Leggkramper

Kalin

Glad i forumet
I natt fikk jeg endelig til å sovne med bamso, noe som jeg ikke har gjort på LENGE. Men når jeg først får til å sove lenge, våkner jeg med leggkrampe i 7tiden[:'(]. DRIIIT VONDT. Fikk ikke til å sove mer på rommet etterpå så gikk å la meg på sofaen. Våkner igjen av leggkrampe i den andre foten[:'(]. VOOONDT. Til nå har det skjedd 4ganger. Noen som vet hvordan man kan unngå dette? Har lest at man kan ta noe vis man plages med det, men husker ikke hva det het. Så skuff at hvær gang krampene har oppstått, har jeg endelig fått til å sove i flere timer i ett strekk i stedet for å våkne til vær time.

Prøv med støttestrømper. Har ikke sliti med det før, så har desverre ikke mange råd å gi.

ORIGINAL: Kranglefanten

Prøv med støttestrømper. Har ikke sliti med det før, så har desverre ikke mange råd å gi.

Har dessverre ikke strømper[8|]

ORIGINAL: Bloodcry

Da kan det være lurt å få kjøpt...de har det på apoteket.

Da kan det være lurt å få kjøpt...de har det på apoteket.

Vet du pris på dem?

Magnesium skal visst hjelpe. Jeg har ikke prøvd det selv enda, men i de verste periodene skulle jeg ønske jeg hadde begynt [&:]

ORIGINAL: Cheeky

Magnesium skal visst hjelpe. Jeg har ikke prøvd det selv enda, men i de verste periodene skulle jeg ønske jeg hadde begynt [&:]

Har aldri hørt om. Hva er magnesium?[8D]

ORIGINAL: chuki

kan henne det er fordi du skulle hatt litt ekstra melkeprodukter og sånn.
Med det samme du kjenner at du får krampe, kan du også bøye foten oppover, sånn at fotbladet presser oppover og innover mot oversiden av leggen (ekstremt dårlig forklart men)...

Hmm.. Kan godt hende. Vis krampene ikke er på det verste når jeg våkner, reiser jeg meg opp å går rundt på gulvet. Leste på babyverden[8D]. Men kan prøve det du sier vis jeg ikke kommer meg opp.

Jeg spretter opp av senga og presser beinet ned i gulvet uansett hvor vondt det kan gjøre. Så går jeg litt til jeg er sikker på at det har gitt seg.

Kan være mangel på kalsium eller magnesium, du får kjøpt tilskudd av begge deler på apoteket vil jeg tro. Støttestrømper kan også hjelpe, mine kostet 165 kr på Vitus apotek, og fungerer bra. Når krampen først kommer så må du som det sies her enten hoppe opp og trø på foten eller strekke leggmuskelen. Det er vondt som f... I tillegg har man jo vondt i leggmuskelen mange dager etterpå [:@]

Støttestrømper hjelper nok, men vile ikkje hatt dei på om natta..
Prøv å knyte en ulltråd rundt ankelen...gammelt kjærringråd, men veit det har funka på veldig mange!!! ikkje kosta det nåkke heller[;)]

ORIGINAL: vilbli3*skalbli3

Prøv å knyte en ulltråd rundt ankelen...gammelt kjærringråd, men veit det har funka på veldig mange!!! ikkje kosta det nåkke heller[;)]

Oi, det må jeg jammen teste ut[8D]. Blir såå glad vis det funker på meg[:)]

ORIGINAL: vilbli3*skalbli3

Oi, det må jeg jammen teste ut[8D]. Blir såå glad vis det funker på meg[:)]

Ja,får håpe det[:)]
ikkje knyte for stramt berre[;)]

ORIGINAL: Cheeky

Har aldri hørt om. Hva er magnesium?[8D]

Magnesium er et mineral. Prøv å ta det en periode, ca 200 mg så merker du om det fungerer [:)]

Jeg tar magnesium for rastløse ben og leggkramper. Synes det hjelper når jeg husker å ta tablettene[8D] (fikk tak i det hos akkupunktøren min).

Jeg har hatt masse leggkramper, begynner å bli vandt til de nå..jeg tvinger meg selv til å strekke ut muskelen, da går de fortere over. Leste en plass at det er mangel på blodtilførsel bare.

Å disse leggkrampene er nok ikke i nærheten av smertene fødselen vil gi

Under forrige sv.skap fikk jeg leggkramper 6-8 ganger - og det var GRUSOMT!!!

Men denne gangen, av en eller annen grunn, helt ubevisst, så strekker jeg muskelen AKKURAT i det leggkrampen er på tur å komme. Så da stopper den FØR den kommer igang...og jeg har begynnende leggkramper flere ganger pr natt...

Det du gjør, er å bøye tærne oppover mot kneet..skjønner? Slik at muskelen på baksiden av leggen blir strukket/spent.

ORIGINAL: MaSa07

Men denne gangen, av en eller annen grunn, helt ubevisst, så strekker jeg muskelen AKKURAT i det leggkrampen er på tur å komme. Så da stopper den FØR den kommer igang...og jeg har begynnende leggkramper flere ganger pr natt...

Det du gjør, er å bøye tærne oppover mot kneet..skjønner? Slik at muskelen på baksiden av leggen blir strukket/spent.

Ja kjønner. Men siden det oppstår på natta, får jeg liksom ikke tid til å tenke siden det er såpass vondt. Var bra for meg at jeg hadde det den ene gangen nå sammens med sambo. Gjett om han var kjapp med å masere leggen[:D]. Men Fy F**N hvor vondt det var... Den andre gangen fikk det ikke nådd på det værste når jeg våkna, så fikk tid til å få meg på bena å gå. Noe som funket veldig godt..

ORIGINAL: MaSa07

Ja kjønner. Men siden det oppstår på natta, får jeg liksom ikke tid til å tenke siden det er såpass vondt. Var bra for meg at jeg hadde det den ene gangen nå sammens med sambo. Gjett om han var kjapp med å masere leggen[:D]. Men Fy F**N hvor vondt det var... Den andre gangen fikk det ikke nådd på det værste når jeg våkna, så fikk tid til å få meg på bena å gå. Noe som funket veldig godt..

Skjønner...
Jeg får kun på natta...men som jeg sa, har fått inn en autopilot på å stramme musklene [:D][8|][:)]

FORRESTEN, jobba på sjøen/båt før jeg gikk ut i perm første gangen, og de gamle sjømennene der fortalte at de i perioder på sjøen kunne få kramper i legger/rygg/kropp og at de da måtte få i seg salt. Salt potetgull, bordsalt, noe salt....
og om de krampene de hadde i musklene er av samme grunn som "våre" kramper vet jeg ikke...men det slo meg bare at de hadde fortalt det, når jeg engang klagde på kramper i leggen [:)]

som dere sier så ble jeg anbefalt magnesium, kalk og kalsium.
Støttestrømper
Kjærringrådene sa også at den ulltråd rundt ankelen var bra. og å legge en blank kniv under madrassen[;)]

Back
Topp