund men bare å se på kroppsspråk og maten.

Håper du finner ut av det

Han er verdens herligste, og virker ikke noe plaget..
Og mat hiver han i seg:)
Men det gjorde han første gang han var syk å..

smash skrev:

~*lykkeprøver*~ skrev:

Man vet jo egentlig at disse dyra ikke lever like lenge som oss, men det kommer som et "sjokk" for mange likevel. Det er vel 5 år siden vår hund døde, og det gikk jo mye fortere over med mennesker, heldigvis. Men når jeg plutselig kom over et bilde av hunden her om dagen, var det veldig koselig :)

Jeg skal krysse alt jeg har for at det bare er en fettklump! :)

~*lykkeprøver*~ skrev:

smash skrev:

~*lykkeprøver*~ skrev:

Man vet jo egentlig at disse dyra ikke lever like lenge som oss, men det kommer som et "sjokk" for mange likevel. Det er vel 5 år siden vår hund døde, og det gikk jo mye fortere over med mennesker, heldigvis. Men når jeg plutselig kom over et bilde av hunden her om dagen, var det veldig koselig :)

Jeg skal krysse alt jeg har for at det bare er en fettklump! :)

Man må bare huske å ta vare på de gode minnene man får sammen!

Jeg sliter med store smerter i kroppen (utredes for leddgikt) og da er jeg mye aleine på dagen siden alle venninnene mine jobber, og barna er på skole og i bhg.
Uten Laban hadde jeg dæva....
Er så mye selskap i han! <3

Huff..føler med deg :(

De dyrene er jammen GULL!!

Jeg tror at du som kjenner hunden merker når nok er nok...
Vi har jo ofte magefølelser og intuisjon som stemmer godt overens med virkeligheten til våre firbeinte- har vi ikke!? :)

Jeg er sikker på at han tåler en operasjon til dersom det må til, så lenge han ikke må leve ett liv i smerter.. Der går liksom grensa..

Lykke lykke til.
Føler så inderlig med deg og den frykten du må kjenne på..

tango skrev:
Huff..føler med deg :(

De dyrene er jammen GULL!!

Jeg tror at du som kjenner hunden merker når nok er nok...
Vi har jo ofte magefølelser og intuisjon som stemmer godt overens med virkeligheten til våre firbeinte- har vi ikke!? :)

Jeg er sikker på at han tåler en operasjon til dersom det må til, så lenge han ikke må leve ett liv i smerter.. Der går liksom grensa..

Lykke lykke til.
Føler så inderlig med deg og den frykten du må kjenne på..

Jeg er ikke i tvil om han må operere denne gangen, men er redd dette skal fortsette og fortsette.
Dette er som sagt en type kreft som ofte kommer igjen:(
Jeg klemte på kulen hans i stad, og han reagerte litt, men viste ikke noen form for smerte.
Det gjorde han ikke første gangen heller..
Og dyrlegen sa til meg at den klumpen hadde gjort veldig vondt for han, for den stramma så..

Uff, jeg blir så lei meg:'( Han betyr så utrolig mye for meg!

Skjønner deg så godt! Jeg hadde katta vårt når jeg sleit med angst, og det gjorde livet lettere. håper du slipper å miste vennen din <3 >

huff og huff.
håper inderlig det går bra.
veldig veldig trist når slikt skjer.

krysser fingrene for at det går bra med Laban.

:( ang antall ovasjoner og slikt så syns jeg en må se an det på hunden. Har han det bra? Eller har han det vondt? Og hva er best for laban?

DenUngeMammaen skrev:
:( ang antall ovasjoner og slikt så syns jeg en må se an det på hunden. Har han det bra? Eller har han det vondt? Og hva er best for laban?

Var hos dyrlegen i går, og da spurte jeg om dette.
Ho sa at ho ville se det ann, og at mye avhengte av HVOR klumpen sitter.
Nå sitter den på ryggen, og det var en lett plass å fjerne klumper på, og masse ekstra hud.
Så nå blir det operasjon om en uke. Håper virkelig dette er siste.

Uff, så leit og høre han har fått en kul til Må jo ikke være kreft, men skjønner du frykter det verste igjen! Om han ikke hadde vært så veldig plaget av operasjonen, hadde jeg gjort det så lenge det hadde vært forsvarlig og han ikke lider! 

Får hunder cellegift? om kulene bare fjernes utsetter man vel bare problemet litt uten at hunden egentlig har blitt frisk i mellomtiden?

Men, bra det blir operert raskt nå, ingen vits å vente lenge. En hund jev kjenner fikk kreftsvulst i bakparten som presset på nerver og gjorde henne lam. Den satt kronglete til og kunne ikke fjernes, uten at hun mest sannsynlig ble permanent lam. Skummelt når det kommer tilbake og man ikke vet hvor.

Lykke til :)

(med iPhone og ivrig auto-correct)

Hunder kan få cellegift ja, men Laban slipper det heldigvis!
Hvis det er sånn at disse kulene kommer igjen og igjen, så nytter det ikke å holde med operasjoner hele tiden, men vi får se etter denne operasjonen.
Også har det mye å si HVOR kulen er også. Ryggen er en bra plass sa dyrlegen, så jeg er glad for det!

Har du hørt noe mer?

Back
Topp