Lei kommentarer.....

Jeg synes det blir sårt ja. Så lenge baby vokser og morkaka funker så klager jeg ikke. Jeg vet også at vekta går av, vi er normalt sunn og aktiv her hjemme. Men det faktisk ikke så lett å akseptere og føle seg vel når man ser at puppene går opp 3 størrelser, ansiktet sveller og det tyter både her og der på kroppen. Så det å få høre all den dritten i tillegg blir bare en bekreftelse på mine negative tanker. Har aldri og kommer aldri til å kommentere en gravid kvinnes kropp.
Man er liksom fritt vilt når man er gravid. :eek: Ekleste var da svogeren min skulle kose magen min. Stoppet han før han kom så langt med hånda for å si det sånn! :mad:

Har også alltid fått kommentarer, men på at magen er liten. Dette er tredje og syns magen er kjempestor. Var ikke så stor med de to andre. Men symfysemålet er likt som sist.

Fikk en kommentar fra moren min ista når hun overhørte at jeg ville ha sjokolade "nå må du ikke glemme at du har nesten hele 3 mnd igjen, du må ikke mumse så mye vet du, da kommer du til å trille!" Jeg fikk mest lyst til å gi henne en midt på trynet men holdt igjen med "jeg triller allerede så det er samma F"... DEN irriterte meg! Hun spiser noe søtt hver dag selv, selv om hun later som hun ikke gjør det, så hun har hvertfall ingenting hun skulle sagt.

Jeg har ikke fått noen kommentarer egentlig. Men føler meg absolutt ikke vell i denne midlertidige kroppen.. Vagler av sted.. Har vell gått opp ca 8-10 kg med 10 uker igjen.. Tror 5 av de kiloene kommer av bæsj.. Går jo på do ca 1 gng i uken.. Ugg

Fikk en kommentar fra moren min ista når hun overhørte at jeg ville ha sjokolade "nå må du ikke glemme at du har nesten hele 3 mnd igjen, du må ikke mumse så mye vet du, da kommer du til å trille!" Jeg fikk mest lyst til å gi henne en midt på trynet men holdt igjen med "jeg triller allerede så det er samma F"... DEN irriterte meg! Hun spiser noe søtt hver dag selv, selv om hun later som hun ikke gjør det, så hun har hvertfall ingenting hun skulle sagt.
Huff ja, det verste er jo hvis noen nære kommenterer slik. Min mor sa et par dager etter fødselen "si meg, har du flere der inne?" På spøk. Lo ikke for å si det slik!

Huff ja, det verste er jo hvis noen nære kommenterer slik. Min mor sa et par dager etter fødselen "si meg, har du flere der inne?" På spøk. Lo ikke for å si det slik!
Ja det er bare sårt, man føler seg jo allerede stor og ulekker. Da hjelper det ikke å få kommentarer på det. Jeg skal jo slanke meg etter fødsel, men jeg har ikke lyst til å stresse med den tanken enda. Er ikke bare bare å være så sulten hele tiden heller :p

Jeg synes det blir sårt ja. Så lenge baby vokser og morkaka funker så klager jeg ikke. Jeg vet også at vekta går av, vi er normalt sunn og aktiv her hjemme. Men det faktisk ikke så lett å akseptere og føle seg vel når man ser at puppene går opp 3 størrelser, ansiktet sveller og det tyter både her og der på kroppen. Så det å få høre all den dritten i tillegg blir bare en bekreftelse på mine negative tanker. Har aldri og kommer aldri til å kommentere en gravid kvinnes kropp.

Har blitt en skikkelig uting det der, siden kroppen våres vokser og det er en baby inni der så skal det liksom være greit å slenge ut div kommentarer og spøker slik det passer... Med tanke på alle hormonene som er inne i bildet her er vel dette det siste folk burde gjøre...

Jeg er 170cm..og er plus 12 ish..
Tydelig at det ser brutalt ut på meg også :p

Pluss 10 her, og jeg føler meg hvertfall som en flodhest. Så dette kjenner jeg meg igjen i ;) Opplever at alle venninner legger på seg i underkant av 10 kg i sine svangerskap, mens jeg "eser" ut. Kommer heldigvis raskt tilbake igjen, men fortsatt irriterende - tror ikke jeg spiser mer eller lever latere dager enn hva dem gjorde i svangerskapene.. :)

Synes alle andre er kjempeflotte som gravide, men når det kommer til meg selv er jeg ikke spesielt komfortabel!

