Lei innblanding...

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Tving henne til å ligge lenge på magen
Flytt henne over i egen seng (ligger i nestet i vår seng)
Ordne leggerutiner
Hun MÅ sove i vogna på dagtid (ihvertfall ikke i armene/oppå meg)
Legg henne fra deg

Jeg blir seriøst litt gal! Mest svigermor som har mange tanker men jeg merker at mannen tar det til seg også og foreslår det samme!

Hun er 7 uker.. Er det virkelig ikke lov å bruke tiden på å kose seg?? Jeg vet at jeg nok var annerledes med eldstemann men han var heller ikke ett resultatet av ivf etter 4,5 år som prøvere. Og han var ikke den siste babyen min heller (mest sannsynligvis)... Er det så galt å kose seg?

Tving henne til å ligge lenge på magen
Flytt henne over i egen seng (ligger i nestet i vår seng)
Ordne leggerutiner
Hun MÅ sove i vogna på dagtid (ihvertfall ikke i armene/oppå meg)
Legg henne fra deg

Jeg blir seriøst litt gal! Mest svigermor som har mange tanker men jeg merker at mannen tar det til seg også og foreslår det samme!

Hun er 7 uker.. Er det virkelig ikke lov å bruke tiden på å kose seg?? Jeg vet at jeg nok var annerledes med eldstemann men han var heller ikke ett resultatet av ivf etter 4,5 år som prøvere. Og han var ikke den siste babyen min heller (mest sannsynligvis)... Er det så galt å kose seg?
Lukk ørene og kos deg!
Her er det min mor som mente så tidlig som etter en uke at jeg skjemte henne bort og lagde uvaner.
Litt lettere siden det er min mor kanskje, for hun kan jeg be holde det for seg selv. Litt verre å be svigermor om å holde kjeft :P

Ikke bry deg om henne. Har akkurat samme tanker som deg. Mest sannsynlig siste baby og hvert sekund skal nytes! De vokser jo så fort. Jenta mi er straks to mnd allerede, så jeg føler at jeg må kose mest mulig nå når hun er så liten.

Lukk ørene, selv om det sikkert ikke er så lett. Det er ingen barn som tar skade av kos og kjærlighet.!!! At noen sier at man skjemmer bort babyen og bla bla bla.. vet du hva, man får ikke skjemt bort en baby for dem er faktisk avhengig av nærhet og kos. Og om de ikke blir møtt av det når de ber om det så er det mer skadelig enn motsatt!!! Jeg har selv bedt ei om å lese seg opp på litt forskning rundt dette med spedbarn og første leveåret!! Folk kan slutte å blande seg i min væremåte som mor så lenge det ikke går utover barnet mitt i negativ retning! !

Ja heldigvis klarer jeg å lukke ørene i forhold til selve meningene..
Men det irriterer meg at det skal være så mye meninger

De mener jo i beste mening:) men er slitsomt til tider. Særlig oldemorgenerasjonen...

De mener jo i beste mening:) men er slitsomt til tider. Særlig oldemorgenerasjonen...

Føler med deg! Jeg er så lei av formaninger om hva og hvordan vi må gjøre ting.. Ingen babyer tar skade av nærhet og kos :) Kos deg med babytiden!

Husker med første, så stod jeg og rugget på vognen for å få henne til å sove. Nabodamen foreslo at jeg skulle la henne skrike litt for å lære henne å sovne på egenhånd. Svarte at jeg ikke fikk meg til å gjøre det (sannheten er at det aldri kunne ha falt meg inn å bruke gråtekur på en liten baby, men jeg prøvde å være litt diplomatisk). Dama tilbydde seg å gjøre det for meg. Eh. Takk, men nei takk.

Husker med første, så stod jeg og rugget på vognen for å få henne til å sove. Nabodamen foreslo at jeg skulle la henne skrike litt for å lære henne å sovne på egenhånd. Svarte at jeg ikke fikk meg til å gjøre det (sannheten er at det aldri kunne ha falt meg inn å bruke gråtekur på en liten baby, men jeg prøvde å være litt diplomatisk). Dama tilbydde seg å gjøre det for meg. Eh. Takk, men nei takk.
Åh lite som provoserer mer enn alle de som sier man skal la små barn gråte! En ting er sutring, men man lar ikke et barn gråte :( Får helt vondt inni meg når jeg tenker på dem som praktiserer dette. Får så lyst til å svare de som kommer med slike råd om de selv liker det når andre ignorerer dem og overser behovene deres.

Lukk ørene å nyt babyen din:) spedbarnstiden får du ikke tilbake igjen. Vår første baby sovnet på brystet hver kveld til han var 5 mnd og han kunne ligge inntil meg i en time før jeg la han i sengen, bare kos:) vi har heller aldri hatt noen problem med å få han til å sove i sengen sin av den grunn :) minste babyen vår er født i juni å vi samsover deler av natten enda (ammer fortsatt noe på natten) men vi ønsker å nyte det så lenge som mulig:)

Åhh, heldigvis har jeg en mor som sier "man kan ikke skjemme bort et så lite barn, det heter omsorg det" nå det kommer til å holde, bysse og bære og kose med babyen

• Liker
Reactions: Bee
Mamma sier "nå skjemmer vi han bort", men klarer ikke la være å ta ham opp og holde ham uansett[emoji14]

Back
Topp