Leggkrapmer

~Purpalicious~

Gift med forumet
De siste nettene har jeg våknet av at jeg nesten har fått leggkramper, i natt
fikk jeg det. Hadde virkelig problemer med å få løsnet de opp.
Noen som er plaget med det eller har tips til hva jeg skal gjøre for å unngå det?

Jeg har ekstremt mye leggkramper. Den eneste måten jeg får løst det opp på er å gå i dusjen og dusje beina med så varmt vann som jeg klarer til krampene løsner. Deretter pakker jeg de inn i pleid og passer på å. Holde beina varme.

Jeg våkner av at det begynner, så strekker jeg beinet helt ut istedet for å dra det til meg (noe som er en normal reaksjon) og da går det som regel over. Ellers vet jeg magnesium kan hjelpe.

Det har begynt med også...sleit skikkelig med det sist! Og hos meg ble det bare verre utover i svangerskapet. Det som virker best på meg er at så fort jeg merker at det kommer så må jeg ikke strekke bena for mye. Kan strekke ut litt bare ellers så er helvete igang... Og det gir seg jo ikke heller på en stund.

Men det hjelper å røre litt på bena...

Når du først har fått krampen , strekk ut leggen - altså tøy ut. Da går krampen raskere bort der og da. Hadde dette selv sist i forrige svangerskap, i tillegg til "rastløse ben" og det hjalp å ta magnesium som kosttilskudd. Men det ble likevel ikke helt borte. 

Uff det er steinvondt! Hadde det masse sist svangerskap. Ikke enda denne gangen, bank i bordet. 

Venninnen min som har termin i april hadde leggkramper en liten stund.. Hun sa at det var helt forferdelig vondt og at hun fikk dem på natten. Det gikk over for henne altså :) 

Sjakkruta skrev:
Jeg våkner av at det begynner, så strekker jeg beinet helt ut istedet for å dra det til meg (noe som er en normal reaksjon) og da går det som regel over. Ellers vet jeg magnesium kan hjelpe.

Nå har ikke jeg hatt leggkramper i svangerskapet men regner med de kjennes ut likt som når man får leggkrampe ellers..De gangene jeg har hatt det har jeg gjort akkurat som det står over, strukket ut benet, skyv gjerne helen så langt ned/ut som du klarer. Da har det i alle fall forsvunnet med en gang hos meg:)

Grøss og gru!!!!!! DET hadde jeg glemt! Hadde mye kramper siste trimester sist gang... wæææ! Det er så vondt! Jeg gjorde ikke annet enn å skrike, slo i sambo og ba om hjelp - ikk eat han kunne gjøre noe! haha  nei å nei... gruer meg til det begynner...  Magnesium har jeg hørt så er det de som knytter en tråd rundt ankelen! 

ej hadde d masse sist.. då hjalp d å presse beine mot partnere meda han masserte leggen... ikkje like lett dinne gong seda han he bjøndt på sjøen å e då masse vekke... he bjøndt å få d igjenn no.... veldi irriterande 

Klatremus Lillemann skrev:
Prøv tilskudd av magnesium. Det virket veldig bra på meg. Ellers prøv å beveg deg, masser bena.

Signerer på denne...
Jeg hadde kramper å lårene, og begynte å ta magnesuim, iløpet av noen dager er det over.
Hvis du ikke liker å ta kosttilskudd kan du spise en banan eller to. det inneholder også mye magnesium...
De anbefaler også multivitaminer. Det inneholder mye bra, deriblandt også magnesium...

tror det e litt med ka du gjør på dagen og kanskje.. eg hadde det mye på slutten sist..har hatt det 2 ganger te nå..sist når eg sko føde hadde eg det til ogmed når eg sko presse...det var Jæææ...ig... men min feil for eg stod og trippa/Steppa for å komme meg igjennom riene..ikke så lurt visst nok..

Magnesium og vann gjør susen. Leggkramper allerede her..

Back
Topp