Lei av å være gravid

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Jeg er bare 28+4 dager gravid, og er allerede drittlei!! Er det noen andre i samme situasjon?

Føler meg skikkelig slem når jeg sier det, men plagene jeg har gjør at jeg rett og slett ønsker å bli ferdig! Jeg gleder meg til å få gutten min ut! :)

Tipper mesteparten av grunnen til at jeg er så lei er alle plagene jeg har. Jeg har nesten konstant kynnere, store ryggplager/smerter, halsbrann, lav blodprosent og lavt blodtrykk (så er mye trøtt, svimmel, har hodeverk, osv) og kvalmen er tilbake.

Har fått beskjed av lege og jordmor om å slappe mest mulig av, ikke løfte tungt, og ikke gjøre tungt arbeid.

Har fram til nylig hatt bra med energi, og styrt på med alt. Men nå føler jeg meg bare tom. Har fortsatt lyst til å gjøre alt jeg pleier, men kroppen min hindrer meg. Er fortsatt i jobb og skal holde ut en uke til (er i praksis, så må det for å få godkjent dette skoleåret), men ser veldig fram til FERIE! selv om jeg er redd for at den vil bli utrolig laaaang og kjedelig!

Noen andre som har det på samme måte?

Føler meg ganske alene om å ha det på denne måten..

Men skal også sies at jeg nyter å kjenne spark, hikking og bevegelse fra leietakeren, men aller helst har jeg lyst å si opp leiekontrakten, selv om jeg på en annen side vet at det er bra for hver eneste dag han holder seg der inne (ved tanke på sjansen for å overleve)! :)

Noen som eventuelt har tips til hvordan jeg kan bli kvitt disse tankene? Kommer til å bli noen utrolig lange uker om jeg skal ha det på denne måten de neste 11 ukene!! :/
 
Satt faktisk akkurat og tenkte det samme selv...
Jeg elsker å kjenne tulla mi sparke og kose seg inni magen min, men jeg er så lei av bekkenløsning som hindrer meg i å gjøre noe som helst...
Har 8 vakter igjen i praksis så er jeg ferdig sykepleier så må bare komme meg gjennom disse....

HATER å ikke kunne vaske en maskin med klær, ta ut av oppvask maskin og jeg sliter med å ta av meg klærne på kvelden fordi jeg har så vondt
 
Er nok litt lei jeg og..... Ikke feil å si det. Har bekkenløsning og er 100% sykmeldt. Jeg er liten og det byner bli trangt inni her. Det sprenger konstant i ribbeina og har hatt en del vonde nedpress alt. Savner et glass med vin og Hehe :) Men for all del, håper vesla blir i hula noen uker til :)
 
Greit å vite at jeg ikke er helt alene om å tenke det her! :)
 
Føle d samme :) e dritt lei av disse plagene og dårlig søv!
 
Føler det på samme måte :)
 
Føler det samme. Heldigvis har jeg ikke fått bekkenløsning "noe som har vært en stor skrekk". Klarer å gjøre div. ting. men føler at jeg sluntrer unna med arbeid i hjemmet, og allt annet. men jeg klarer ikke allt lengre. Eier ikke energi, å det tyngder igjenn psykisk. Og dermed en vond sirker. men det kommer noe så flott ut av dette, at jeg skal prøve med positive tanker.
Heldivis jenter, så er det på tur mot sommer, grilling, fine kvelder og lysere tider.
Man må bare prøve å dra frem det positive i hverdagen, og legge planer for å se frem i mot.
 
Jeg kjenner på det samme selv. De siste to dagene har vært tunge mentalt. Føler det er så mye som må ordnes, men bekkenløsning og andre vondter setter liksom en stopper for mye. Sliten og har null energi noen dager. I tillegg føler jeg meg så lite sexy og tiltrekkende...ikke mye romantikk mellom meg og sambo for tiden. Kjenner det er godt hun fremdeles holder seg i magehuset, men gud så godt det skal bli å få henne ut!
 
Ja, er ikke bare bare å være gravid! Misunner de som tripper gjennom svangerskapet uten problemer! :)
 
Nei, du er ikke alene.
Jeg også føler det litt sånn. Er som når jeg er syk og ser alt rundt meg som burde vært gjort. Og planlegger jeg den minste ting en dag, så kan du banne på at jeg ikke føler meg bra den dagen. Måtte rømme kjøpesenteret her om dagen fordi jeg følte at jeg skulle besvime og spy, svettet skikkelig. Også har jeg store plager med bekkenet, så lenge jeg ikke sitter i ro, blir vondt med en gang jeg går litt eller beveger meg feil.
Så ja, føler det samme - at det ikke nødvendigvis er så deilig å være gravid som alle skal ha det til. Men jeg ser frem til sommeren, selv om jeg gruet meg til å gå gravid i varmen - men samtidig så er det litt lettere for kropp og sjel når det blir lysere og man slipper å bli trist av været :)
Jeg jobber ingenting nå da, klarte ikke - og det er en god følelse at jeg endelig klarte å hive inn håndkle etter å ha presset meg selv litt vel mye.
Har diabetes også, så nå må jeg ta sprøyter (noe jeg ikke må ellers utenfor graviditeten), men heldigvis har blodsukkeret stabilisert seg litt etter at jeg sykemeldte meg, og da slipper jeg den bekymringen og.

Vi får nyte den siste tiden, og ta det med ro - tenker at sommeren kanskje går fort jeg da, håper det :)
Lykke til videre da, vi klarer dette :))
 
Godt råd 91modell!

Jeg er ikke lei av å være gravid, fordi jeg vet jo hvor lenge det er igjen og det nytter virkelig ikke å begynne å svirre på de tunge tankene. Dette gjelder for meg altså, jeg blir så nedbrutt av følelser og hormoner hvis jeg lar meg selv rive med og klage.

Jeg har eksamen om en uke, så er det sommerferie og barselpermisjon. Da kan jeg ligge på sofaen med en vifte i ansiktet, spise isbiter og ha bena i en kald bøtte 24/7=) Eller ligge i plaskebassenget med dattera mi. Vake i havet. You name it!

Lykke til damer, det er ikke sååå lenge igjen. hehe ( jeg prøver meg på positiv psykologi her=)
 
Back
Topp