Lei av at folk kommenterer størrelsen på magen

Joppa, mamma til to

Første møte med forumet
Heisan
Er det flere som hele tiden får kommentarer som f.eks. «hei tjukken», «oi så svær du er blitt» «babyen må være kjempe stor», «må være tvillinger det der» osv..
Er helt normalt stor, er 23+2, gått opp 5 kg
Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan tenke over hvor frekt og unødvendig det egentlig er å komme med slike kommentarer‍♀️

Får slikt hele tiden :shifty: Vertfall sist svangerskap, da fikk jeg konstant høre at det måtte da være to stk inni der.. Min gravid mage var også større enn min venninne som hadde termin en mnd før. Men så er jeg også større enn hun ..

Var på butikken et par dager før termin og da kom det en random gammel kjærring bort å bare: Ååå, venter du tvillinger! Tror jeg sendte henne DET blikket, før jeg gikk min vei. Nå skal det sies at det viste seg å være en baby på 4.5kg inni der, men det trenger jo ikke å bety at magen er såå fryktelig mye større enn ved en 3.8kg baby:rolleyes:

Håper folk klarer å holde mere kjeft denne gangen...:shifty: også har du jo de som bare mååå ta på magen..men det er ett annet problem...:shifty:

Det provoserer meg så grenseløst alle disse kommentarene rundt den gravide kroppen…

jeg fikk en kommentar i uke 14 av en bekjent av familien om at det måtte da være to der inne når det var sååå synlig allerede!
Det hun ikke visste var at jeg hadde 3 lag med klær og bobblebuksa åpen for å få puste imens jeg lekte i snøen med 5åringen. Jeg orket ikke å kværulere med henne og jattet med :meh:

Kollegaer på jobben som først synes jeg vokser sakte, imens de neste uke kommer med kommentarer på at nå begynner jeg å ese ut!
Hva faan?

Glad det snart er ferie :p

Jeg fikk høre fra ei «hadde jeg ikke vist at du var gravid hadde jeg bare trodd det var korona kiloer», synes helt ærlig ikke det var så veldig hyggelig heller.

Man kommenterer jo sjelden kroppen til andre ellers heller tenker jeg, så hvorfor er den alle manns eie når man er gravid?!?

Tenker de også burde passe på hva de sier til barna også...
Min nevø fikk denne i mitt nærvær: "Ser du at tante har blitt tjukk?"

Jeg fikk høre fra ei «hadde jeg ikke vist at du var gravid hadde jeg bare trodd det var korona kiloer», synes helt ærlig ikke det var så veldig hyggelig heller.

Man kommenterer jo sjelden kroppen til andre ellers heller tenker jeg, så hvorfor er den alle manns eie når man er gravid?!?

Den var drøy, da. Det er jo som å si "du SER jo ikke -gravid- ut, bare litt feit.".
DA er det ok å si; "hehe, ja, ikke sånn som deg - for der er det vel ikke BABY som gjør det?"

Utenom det, så biter ikke så mye på meg. Jeg vet at hvis noen sier "tjukkaaa", så mener de jo bare at magen er godt synlig. Det tar jeg meg ikke nær av.
Vi så på bil her om dagen - og gubben nevnte "ja, og der ser du grunnen til at jeg må ha større bil ;) "
Han som solgte bilen spurte bare lett om jeg skulle ha nå (altså, nær termin).
Og jeg svarte bare "neida, dette er nummer tre, så jeg bare blir feit fort. :P"
Er jo ikke så lett å gjette da magene er så individuelle.

Om noen derimot kommer med at jeg har fått ekstrakilo på kroppen, så kan det hende jeg blir litt misfornøyd..

Den var drøy, da. Det er jo som å si "du SER jo ikke -gravid- ut, bare litt feit.".
DA er det ok å si; "hehe, ja, ikke sånn som deg - for der er det vel ikke BABY som gjør det?"

Utenom det, så biter ikke så mye på meg. Jeg vet at hvis noen sier "tjukkaaa", så mener de jo bare at magen er godt synlig. Det tar jeg meg ikke nær av.
Vi så på bil her om dagen - og gubben nevnte "ja, og der ser du grunnen til at jeg må ha større bil ;) "
Han som solgte bilen spurte bare lett om jeg skulle ha nå (altså, nær termin).
Og jeg svarte bare "neida, dette er nummer tre, så jeg bare blir feit fort. :p"
Er jo ikke så lett å gjette da magene er så individuelle.

