Leggkramper

Krishka

Forelsket i forumet
Våkna i natt av den verste leggkrampen jeg noen gang har opplevd. Visste ikke hva jeg skulle gjøre for at det skulle gå over heller. Lå bare å hylte i puta for ikke å vekke hele huset.
Jeg har aldri hatt leggkramper før dette svangerskapet. Fikk det også når vi var på ferie for 4 uker siden. 2 netter med kramper, først høyre og så venstre legg.
Jeg leste et eller annet sted at det ikke skulle være så uvanlig under graviditeten å få slikt. Det er bare så utrolig vondt![:'(] Går fortsatt å halter, klarer ikke helt å strekke ut foten.

hehe.. velkommen til gjengen! Jeg har hatt det hele svangerskapet jeg. går rundt med konstant gangsperr :P
Noen netter må kjæresten hjelpe meg å få det vekk, men som oftsest reiser jeg meg bare opp for å gå det bort, selvom det kan gjøre sykt vondt.

Velkommen i krampeklubben!

Er fryktelig vondt ja...det kan hjelpe å ta magnsium/kalsiumtilskudd samt å drikke mye vann. Dette må tas hver dag. Prøve så godt du klarer å løse opp krampa når den kommer ved å strekke tærne opp mot knærne. Ikke lett når det er så vondt at du bare vil skrike/gispe etter luft.[&:]

Melder meg inn her jeg også[:D][:D] opplevde mine første leggkraper nå mens jeg er gravid.. 
Men det som har hjulpet meg veldig er kalsium, tar dette fast nå....  og må si at jeg føler at det har hjulpet veldig!!!!!!!!!! får ikke krapene så ofte som i begynnelsen[:D][:D]

ååå kjenner til den her altså[:'(]
det gjør så forferdig vondt.. har hatt dette siden uke 23 eller noe.
kan ikke strekke på meg, og må ligge med bena i visse stillinger for at
jeg ikke skal få krampe.

ORIGINAL: MammaOkt

Velkommen i krampeklubben!

Er fryktelig vondt ja...det kan hjelpe å ta magnsium/kalsiumtilskudd samt å drikke mye vann. Dette må tas hver dag. Prøve så godt du klarer å løse opp krampa når den kommer ved å strekke tærne opp mot knærne. Ikke lett når det er så vondt at du bare vil skrike/gispe etter luft.[&:]

Sign!!

jeg får dem hvis jeg strekker på meg i halvsøvne.. så nå unngår jeg å strekke på meg før jeg har våknet til..

Back
Topp