Lei av grøt

Satinsky

Prinsemamma
Lillegutt er lei grøt, og det begynner jammen vi også å bli. Han vil knapt ha noen skjeer til frokost, kanskje en porsjon til kvelds. Vi supplerer med brød, og han sover natta igjennom. Han har også begynt å like Hipp melk, og får det ved siden av brødet, da drikker han 30-60 ml melk fra tutekopp, kald fra kjøleskapet. Startet med melken fordi han kun tar morsmelk morgen og kveld. Håper å kunne kutte ut grøten, men den er jo så næringsrik, og riktig sammensatt. Noen som har kuttet ut grøt?
 
Merker at hun er lei grøt innimellom. Spesiellt nås om vi er på ferie i varmere strøk.

Spurte hs på 10
Mnd kontroll hvor lenge man skulle gi grøt. Jeg fikk da beskjed av min hs at siden min bare spiser hjemmelaget som ikke et jernberiket så
Kunne jeg erstatte det med brød hvis hun ble lei. Så ser for meg at det ikke er veldig lenge til jeg må erstatte enten frokost eller kvelds. Men er vel veldig forskjellig når de blit lei. Går jo evt an å prøve med skive til et måltid og se om han vil ha grøt igjen etter en liten stund. Selv om det kanskje er en optimistisk tanke:)

Het må vi iallefø måle jern på 1 års kontrollen.Siden hun aldri har villet ha jernberiket grøt:(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har også en som har vært kjempe lei av grøt, det var en periode åsså gikk d over, nå kjemper man med å få i han middagen, max 4t-skjeder får jeg i han når dere gir brød, hva Har dere på? Jeg har bare smør..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her spiser han enda grøt morgen og kveld. På brødskiva(lunsj) så spiser han enten prim,skinkeost eller leverpostei stortsett.
 
Jeg har på leverpostei, prim, omelett, og lager også ostesmørbrød med skinke og Jarlsbergost. Han elsker ostesmørbrød:)
 
Her går det stort sett i smøreost, skinke, prim, leverpostei og favoritten makrell i tomat:) de kan jo egentlig spiste alt nå:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal jammen meg prøve makrell i tomat i morgen:)
Mye gris! Men herregud for et glis det er på henne når hun får det:D anbefaler heldekkende smekke om han spiser selv;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mye gris! Men herregud for et glis det er på henne når hun får det:D anbefaler heldekkende smekke om han spiser selv;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Har smekkefrakk, men han er veldig glad i å bli matet. Dytter inn bitene selv hvis jeg putter de halvveis inn.
 
Frøkna mi er også lei grøt, så hun nekter helt å spise det. Prøver og gi henne det i ny og ne, men nei, ikke sjanse i havet å få henne til å gape. Har prøvd med havregrøt også og det spiste hun en liten stund. Nå er favoritten ostesmørbrød! :) Prøvd leverpostei, prim, skinkeost, ost og litt syltetøy!
Middag liker hun veldig godt, ja med mindre det ikke er helt most! :)
Har funnet ut at hun liker best når hun må tygge maten litt, er den helt most så nekter hun etter par skjeer.
 
Frøkna mi er også lei grøt, så hun nekter helt å spise det. Prøver og gi henne det i ny og ne, men nei, ikke sjanse i havet å få henne til å gape. Har prøvd med havregrøt også og det spiste hun en liten stund. Nå er favoritten ostesmørbrød! :) Prøvd leverpostei, prim, skinkeost, ost og litt syltetøy!
Middag liker hun veldig godt, ja med mindre det ikke er helt most! :)
Har funnet ut at hun liker best når hun må tygge maten litt, er den helt most så nekter hun etter par skjeer.

Samme her....vil ikke ha noe most mat nei....hun er blitt så morsomt og vi koser oss stort....hun er sta og vil ha sin vilje og hvis ikke får dem lager sånn gørr lyd og blir sint liksom....og når jeg smiler tilbake og etterligner henne ler hun.
De små er bare søte....
 
Samme her....vil ikke ha noe most mat nei....hun er blitt så morsomt og vi koser oss stort....hun er sta og vil ha sin vilje og hvis ikke får dem lager sånn gørr lyd og blir sint liksom....og når jeg smiler tilbake og etterligner henne ler hun.
De små er bare søte....
Det samme gjør frøkna mi å! :p
 
Har også en som er lei grøt ja! Veldig glad i brødskive derimot, så det er bra, også prøvde vi oss på hjemmelaga müsli (etter oppskrift fra kokebok til baby/barn) og det var visst kjempegodt! Blander havregryn og hveteflak med rosiner, tørka aprikos og banan, lot det stå litt og bløte med morsmelkerstatning. Her kan man jo variere endel også med frukt/tørka frukt og man kunne også ha i cornflakes eller puffa ris sto det! Hadde en veldig fornøyd gutt ved måltidet iallefall! :D
 
Her ble det plutselig nok med grøt og! Gir dere skiver 3ggr for dagen da? Frokost, lunsj og kvelds?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han får brød til frokost, lunsj og kvelds, men spiser grøt i tillegg på kvelden.
 
Back
Topp