Om noen derimot kommer med at jeg har fått ekstrakilo på kroppen, så kan det hende jeg blir litt misfornøyd..

Jeg sliter jo litt med å få hjernen min til å forstå det «hysteriet» til enkelte om at man legger på seg og må ta av seg alt etter ett svangerskap.
Jeg er mentalt der at «folkens vi skal ikke bare sette oss på trappa å spise en is, mens vi tenker på hvor bra livet er av og til!»

Jeg tar meg i utgangspunktet ikke nær av at noen kommenterer, men jeg synes det er unødvendig å kommentere andre sine kropper uavhengig av å være gravid eller ikke.

Jeg sliter jo litt med å få hjernen min til å forstå det «hysteriet» til enkelte om at man legger på seg og må ta av seg alt etter ett svangerskap.
Jeg er mentalt der at «folkens vi skal ikke bare sette oss på trappa å spise en is, mens vi tenker på hvor bra livet er av og til!»

Jeg tar meg i utgangspunktet ikke nær av at noen kommenterer, men jeg synes det er unødvendig å kommentere andre sine kropper uavhengig av å være gravid eller ikke.

Jeg tenker egentlig at kommentarene om at "man har lagt seg ut", er en spøkefull tilnærming på at magen har vokst - som igjen bare er det folk sier, for å merke seg at "det virker som om babyen gror fint". Selvsagt, mye kroppsfokus skulle man vært foruten - og det ER lov å tenke gjennom formuleringene sine, og tilpasse til hver enkelt; noen er mer følsomme, noen har et forvrengt kroppssyn, noen er kanskje allerede bekymret fordi de synes magen er for stor/liten.. Så, uansett, burde alle tenke litt før de formulerer seg.. men jeg synes også det blir litt dumt om man skal tolke alt i verste mening, og tilegne andre meninger de ikke nødvendigvis har.
F.eks han som spurte om jeg skulle ha barn _nå_. Han nevnte verken at jeg var stor eller liten (jeg vet jo at magen er svær), men magen synes jo. Om jeg var 3 eller 8 måneder på vei, ikke sikkert han kunne se forskjell uansett. :P altså; siden det er så individuelt...

Jeg tenker egentlig at kommentarene om at "man har lagt seg ut", er en spøkefull tilnærming på at magen har vokst - som igjen bare er det folk sier, for å merke seg at "det virker som om babyen gror fint". Selvsagt, mye kroppsfokus skulle man vært foruten - og det ER lov å tenke gjennom formuleringene sine, og tilpasse til hver enkelt; noen er mer følsomme, noen har et forvrengt kroppssyn, noen er kanskje allerede bekymret fordi de synes magen er for stor/liten.. Så, uansett, burde alle tenke litt før de formulerer seg.. men jeg synes også det blir litt dumt om man skal tolke alt i verste mening, og tilegne andre meninger de ikke nødvendigvis har.
F.eks han som spurte om jeg skulle ha barn _nå_. Han nevnte verken at jeg var stor eller liten (jeg vet jo at magen er svær), men magen synes jo. Om jeg var 3 eller 8 måneder på vei, ikke sikkert han kunne se forskjell uansett. :p altså; siden det er så individuelt...
Er vel litt som hun ene som sa til meg spørrende «jeg går ut i fra at du vil beholde den der inne en stund til?». Og den skjønner man jo ikke er myntet på noen negativ måte.

Er vel litt som hun ene som sa til meg spørrende «jeg går ut i fra at du vil beholde den der inne en stund til?». Og den skjønner man jo ikke er myntet på noen negativ måte.

Kommer nok mye an på tonefall og situasjon også, antar jeg :)
Men folk burde jo absolutt tenke LITT før de prater innimellom.. Se an publikumet ><

Kommer noen kommentarer her også, men de går litt inn det éne øret og ut det andre. Ja, jeg fikk mage raskt. Heldigvis vet jeg at det ikke betyr at den blir noe større enn normalt ved slutten. Jeg bare er sånn at jeg får mage tidlig, men blir ikke så stor til slutt.