Last edited:
Jeg begynner å få nok av at folk skal spørre om hvordan formen er. Jeg kunne sikkert brukt en hel dag på å fortelle om det, folk gir seg jo aldri! :p

Jeg begynner å få nok av at folk skal spørre om hvordan formen er. Jeg kunne sikkert brukt en hel dag på å fortelle om det, folk gir seg jo aldri! :p
Enig! Og vil de egentlig virkelig vite det?!

Enig! Og vil de egentlig virkelig vite det?!

Tror ikke det, en del er uenige med meg hvertfall :p "Nei, det er vel ikke så ille" hahaha.. For MEG er det ille å være delvis, halvveis.. Det er et nederlag for psyken min :p

Tror ikke det, en del er uenige med meg hvertfall :p "Nei, det er vel ikke så ille" hahaha.. For MEG er det ille å være delvis, halvveis.. Det er et nederlag for psyken min :p
Ja, skjønner.
Og så har jeg heller ikke lyst til å fortelle til alle at jeg har bekkenløsning og svangerskapsdiabetes. Og når jeg gjør det får jeg et fårete smil og: "Men ellers er vel formen bra!" Jaddda :P

Ja, skjønner.
Og så har jeg heller ikke lyst til å fortelle til alle at jeg har bekkenløsning og svangerskapsdiabetes. Og når jeg gjør det får jeg et fårete smil og: "Men ellers er vel formen bra!" Jaddda :p

Hvorfor ikke bare svare "Æsj, så kjedelig da" Det er det jo, men det skal liksom ikke snakkes om selv om de spør selv :p skjønn det den som vil ;)

Hvorfor ikke bare svare "Æsj, så kjedelig da" Det er det jo, men det skal liksom ikke snakkes om selv om de spør selv :p skjønn det den som vil ;)
Nettopp :D
Det er noen få som reagerer slik, nettopp de som har hatt det selv ;)

Huff, er så lei av kommentarer selv. "Nå kan du ikke skjule det lenger" eller "oi, så stor mage du har fått". Er så lite komfortabel med den magen og hjelper ikke at alle skal kommentere den eller spørre om formen min... Den suger, la meg være i fred!

Dagens lille utblåsning

Idag toppa det seg da POSTDAMA kommenterte; ja nå er det vel ikke lenge igjen?! Da hun leverte en pakke på døra... :p Trur jeg må gå i hi frem til februar :smiley-angry017:laughing025

Var ute å spiste med min far og junior på 11år i dag. Da servitøren kom bort og gratulerte med magen klarte min far å si: neida hun har bare spist litt mye og blitt tykk..
Stakkars junior holdt på å sette brusen i halsen, så bort på meg og ristet stille på hode..
Sånne kommentarer fortsatte å trille utover kvelden..
Til slutt ble jeg så lei meg at jeg gråt i bilen på vei hjem. Stakkars sønnen min, til og med han har bedre manerer enn det.. At folk kan tro sånne stikk er morsomt.. Til og med servitøren sa at min far kanskje skulle be om unnskyldning..

Kanskje jeg er hormonell assa, men at en mann på 60 skal sitte å leke kul på min bekostning. Nei uff. Er veldig glad min sønn ikke er sånn. En dag skal han få seg en kjæreste og forhåpentlig vis barn. Jeg vet han hvertfall kommer til å bli en fin gentleman :)

Ugg sorry, måtte få ut litt frustrasjon!

Begynner også å bli lei av kommentarene, for jeg føler mæ veldig fin selv om jeg har lagt på mæ over ti kg så er det kun magen og den er ikke sååå stor til at det er ti uker igjen til vår lille prinsesse kommer :)
Men når folk sier hei bolla eller hei tjukka, svarer jeg med hei feiten!
En annen gang datt det bare ut av mæ pekte på magen min og sa: " jeg blir kvitt den, gjør du"? :p

Føler jeg har fått kommentarer om den "store" magen fra øyeblikket jeg ble gravid. Men her om dagen fikk jeg faktisk en kommentar om at magen min så mindre ut nå enn før. Haha, den hadde jeg ikke forventet, for nå i uke 31 er det tydelig at både mage og vekt har en stigende kurve :p

Back
Topp