Lei av memory...

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg er så sykt lei av memory, er det noen som har et annet spill å anbefale? Helst noe med terning, eller på en annen måte tilfeldig hvem som vinner. Jeg er ganske lei av å late som om jeg ikke husker hvor den andre isbjørnen er også...[8D] Kommer meg ikke på lekebutikker for å se hva de har, så jeg er helt avhengig av noen gode tips her for å skrive handleliste.

Stigespill? Aner virkelig ikke om det er et spill for våre store små, men er redd du kan bli fort lei av det og uansett. [8D]

Hehe, akkurat nå høres stigespill veldig morsomt ut, men jeg er redd det blir for vanskelig? Han er ikke særlig flink til å telle, og faller av etter 4. Stigespill krever sikkert at han kan telle opp til seks ruter hvis jeg husker riktig?

Memory er det eneste barnespillet vi har. Alt annet vil sikkert være mindre kjedelig for meg, bare vi får noe å variere med. Rart hvordan 2-åringer ikke blir lei, selv etter en evighet med det samme...

Den tellingen er et problem.
Fant to spill som kan være morsomme for en 2-åring:

http://www.amazon.co.uk/Ravensburger-Snails-Pace-Race-game/dp/B00000J0RY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=toys&qid=1290709975&sr=8-1

og

http://www.brettspill.no/spill.aspx?spillId=1830

Aner ikke hvor disse enklest kan kjøpes, men gi gjerne rapport om du kjøper. [:)]

Imponert over at han i det hele tatt spiller spill[8|]

ORIGINAL: Litolus

Imponert over at han i det hele tatt spiller spill[8|]
Hehe, han elsker dataspill, og lærte seg memory selv ved å spille på iphone. Da var det en smal sak å kjøpe en ordentlig utgave, og lære ham at det er hver sin tur. Jeg liker ikke at han bare spiller spill på pc og telefon, for da mister han det sosiale, og lærer ikke å vente på tur. Dessverre ser det ut som om det er jeg som har mest å lære, og som virkelig får trent tålmodigheten min etter 2 timer i strekk og ca 500 runder memory.[8D]

Imponert her også... tror ikke Ida hadde skjønt bæret. Men brikkene hadde sikkert vært fine å se på[8|]

ORIGINAL: knøtt i november

Imponert her også... tror ikke Ida hadde skjønt bæret. Men brikkene hadde sikkert vært fine å se på[8|]
Fine brikker ja, så Felix har tygd i stykker noen han.[8D][;)] På mange måter er han fremdeles baby.[:)]

Memory er ikke så vanskelig å forstå, men det er veldig vanskelig å huske hvor bildene er. Han kan fint snu de samme brikkene om og om og om igjen før han husker hvor de er, men reglene er ikke så vanskelig. Finne to like er morsomt enten det er spill eller nyvaskede sokker virker det som.[:D]

Back
Topp