Men kommentarer på kropp og utseendet er ikke noe jeg er særlig begeistret for, hverken til meg selv eller barna mine. Greit nok om man spør om tilbakemeldinger, men gjør man ikke det så tenker jeg folk bør holde kjeft. Feks slutt å fortell jentene mine hvor fine de er. For det første er det ikke noe de kan noe for, og for det andre så ønsker ikke jeg å lære barna mine at man må se ut på en bestemt måte for å være noe.
Den fikk jeg nok av selv. Fikk høre at jeg var fin og flink av familien hele oppveksten, samtidig ble jeg mobbet og fortalt hvor stygg og verdiløs jeg var. Følte meg helt forferdelig, siden jeg allerede visste at man kun er bra nok når man er fin og flink. Det ønsker jeg virkelig ikke for barna mine.

Har fått en del kommentarer, men egentlig bare positive :-) 10kg opp her, men syns det er helt greit. Kroppen fungerer noenlunde greit i hverdagen.

Altså nå syns jeg jo selv at magen har vokst sykt mye denne gangen, så når de nærmeste rundt oss sier «ååh nå begynner du jo å få litt mage, så fint:Heartred» osv, så sier jeg bare at «ja jeg kommer til å bli svær denne gangen!». De to andre har jeg nok bært mer innover, fikk ganske små mager med de, mens denne gangen er jeg stor allerede! Men, etter å ha kommet tilbake på jobb etter 3 mnd sykemeldt pga hyperemesis og en kollega (egentlig en lærling, mann i 40-årene!!!!) spurte om jeg var sikker på at det ikke er trillinger, kjente jeg at jeg ble litt oppgitt :eek: Skjønner egentlig ikke hvorfor folk føler de må kommentere andres kropper, uansett om det er graviditet, slanking eller vektøkning :meh:

Jaa jeg fikk mange kommentarer både på åpen gate, i kø på butikk og generelt der det var mye folk.
Jeg er stor fra før, så jeg så høygravid ut allerede i uke 30. Da jeg var i uke 37 ropte min gamle lærer faktisk, HØYT på butikken "ooooi, hærregud så stor du er! er du langt over termin?" alle snudde seg... :shifty::shifty: jeg svare veldig paff "eh, nei? jeg har enda ca 3 uker igjen" "nei det er ikke mulig, det må være to, er det en inni der de ikke har oppdaget?" jeg hadde en stor baby på slutten, så jeg var gigantisk, men man kommenterer ikke hvordan andre ser ut... skulle ønske jeg hadde mere guts i meg til å svare frekt tilbake, men jeg ble så paff at jeg sto bare å så dumt på henne

Får stadig kommentarer om at når jeg er så stor nå vil jeg jo være helt enorm mot slutten :confused: men jeg er egentlig bare glad for oppmerksomheten og for at lillejenten er sunn og frisk der inne :hilarious:

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal kommentere alt hele tiden :dontknow

Har hvert heldig med lite kommentarer, men bruker store klær! Og har da også sluppet unna fremmede som absolutt skal ta på magen o_O
Men større nå enn jeg var før eldste kom, kun rart for min del for var ikke stor da i det hele tatt, er vel mer normal nå egentlig

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal kommentere alt hele tiden :dontknow

Har hvert heldig med lite kommentarer, men bruker store klær! Og har da også sluppet unna fremmede som absolutt skal ta på magen o_O
Men større nå enn jeg var før eldste kom, kun rart for min del for var ikke stor da i det hele tatt, er vel mer normal nå egentlig
Den å ta på forstår jeg ikke, de tar jo aldri på magen ellers! Grøss! Er vel en gitt fare for at jeg hadde slått om noen tok på meg!

Noen vet bare ikke når de budre holdt munn og hva som er vanlig folkeskikk:shifty:

Har ikke fått noen kommentarer ennå denne gang:p men 4 mnd to go:hilarious:

Heldigvis er vi 8-9 stk på jobb som deler den oppmerksomheten der:P Har ikke fått noen kommentarer jeg har opplevd som upassende enda heldigvis. Bare masse hyggelige gratulasjoner og spørsmål om jeg har det bra❤️

Back
Topp