Lei meg :( Får ikke oppfølging hos jordmor

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Hei!

Andre her som ikke får gå til jordmor?

Her flytter vi og på det nye stedet har ikke jordmor kapasitet til meg.. Jeg får derfor ikke oppfølgingen jeg er blitt lovet.. Hva gjør jeg da? :(

Hva?? Ikke kapasitet?

De må da lage plass til alle!

Har de ikke god nok kapasitet så vil jeg jo heller tenke at det går ut over hvor hyppig jordmor kan ta imot hver enkelt!

Jeg opplevde det samme i forrige svangerskap. Jordmoren i kommunen var sykemeldt hele det året, og da ble alle kontroller hos lege isteden. Var bare noe jeg måtte godta da dessverre...

Huff, så utrolig kjedelig :( her vet jeg faktisk ikke hvordan tilbudet er engang men syns da virkelig alle burde få det dem ønsker. Jeg går såpass ofte til ul og kontroller til lege. Så føler liksom ikke jeg trenger en ekstra jordmor så :/

Her har jeg valgt å ikke gå til jordmor da hu er pyton :-/ men har tenkt å prøve å høre om jeg kanskje kunne fått en time eller to i en annen kommune, men er vel tvilsomt om de har tid :-P

Her har jeg valgt å ikke gå til jordmor da hu er pyton :-/ men har tenkt å prøve å høre om jeg kanskje kunne fått en time eller to i en annen kommune, men er vel tvilsomt om de har tid :-P

Jeg har alle mine kontroller i nabo kommunen.
Hadde det sist også.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

:(

Legen må ta deg inn på alle kontrollene da NB! Sykehusene har også jordmortjeneste om du bor i nærheten av et sykehus.

Er det ingen private jordmødre der du bor? Jeg har valgt å ha en privat jordmor så kan jeg ta kontroller mer hos henne enn hos legen. Liker ikke legen min..

Her har jordmødrene halvert stilling. Men har de ikke tid i arbeidstiden så får vi beskjed om å ringe jordmorvakta og komme for en sjekk da:P dette blir jo selvfølgelig på ettermiddagen/kveldstid. Men bedre en ingen time :P

Så samarbeider kommunen jeg bor i og nabokommunen, men begge er ganske så sprengt med timer, at skal vi få tid til å snakke å spørre så lønner det seg nesten å ringe jordmorvakta i enkelte tilfeller :P

Du kan jo få låne min ;-) hun ringer stadig å spørr om jeg trenger mer oppfølging og om jeg ønsker oftere timer fordi hun har så lite å gjøre :-) er dessverre ikke fornøyd med henne siden hun knapt nok husker meg fra gang til gang og spørr om samme tingene hver gang jeg er der. Hær i kommunen er det mange jordmødre og siden jeg ikke er fornøyd fikk jeg lov å komme til ei anna ei fra januar :-) finnes det ikke private jordmødre i kommunen din ?

Back
Topp