Lei av kommentarer om magen min!

Bryggerijenta

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Dette er nok en gjenganger, men likevel må eg få det ut... begynner å bli veldig lei av kommentarer på min store mage! Er i veke 30 no, og har ganske stor mage sjølv om den ikkje er unormal (låg midt på gjennomsnittet sist på måling hos JM). Andre rundt meg som har termin i juli har omtrent like stor eller mindre og dette kommenterer folk gjerne! Kjenner at det er litt uvant med alle disse kommentarene om kroppen min, og eg er nok litt nærtagende, men synst kommentarer som "du er jo veldig stor", "oj ikkje før i september!" og den klassiske "eg er sikker på det er to der inne" er sårande! Å kommentere magen er heilt fint, mange seier at eg ser fin ut og kor fin mage du har - dette er berre koselig. Så det har ingenting med kommentarer generelt, men dette med å påpeike kor "unormalt stor" eg er som irriterer. Andre som kjenner på dette?

Jeg får også disse kommentarene, men jeg har funnet ut att å lage litt humor ut av det gjør att de som kommenterer lar være å informere om det en gang til;-)

Jeg er nok ikke så nærtagen nå som dette er tredje gangen. (Og siste). Jeg ligger over gjennomsnittet, og får nok ei god og rund snuppe eller ei som er lang og tynn:-)

Noen glemmer litt å tenke før de prater og lar gjerne galleblæra stå for samtalen. Også lar du din galle få svare, så skal du se de trekker seg rimelig fort:-)

Tror også att de med "små" mager føler seg like mindreverdt når kommentarer hagler andre veien:-/

Resepsjonen på jobb kommenterte at nå hadde jeg jo kun uker igjen da jeg måtte dra meg selv opp trappen pga bekkenvondt og det var 3,5 måned igjen til termin. Min familie har også alltid bært barna inni seg og vært typ fotballfrue-slanke gjennom svangerskap så de tuller mye med at det må være to, siden jeg har stor mage og fikk det også tidlig. Ler bare av det :-)

Vet akkurat hvordan det er! Tidligere i sommer satt jeg ute på terrassen og koste meg i sola da en nabo kom forbi og spurte hvor lenge det var igjen til "dette skulle skje". "Tidlig i september" svart jeg stolt. "Oj ikke FØR!??" kom det fra han og jeg forsvant inn til min kjære og gråt mine modige tårer.
I forrige uke var jeg i 70-årslag til et familiemedlem og følte meg riktig fin. Gjennom hele selskapet fikk jeg høre at "Å så koselig med baby da!" og det er jo riktig hyggelig å høre, men det manglet heller ikke på kommentarer om at jeg var sååå stor, er du sikker på det ikke er to der inne da osv osv... Prøvde å ta det med et smil, men til slutt måtte jeg bare svare at "Du må huske på at jeg ikke er så høy da, så ett sted må jo babyen få plass når den ikke kan vokse i høyden!" (Jeg er 156, så det sier seg jo selv egentlig). Damen ble litt paff og svarte lettere forfjamset at "Jo, åja, det stemte nok det kanskje..."

Får høre det fra kjente og ukjente jeg også! Det er irriterende og leit men for meg får det andre konsekvenser og.. Begynner jo å lure litt på om alt er normalt og at lillegutt ikke er for stor eller at jeg rett er for stor :(
Men har hatt 2 målinger med jordmor som begge tilsier at jeg ligger fint innen normalen. Så når folk må kommentere så sier jeg at jeg er helt normal i forhold til hva som er normalt!

Det var ei jente her inne som sa at hun brukte å svare tilbake: "Jeg er gravid, hva er din unnskyldning" og "Takk, det samme". Jeg vet ikke om jeg hadde turt det, men det blir i hvert fall stille da sikkert :)
Er en av de som svarer dette. Synes ikke det er greit at det normale filteret forsvinner bare fordi noen er gravid.
Det er IKKE greit å kommentere sånn uansett, og det har jeg latt familie og venner få høre vis de har kommet med slike kommentarer :)

Jeg får også disse kommentarene, men jeg har funnet ut att å lage litt humor ut av det gjør att de som kommenterer lar være å informere om det en gang til;-)

Jeg er nok ikke så nærtagen nå som dette er tredje gangen. (Og siste). Jeg ligger over gjennomsnittet, og får nok ei god og rund snuppe eller ei som er lang og tynn:-)

Noen glemmer litt å tenke før de prater og lar gjerne galleblæra stå for samtalen. Også lar du din galle få svare, så skal du se de trekker seg rimelig fort:-)

Tror også att de med "små" mager føler seg like mindreverdt når kommentarer hagler andre veien:-/
Det har du rett i, det siste du skriver. Jeg hadde veldig liten mage, da min datter lå 38,5% under kurven. Merket det på følelsene når jeg ble spurt om hvor jeg hadde gjemt magen hele tiden...

Trur nok på at det er litt annleis for oss førstegangsgravide ja. Iallefall så lurer eg masse på om eg gjer ting rett, er eg for stor, og korfor evt, og så videre.. lett å begynne tenke slik når en stadig vekk får disse kommentarene! Prøver å Ikkje ta med så nær av de, trur mange ikkje heilt veit ka dei skal seie så blir det berre noe som ikke er så gjennomtenkt :)

Vet akkurat hvordan det er! Tidligere i sommer satt jeg ute på terrassen og koste meg i sola da en nabo kom forbi og spurte hvor lenge det var igjen til "dette skulle skje". "Tidlig i september" svart jeg stolt. "Oj ikke FØR!??" kom det fra han og jeg forsvant inn til min kjære og gråt mine modige tårer.
I forrige uke var jeg i 70-årslag til et familiemedlem og følte meg riktig fin. Gjennom hele selskapet fikk jeg høre at "Å så koselig med baby da!" og det er jo riktig hyggelig å høre, men det manglet heller ikke på kommentarer om at jeg var sååå stor, er du sikker på det ikke er to der inne da osv osv... Prøvde å ta det med et smil, men til slutt måtte jeg bare svare at "Du må huske på at jeg ikke er så høy da, så ett sted må jo babyen få plass når den ikke kan vokse i høyden!" (Jeg er 156, så det sier seg jo selv egentlig). Damen ble litt paff og svarte lettere forfjamset at "Jo, åja, det stemte nok det kanskje..."

