Lei av å krangle

namba

Forumet er livet
Frida har fått seg en uvane jeg er noget lei av altså. Uansett hva jeg sier nesten så motsier hun meg.

Det går ikke an å reparere den, Frida. den er ødelagt.
Nei.
Jo.
Nei.

Snart skal du legge deg.
Nei.
Jo.
Nei.

Jeg har lyst til å ....
Nei.
jo.
Nei.

Du må vente Frida.
Nei.
Jo.
Nei.

Nå blir buksa feil vei.
Nei.
Jo.
Nei.

Det går ikke an å...
Jo.
Nei.
Jo. ... Jeg får ikke til.
Nei, det går ikke an.
Jo.

[&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:]
Jeg blir sprø her. Jeg gidder ikke stå å krangle sånn om alt, så jeg bruker ikke si mer, men innimellom så blir jeg så irritert for jeg vet jo at jeg vet best hvilken vei buksa skal på og hva som lar seg reparere og ikke og jeg vet at jeg har hatt rett hver eneste gang hun har kranglet med meg i ukesvis. Jeg må bare gå min vei rett og slett. Når hun krangler for trettifjerde gang for dagen og det skjer hele dagen hver eneste dag så blir tålmodigheten min oppbrukt og for hver dag så blir jeg stadig mer lei og utålmodig.

Tips? Please!

sånn er det her også... men.............. nå har jeg gitt opp.. om hun tar på seg feil vei.. så får hun gå med det feil vei! jeg tenker som så at man velger sine kamper.. og jeg orker ikke at hver ting er en kamp.. så får jeg heler bare være mere bestemt de gangene jeg virkelig syns det er viktig.... og da er hverdagene våre blit såååå mye bedre.. [:)]

Am there, doing that... is not going to buy the t-shirt! [:'(]

Når det er sagt så har datteren min vært en solstråle i hele dag... begynner ting å falle på plass her i heimen?

Jeg gidder heller aldri rette på hvilken vei hun kler på seg buksa. Jeg sier ifra, hun protesterer, case closed. Hun ser jo ut som et typisk tilfelle av en som blir seksuelt misbrukt med trusa på vrangen, strømpebuksa og buksa bak-fram[&:], men sånn får det bare være.

Frida er skjelden sur når hun motsier meg. Hun har rett og slett bare lagt seg til en uvane. En irriterende uvane. Det er vel en del av den berømte og fryktede trassen da sikkert...[:'(]

her er det også mer en uvane tror jeg.. neihei, joho, nehei, joho.. jooooooooooooooooo sa jeg.. i det jeg sier det samme om hun sier neihei, sier jeg tilbake neihei... sååå snur hun.. og alt er glemt..

men ja.. malin ser ikke ut til tider her heller.. men jeg tenker som så at alle med barn har en gang hatt treåringer.. og de har nok hatt de samme "Kampene" selv.. ellers så får dem tenke det dem vil!!

(for et halvt år siden freket jeg ut om malin ikke fremstod "perfekt".. men nå senker jeg skyuldra og driter i det rett og slett)[&:][8D]

Jeg var også mer nøye på det før og likte at hun alltid hadde klær som matchet, på riktig vei og aller helst at folk kunne se at hun var ordnet på håret samme dag, men den tiden er det slutt på nå. Godt at hun bare blir søtere og søtere.[:D]

Her er legging det værste.....

Når hu er i seng, må hu først opp for å tisse.
og så har vi sikert glemt enten nattakrem, eller hvisking rett før jeg skal gå ut. eller så er døra for mye oppe, eller for mye igjen. eller så er det for varmt.. eller kaldt.. eller så er det en flue.. eller en annen, forferdelig skummel lyd (f.eks regnvær.....). har brukt en time på legging den siste tiden..

men nå har jeg bestemt meg for å rett og slet være streng. står utafor døra, og putter hu rett i seng hver gang hu kommer opp, uten å si mer enn at hu skal sove, og at jeg er glad i hu. har hjulpet litt. :)

Men den survinga syns jeg er slitsom! At hu skal begynne å gråte for den minste lille ting. kan virkelig ikke bli sagt imot om dagen nei...
Også er det den ekstremt bevisste trassen da.. når du ser det lure gliset rett før hu jør noe hu vet at ikke er lov... da er det bare å roe seg ned og telle til tre før man sier noe ja..

jeg har beklaget til mine foreldre over all trass jeg må ha hatt nå.. [:-] er jammen meg ikke lett å være forelder akkurat da!

men er en liiiten trøst at vi ikke er alene om det.. [:)]

ORIGINAL: Ariada88

Her er legging det værste.....

Når hu er i seng, må hu først opp for å tisse.
og så har vi sikert glemt enten nattakrem, eller hvisking rett før jeg skal gå ut. eller så er døra for mye oppe, eller for mye igjen. eller så er det for varmt.. eller kaldt.. eller så er det en flue.. eller en annen, forferdelig skummel lyd (f.eks regnvær.....). har brukt en time på legging den siste tiden..

men nå har jeg bestemt meg for å rett og slet være streng. står utafor døra, og putter hu rett i seng hver gang hu kommer opp, uten å si mer enn at hu skal sove, og at jeg er glad i hu. har hjulpet litt. :)

Men den survinga syns jeg er slitsom! At hu skal begynne å gråte for den minste lille ting. kan virkelig ikke bli sagt imot om dagen nei...
Også er det den ekstremt bevisste trassen da.. når du ser det lure gliset rett før hu jør noe hu vet at ikke er lov... da er det bare å roe seg ned og telle til tre før man sier noe ja..

jeg har beklaget til mine foreldre over all trass jeg må ha hatt nå..
[:-] er jammen meg ikke lett å være forelder akkurat da!

men er en liiiten trøst at vi ikke er alene om det.. [:)]

[:D][:D][:D] I følge pappa så glemmer man visst sånt, for i følge han så var jeg aldri så ille som Frida er. Det høres mistenkelig usant ut med tanke på at hun ligner meg på en prikk på alle måter unntatt utseende.[8D] Jeg husker jo å ha vært enda verre selv - som niåring.[;)]

ORIGINAL: namba

Jeg var også mer nøye på det før og likte at hun alltid hadde klær som matchet, på riktig vei og aller helst at folk kunne se at hun var ordnet på håret samme dag, men den tiden er det slutt på nå. Godt at hun bare blir søtere og søtere.[:D]

haha.. sånn var jeg også.. veldig viktig at hun var helt perfekt.... at sokkene matchet genseren etc.. men......................... så ble hun fryktelig bestemt.. for jeg måtte jo skjønne at hun ikke kunnebruke lilla sokker.. hun skulle jo ha de rosa med glitter etc...[:o][:D] eller for all del.......... jeg måtte iallfall ikke finne på å legge frem noe annet enn kjole.. men plyutselig gikk de kjolegreiene over litt.. og nå bare orker jeg ikke noe kamp..sååå vi har inngått et kompromiss om at hvis jeg bestemmer hva hun  skal ha på seg, så får hun lov å kle på seg selv UTEN innblanding av meg.......... og.. man ser godt hvilke dager malin har kledd på seg selv.. men.. det er jo igrunn bare sjarmerende.. [8D]

Back
Topp