Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg får så blandede kommentarer, noen sier jeg er stor og tror termin er rett rundt hjørnet mens andre syntes at magen er liten med tanke på hvor langt jeg er på vei. Får mye kommentarer på magen men jeg blir så usikker på den når jeg hører så mye forskjellig. Jeg ligger ovenfor linjen men innenfor det graderte på helsekortet, men nå har jeg også litt ekstra fett på kroppen og symfysemålene er akkurat som forventet!
Klarer ikke riktig å gå rundt å strutte med magen når jeg får kommentarer som "jaha, så du er fortsatt gravid? Trodde ungen skulle kommet innen nå"
Vis vedlegget 184650
Når dette bildet ble tatt så var jeg 29+1, er i dag 31+4 og magen har ikke vokst noe særlig siden da, hva syntes dere? Er magen stor, liten eller helt på normalen?
Takk, settes enormt pris på!!Synes du ser kjempefin ut!! Og så er du innenfor "normalområdet" så du skal ikke bekymre deg graviditet er midlertidig og de aller, aller fleste synes nok vi ser vakre ut, så nyt magen
Også er det mellom uke 28 og 32(?) magen vanligvis vokser mest, så det blir ikke like mye de siste ukene Selv hadde jeg liten magen frem til sjette måned, nå skjer det ting!
Tydeligvis. Tror ikke hun skjønner at det er ugreit å si. Dama gikk heldigvis av med pensjon forrige uke
Opplever akkurat det samme som deg! Pleier ikke være så nærtagende på sånne ting, men nå kjenner jeg at jeg er lei. Som du sier; kommentarer om fin mage og slikt er bare koselig, men de a'la "sikker på det ikke er 2", "nå kan det ikke være lenge igjen", "oj det må være en svær baby" osv. er faktisk både sårende og provoserende. Jeg har større mage enn gjennomsnittet, men hvorfor i all verden er det i orden med sånne frekke kommentarer? Det er jo ikke noe man kan noe for, jeg har ikke lagt på meg noe særlig mer enn magen heller. Heldigvis føler jeg meg veldig fin som gravid, tør ikke tenke på hvordan jeg hadde følt det om jeg var ukomfortabel med magen i tillegg til alle disse kommentarene...
Er igrunn litt glad for at jeg ikke er alene om dette... Har jo nesten begynt å tvile på utseendet liksom, og da er det godt å vite at andre også har stor mage. Synes vi skal være stolte av den jeg!
Eg og trur mange seier det berre for å ha noke å sei! Det er kanskje vanskelig å vite kva en seier til gravide så blir det noke slikt. Men vil heller høyre at eg er fin enn stor.. blir spennande å sjå ka meir kommentarer som kjem, haha...Mitt inntrykk er at folk ikke tenker før de snakker og vil bare kommentere for å kommentere og da er det lett å ty til at magen er stor kommentarer. Det er liksom akseptabelt at de kan kalle gravide store virker det som.
Jeg får og slike kommentarer selv om magen ligger under gjennomsnittet faktisk. Så må de kommentere at den er høyt oppe og det er den heller ikke, peker nesten ned i gulvet
Det er ikkje greitt! Flott du syns du er fin, det synst eg og at eg er, men blir jo litt usikker av slike kommentarer likevel kjenner eg! Kropp er jo like privat om ein er gravid eller ikkje, og når vi kanskje er litt ekstra sårbare i tillegg blir det å trakke over ei grense for min del med slike kommentarer om stor mage!Jeg er så enig! Skjønner ikke at folk tenker det er greit å kommentere andre sin kropp når de er gravide, når man aldri ville kommet med sånne kommentarer ellers. Fikk en kommentar her om dagen fra en mann i familien om at det er så morsomt at vi har fått så lik kroppsfasong, og så kommenterer et annet familiemedlem at "Ja, stor mage og tynn i føttern", men nei, det var han ikke enig i, for jeg har jo lagt på meg på lårene også! WTF?! Heldigvis synes jeg selv at jeg ser fin ut som gravid, men jeg synes uansett at det er skikkelig frekt :-(
Jeg føler meg veldig fin som gravid, men kjenner allikevel at jeg blir lei meg av magekommentarer noen ganger. Siden dette er 4gangen vet jeg jo at folk må kommentere uansett. Jeg får nå kommentarer på at jeg har stor mage mens jeg mot slutten bruker å få kommentarer på at magen er liten. Prøver å ikke bry meg men.
Greitt å vite at vi er flere som kjenner på det! Tok det opp med mannen min men trur ikkje han skjønte meg heilt Hehe.. Men ja eg blir og sur og det kan sitte i lenge! Sjøl om eg prøver å unngå å la meg påvirke. .Lei her og. Bryr meg vanligvis lite om andres kommentarer, og tok det med humor størstedelen av forrige graviditet. Men når det blir så ofte, fra så mange, og en del av de er av typen "herregud nå er du svær!", så blir jeg bare muggen.
Takk, settes enormt pris på!!