Hehe godt å høre at det ikkje berre er meg! Er heller ikkje så høg, 159, og har veldig kort rygg så det spiller sikkert litt inn på magen ja. Det må vere lov å gi litt kommentarer tilbake ;)

Får høre det fra kjente og ukjente jeg også! Det er irriterende og leit men for meg får det andre konsekvenser og.. Begynner jo å lure litt på om alt er normalt og at lillegutt ikke er for stor eller at jeg rett er for stor :(
Men har hatt 2 målinger med jordmor som begge tilsier at jeg ligger fint innen normalen. Så når folk må kommentere så sier jeg at jeg er helt normal i forhold til hva som er normalt!
Nettopp! Trur ikke folk tenker over kva dei seier og korleis den gravide tar det. Er førstegangs og vil selvfølgelig at at skal vere normalt og bra, difor blir Eg litt stressa av disse kommentarene om stor mage og lurer på om eg virkelig er så stor og kva det har å seie for mini! Skal til JM neste uke så får Eg sjå kva måla seier då... :)

Også er det mellom uke 28 og 32(?) magen vanligvis vokser mest, så det blir ikke like mye de siste ukene :) Selv hadde jeg liten magen frem til sjette måned, nå skjer det ting!

Kollega: "du ser ikke spesielt gravid ut, du ser bare tjukk ut! Hahahaha.." Og; "bra du er så tung da" (jeg hadde referert til at det blåste sånn)

Festlige kommentarer..

Dette er nok en gjenganger, men likevel må eg få det ut... begynner å bli veldig lei av kommentarer på min store mage! Er i veke 30 no, og har ganske stor mage sjølv om den ikkje er unormal (låg midt på gjennomsnittet sist på måling hos JM). Andre rundt meg som har termin i juli har omtrent like stor eller mindre og dette kommenterer folk gjerne! Kjenner at det er litt uvant med alle disse kommentarene om kroppen min, og eg er nok litt nærtagende, men synst kommentarer som "du er jo veldig stor", "oj ikkje før i september!" og den klassiske "eg er sikker på det er to der inne" er sårande! Å kommentere magen er heilt fint, mange seier at eg ser fin ut og kor fin mage du har - dette er berre koselig. Så det har ingenting med kommentarer generelt, men dette med å påpeike kor "unormalt stor" eg er som irriterer. Andre som kjenner på dette?
Opplever akkurat det samme som deg! Pleier ikke være så nærtagende på sånne ting, men nå kjenner jeg at jeg er lei. Som du sier; kommentarer om fin mage og slikt er bare koselig, men de a'la "sikker på det ikke er 2", "nå kan det ikke være lenge igjen", "oj det må være en svær baby" osv. er faktisk både sårende og provoserende. Jeg har større mage enn gjennomsnittet, men hvorfor i all verden er det i orden med sånne frekke kommentarer? Det er jo ikke noe man kan noe for, jeg har ikke lagt på meg noe særlig mer enn magen heller. Heldigvis føler jeg meg veldig fin som gravid, tør ikke tenke på hvordan jeg hadde følt det om jeg var ukomfortabel med magen i tillegg til alle disse kommentarene...
Er igrunn litt glad for at jeg ikke er alene om dette... Har jo nesten begynt å tvile på utseendet liksom, og da er det godt å vite at andre også har stor mage. Synes vi skal være stolte av den jeg!❤️

Mitt inntrykk er at folk ikke tenker før de snakker og vil bare kommentere for å kommentere og da er det lett å ty til at magen er stor kommentarer. Det er liksom akseptabelt at de kan kalle gravide store virker det som.
Jeg får og slike kommentarer selv om magen ligger under gjennomsnittet faktisk. Så må de kommentere at den er høyt oppe og det er den heller ikke, peker nesten ned i gulvet :gen014

Kollega: "du ser ikke spesielt gravid ut, du ser bare tjukk ut! Hahahaha.." Og; "bra du er så tung da" (jeg hadde referert til at det blåste sånn)

Festlige kommentarer..
Fy f:o Da hadde selv sindige meg blitt sur! Det er laaaangt over grensa!

Jeg er så enig! Skjønner ikke at folk tenker det er greit å kommentere andre sin kropp når de er gravide, når man aldri ville kommet med sånne kommentarer ellers. Fikk en kommentar her om dagen fra en mann i familien om at det er så morsomt at vi har fått så lik kroppsfasong, og så kommenterer et annet familiemedlem at "Ja, stor mage og tynn i føttern", men nei, det var han ikke enig i, for jeg har jo lagt på meg på lårene også! WTF?! Heldigvis synes jeg selv at jeg ser fin ut som gravid, men jeg synes uansett at det er skikkelig frekt :-(

Jeg føler meg veldig fin som gravid, men kjenner allikevel at jeg blir lei meg av magekommentarer noen ganger. Siden dette er 4gangen vet jeg jo at folk må kommentere uansett. Jeg får nå kommentarer på at jeg har stor mage mens jeg mot slutten bruker å få kommentarer på at magen er liten. Prøver å ikke bry meg men.

Back
Topp