Legoland?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Er det nokon her som har vore i Legoland?

Vi vurderer å ta turen på eitt eller anna tidspunkt (enten i sommar eller i haustferien), med ein gut på snart 6 og ei jente på 3 1/2. Guten er lidenskapeleg opptatt av lego og snakkar nesten dagleg om Legoland.

Har det noko for seg å dra? Vil 3-åringen ha noko utbytte av det? Kva er det egentlig å gjere der? Er det sånn "vanleg" fornøyelsespark med masse lego rundt omkring?

Korleis er det best å gjere det med overnatting? Vi har begrensa budsjett og kjem til å ta med bilen, så om det er billegare å overnatte eit stykke unna Legoland så køyrer vi gjerne litt lengre.

Kom gjerne med spesifikke tips til overnatting, eller om dåke har gjort dåke andre erfaringar som kan vere nyttige for oss ...emoticon

Digger legoland. Vi var der for 3 år siden, Selv minstemann som da var 16 mnd stor koste seg.Det er masse å se på, det er små karuseller som passer de minste. Filmstudio osv...
Kan dere reise utenom fellesferie er det lurt. Prisene er helt horible nå i ferien. Høstferien er en idê. Men legoland holder stengt ons/tors i uke 40.
Det er mange fine campingplasser rundt legoland, ikke alle er like dyre. Men i høysesong leier de stort sett ut fra lørdag til lørdag. Vi reiste på lykke og fromme og fikk restehytter til en billig penge over hele danmark

Vi var i legoland ifjor, da var jenta mi 2.5 år.. Hun storkoste seg..
Er masse å gjøre der for de minste barna også.. :)

En kjempe fin park:) Når det gjelder overnatting, så hadde vi leid feriehus i nærheten..

Vi var i legoland ifjor, da var jenta mi 2.5 år.. Hun storkoste seg..
Er masse å gjøre der for de minste barna også.. :)

En kjempe fin park:) Når det gjelder overnatting, så hadde vi leid feriehus i nærheten..

vi var der midt i værste ferie sesongen, det anbefalles ikke. Ble altfor mye folk, måtte stå i 1,5 time for å få tatt en karusell og for å få kjøpt noe å drikke. Jentungen var da 4 og syntes det ble kjedelig... Men hvis man reiser utenom fellesferien tror jeg det kan være en flott tur :-)

Ellers var vi kjempefornøyde med Fårup vi da.

Uansett god tur. :-)

Vi var der i begynnelsen av august - rett før T fylte 3 år.. Det var supert, han storkoste seg i duploland, som ligger ikke så langt fra inngangen :) I tillegg var det andre ting rundt i parken han kunne kjøre også - og da vi ruslet rundt og kikket på alt de hadde bygget av lego var han kjempefascinert.. :D

Maten i legoland er fritert, fritert, fritert.. Vi spiste middag på buffetrestauranten ved inngangen, og det var helt ok - men som sagt.. mye fritert..

Vi bodde i blokhus, og kjørte vel ca 2,5 time om morgenen for å komme til legoland, men det var ikke noe problem for oss.. Kjørte klokka 8, og hadde en super dag i parken..

Er du naf-medlem så tror jeg du får billigere billetter til parken også.. (Vi fikk iallefall det da vi var der..) sjekk det i medlemsbladet eventuelt, eller på www.naf.no :)

legoland er flott og selv de minste har glede av å dra dit.MEN jeg ville ha ungått å dra der i fellesferien.det er ALTFOR mange folk og du står i kø uansett hva eller hvor du skal inni der.men å dra i høstferien,vinterferier,påskeferier eller ligne så får dere masse utbytte av parken.
når det gjelder overnatting leide vi no feriehus/hytte i nærheten.

Tusen takk for mange gode tips!

Vi hadde egentlig tenkt at det blei for dyrt, men no har vi snubla over gratisbillettar til ungane, så då blir det "berre" ca 600 i inngangspengar for oss voksne. Og det kan vi jo leve med. Ser og at det kostar 99,- pr person om vi vil komme igjen neste dag og det er jo ein grei mulighet viss vi ikkje blir heilt ferdige.

Sikkert lurt å ta det i haustferien ja, vi har sommarferie i juli og då er det nok veeeldig fullt. Men har ei ferieveke til gode som vi kan ta seinare :o)

Ang mat så var det vel omtrent det eg tenkte meg, at det er mykje "drittmat" på sånne plassar. Eg skjønar ikkje poenget med det eg... Eg vil jo tru at folk orkar å vere der lenger om dei får ete skikkeleg mat i løpet av dagen? Er det så mykje vanskelegare å selge påsmurte bagettar enn pommes frites? Nåja. Vi tar nok med oss mat, og så kjøper vi heller is :o)

Back
Topp